Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbningshemsidans Instagram, Snappchatt etc

Startat av Richardo, 14 juni 2018 kl. 07:36:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Kommer Dubbnigshemsidan att skaffa Instagram, Snappchatt och andra sociala medier?

Sabelöga

Houba !

Daniel Hofverberg

Jag är ärligt talat så gammaldags av mig att jag aldrig ens provat använda Instagram; och Snapchat har jag uppriktigt sagt inte ens hört talats om... :(

Så just nu finns inga sådana planer, men man ska väl aldrig säga aldrig...

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2018 kl. 21:56:08
Jag är ärligt talat så gammaldags av mig att jag aldrig ens provat använda Instagram; och Snapchat har jag uppriktigt sagt inte ens hört talats om... :(

Så just nu finns inga sådana planer, men man ska väl aldrig säga aldrig...
Personligen så använder jag mej bara av Twitter och VK. Så för mej gör det inget.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Raltseye skrivet 14 juli 2018 kl. 21:20:15
Personligen så använder jag mej bara av Twitter och VK. Så för mej gör det inget.
VK...? Betyder det något annat än Västerbottenskuriren (vilket den förkortningen är synonym för i mina ögon)...?

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2018 kl. 00:08:34
VK...? Betyder det något annat än Västerbottenskuriren (vilket den förkortningen är synonym för i mina ögon)...?
Да, det betyder även VKontakte (ВКонтакте), vk.com , det är som ryska Facebook ungefär.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Raltseye skrivet 15 juli 2018 kl. 17:33:17
Да, det betyder även VKontakte (ВКонтакте), vk.com , det är som ryska Facebook ungefär.
Skumt, har jag aldrig ens hört talats om.

Och jag som började tro att alla här (utom jag) läste VästerbottensKuriren regelbundet... ;)

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2018 kl. 20:38:31
Skumt, har jag aldrig ens hört talats om.

Och jag som började tro att alla här (utom jag) läste VästerbottensKuriren regelbundet... ;)
Det kan vara för att det i praktiken bara är ryssar som använder den ;)

Kanske borde ha sagt VKontakte dock..
Houba !

Richardo

Kanske Dubbningshemsidan bör skaffa ett Tumblir konto?

Anders M Olsson

Citat från: Richardo skrivet 24 juli 2018 kl. 07:53:48
Kanske Dubbningshemsidan bör skaffa ett Tumblir konto?

Kanske du borde skaffa ett Dubbningshemsidan-konto?

Elios

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet 13 juli 2018 kl. 18:24:30Dom här två finns ifall du vill veta :)

https://twitter.com/Dubbning
https://facebook.com/Dubbningshemsidan/
Nu skulle jag dock råda till borttagning av X kontot.
Elon är en jävla galning.

Han har ju exempelvis viljat köpa Grönland och även viljat att människor ska operera in hans skit i hjärnan.
Elon har ju också gjort Sieg Hiel och uttryckt racistiska värderingar.

Anders M Olsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 05:16:16Nu skulle jag dock råda till borttagning av X kontot.

Han har ju exempelvis viljat köpa Grönland och även viljat att människor ska operera in hans skit i hjärnan.
Det kan jag hålla med om. Men oavsett sympatier eller antipatier för Elon Musk, om Dubbningshemsidan ska ha närvaro på sociala medier måste sidorna skötas och hållas uppdaterade, vilket jag inte är så säker på att @Daniel Hofverberg har tid och lust till.

Hemsidan här anger att sidan på Facebook är för "underrättelser och senaste nytt". Men den ser inte ut att ha uppdaterats på fyra år, så vad är poängen med att ha kontot kvar?

Förlåt, Daniel. Det är inte min mening att vara elak. Själv använder jag aldrig sociala medier, varken "fasornas bok" eller något annat. Jag tycker att jag har bättre saker att lägga min tid på.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 05:16:16Nu skulle jag dock råda till borttagning av X kontot.

Ja, jag är benägen att hålla med. Och vad ännu värre är: Det finns rapporter som tyder på att algoritmer på Twitter/X (kring vilka inlägg som ska dyka upp och dylikt) har börjat påverkas av Elon Musks personliga åsikter, och så ska det inte kunna fungera med en seriös tjänst.

Kontot på Twitter/X användes ursprungligen för automatiserade notiser om nya creditlistor och recensioner, men tjänsten jag använde för det ändamålet har lagts ned; varför det på X-kontot numera är tystare än i graven... :(

Citat från: Anders M Olsson skrivet Igår kl. 07:05:24Det kan jag hålla med om. Men oavsett sympatier eller antipatier för Elon Musk, om Dubbningshemsidan ska ha närvaro på sociala medier måste sidorna skötas och hållas uppdaterade, vilket jag inte är så säker på att @Daniel Hofverberg har tid och lust till.

Hemsidan här anger att sidan på Facebook är för "underrättelser och senaste nytt". Men den ser inte ut att ha uppdaterats på fyra år, så vad är poängen med att ha kontot kvar?

Förlåt, Daniel. Det är inte min mening att vara elak. Själv använder jag aldrig sociala medier, varken "fasornas bok" eller något annat. Jag tycker att jag har bättre saker att lägga min tid på.
Du har helt rätt i att Facebook-kontot är kraftigt outdated - min avsikt har varit att försöka få till skott en ny lösning med automatiserade notiser när något händer, men än så länge har jag inte hittat någon ny sådan tjänst som inte kostat dyra pengar.

Min avsikt framöver är ändå att fortsatt ha en närvaro på Facebook, men som du säger måste kontot uppdateras; sannolikt både automatiskt och manuellt. Jag använder själv Facebook i det närmaste dagligen, så för den tjänsten känns det inte oöverstigligt. Övriga sociala medier är kanske lite mer tveksamt, och den enda andra sociala medie-tjänst som jag använder någorlunda regelbundet är till viss del Instagram - Twitter har jag inte ens varit inloggad till på över ett år ens privat.

Jag ska fortsätta se över vilka möjligheter som finns till automatiska notiser, innan jag fattar något beslut om framtiden för sociala medier - men min ambition är att åtminstone ha någon slags närvaro på Facebook. :)

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 08:38:59Ja, jag är benägen att hålla med. Och vad ännu värre är: Det finns rapporter som tyder på att algoritmer på Twitter/X (kring vilka inlägg som ska dyka upp och dylikt) har börjat påverkas av Elon Musks personliga åsikter, och så ska det inte kunna fungera med en seriös tjänst.

Kontot på Twitter/X användes ursprungligen för automatiserade notiser om nya creditlistor och recensioner, men tjänsten jag använde för det ändamålet har lagts ned;
 varför det på X-kontot numera är tystare än i graven... :(

Du har helt rätt i att Facebook-kontot är kraftigt outdated - min avsikt har varit att försöka få till skott en ny lösning med automatiserade notiser när något händer, men än så länge har jag inte hittat någon ny sådan tjänst som inte kostat dyra pengar.

Min avsikt framöver är ändå att fortsatt ha en närvaro på Facebook, men som du säger måste kontot uppdateras; sannolikt både automatiskt och manuellt. Jag använder själv Facebook i det närmaste dagligen, så för den tjänsten känns det inte oöverstigligt. Övriga sociala medier är kanske lite mer tveksamt, och den enda andra sociala medie-tjänst som jag använder någorlunda regelbundet är till viss del Instagram - Twitter har jag inte ens varit inloggad till på över ett år ens privat.

Jag ska fortsätta se över vilka möjligheter som finns till automatiska notiser, innan jag fattar något beslut om framtiden för sociala medier - men min ambition är att åtminstone ha någon slags närvaro på Facebook. :)
Som att Facebook/Meta är bättre.......
- what.