Som ni kanske kommer ihåg, så fanns det en gång i tiden en spelhallsfunktion på forumet med ett antal spel. Efter uppgradering av forumprogramvaran, så försvann tyvärr spelhallen på grund av inkompatibilitet mellan den tilläggsmodulen och forumet. Men efter nästan ett års frånvaro är spelhallen nu äntligen tillbaka.
Jag har bytt till en annan modul för spelfunktionen, som jag hoppas ska fungera bättre och göra att det inte behöver försvinna fler gånger. Nackdelen är att denna nya modul inte är kompatibel med den gamla, som gör att era gamla topplisteresultat och statistik tyvärr inte gått att rädda. Därför är allting nollställt, och vi börjar från scratch igen. Jag tror dock att jag lyckats få med alla spel som fanns med senast, och dessutom har jag lagt till några nya.
Jag har ännu inte hunnit översätta hela spelhallen, som gör att den just nu är i en salig blandning mellan svenska och engelska. Men det kommer - ha överseende under tiden. Själva spelen kommer inte att kunna översättas, på grund av tekniska begränsningar, utan kommer alltid att vara på engelska.
Om ni upptäcker buggar eller konstigheter, så posta detta här. Jag tar också tacksamt emot förslag på fler spel att lägga till. Om ni tycker att jag bör ta bort något spel (om det är för likt något annat eller helt enkelt inte är bra), så får ni gärna också tipsa om det.
Glad påsk!
Uppdatering:Ett förtydligande, efter några frågor jag fått: I de flesta spel måste man klicka på "Submit" eller "Write Score" för att skicka resultatet till topplistan, när man spelat färdigt. Gör man inte det, så kommer ens resultat inte att registreras på topplistan. I ett fåtal spel frågas det efter ens namn samtidigt som Submit-knappen - det kan lämnas tomt (eller skriv vad som helst, om det inte går), då det överhuvudtaget inte används här. Istället är det ditt användarnamn på forumet som används som namn. I något enstaka spel syns Submit-knappen hela tiden; då kan man klicka när när man vill, så skickas det hittills bästa resultatet till topplistan.