Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Samlaren skrivet 15 december 2020 kl. 15:21:48
Jag hoppas på en eller 2 frost live action filmer.

100% nej tack! Där är live-action filmer av de tecknade så det räcker! (inklusive de som är planerade) dessutom så är Frost alldeles för ny för det!

gstone

Sedan de här serierna

Hos Musse
Lloyd från Rymden
Ersättarna
En fisk som heter Wanda
En Jycke i Klassen
Bonkers
Doug
Nalle har ett stort blått hus
Luftens hjältar
Buzz Lighyer Rymdjägare
Brandy och Herr Morris
De 101 Dalmatinerna

Jag hoppas också att En Jycke i Klassen,Hos Musse , Luftens hjältar, Buzz Lighyer Rymdjägare och De 101 Dalmatinerna kommer ! :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

NEJ!ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gstone

Nu går det väl lite för långt ! :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Samlaren

Om de inte förstör Frost i Liveaction så skulle det ju funka. Men då ska inte Anna och Elsa spelas av äldre personer än vad karaktärerna är. Det ska inte bli som den dåliga Broadway Frost Musikalen.

simon.bjornen

Nu finns ducktales upplagt på disney+ 😊😊
Dock verkar det vara säsong 1 endast

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 december 2020 kl. 17:52:08
Hur är dubbningen?
Många som var med i den gamla dubbningen har fått spela sina roller i den här också förutom de som är döda och har slutat dubba förstås. Leo Hallerstam funkar bra som knattarna och låter ganska lik sin pappa Staffan Hallerstam som spelar de i den gamla dubbningen.

Det är så att flera avsnitt faktiskt inte har dubbats om.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 december 2020 kl. 18:03:47
Intressant att höra, hur lik sin far låter han?
Väldigt lik fast till skillnad från hans far så verkar Leo Hallerstams röst inte vara elektroniskt behandlad.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 december 2020 kl. 18:00:38
Det är så att flera avsnitt faktiskt inte har dubbats om.

Snabb fråga för nu hänger jag inte riktigt med, är det bara några få DuckTales-avsnitt som dubbats om? Exakt vilka avsnitt gäller det om man får fråga?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2020 kl. 18:11:19
Snabb fråga för nu hänger jag inte riktigt med, är det bara några få DuckTales-avsnitt som dubbats om? Exakt vilka avsnitt gäller det om man får fråga?
Många av avsnitten i säsong 1 har dubbats om men vissa har kvar sin ursprungliga dubbning de andra säsongerna har inte dubbats om.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 december 2020 kl. 18:17:20
Många av avsnitten i säsong 1 har dubbats om men vissa har kvar sin ursprungliga dubbning de andra säsongerna har inte dubbats om.

Jo, jag vet att det bara är säsong 1 (bestående av avsnitt 1-66) som har dubbats om, men vilka avsnitt av säsong 1 har dubbats om, det är det jag är nyfiken på!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 december 2020 kl. 18:29:38
Jo, jag vet att det bara är säsong 1 som har dubbats om, men vilka avsnitt av säsong 1 har dubbats om, det är det jag är nyfiken på!
Tyvärr kan jag bara säga att många antagligen de flesta är omdubbade.

simon.bjornen

Jag är ändå glad att originaldubben med John Harrysson är kvar på vissa avsnitt. De nydubbade avsnitten tycker jag håller en bra nivå och knattarnas röster är klockrena och påminner mycket om deras pappa Staffan som dubbade originalet. Per Sandborgh som sigge och guld-ivar, Irene Lindh som fru Matilda och Albert spelas även av Gunnar ernblad i nydubben. Överraskande positivt. Verkar som de flesta avsnitt är försedda med anklivs introt medan några få har knattar. Men John Harrysson är och förblir Joakim för mig. Göran Engman gör rösten I nydubbningen precis som i serien från 2017.

Jag växte upp med säsong 2 och 3 av ducktales när bubba och gizmoquack dök upp. Så detta var roligt att se trots omdubben. Men måste säga att det är ljuvligt att höra Tor Isedal som Guld-ivar flinthjärta i några avsnitt som man låtit behålla originaldubben på 😊

När tror ni resten av avsnitten dyker upp?

Xfinger

Någon som vet varför:
Musse och racegänget Säsong 1 avsnitt 6 saknas?
Och
Familjen proud Säsong 1 avsnitt 10?

Fler avsnitt ni märkt saknas :O?

Artan1528

Vi har nu fået hele sæson 1 af Gabby Duran på Disney+.

Disney Channel i Skandinavien har ikke vist episoderne The Note og Gabby Duran: Genius, men de er på D+ med Skandinavisk lydspor. Er der nogen der kan bekræfte at episoderne ikke er blevet vist i Skandinavien og jeg har misset dem, eller har de vist hele sæson 1?