Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2022 kl. 20:31:58
Ja, det är riktigt skrämmande att Disney verkar ha "glömt bort" att Herkules överhuvudtaget har dubbats till svenska...! :o

Förmodligen har Disney så dålig dokumentation så att de helt har missat det, och i så fall lär ju den svenska dubbningen knappast dyka upp på Disney+. :(

Vet ej om det är supporten som tror att den inte dubbas eller om Disney glömt det. Man bör kanske skicka inspelade avsnitt från deras kanaler till dem som bevis på att den dubbas.

Goliat

Är det fler som "fortsätt titta" har försvunnit på första sidan?

gstone

Jag är så glad att säsong 2 av Elena från Avalor kommer på Disney plus om en vecka !!  :D :D :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2022 kl. 16:09:11
Jag är så glad att säsong 2 av Elena från Avalor kommer på Disney plus om en vecka !!  :D :D :D :D

Förutsatt att alla avsnitt har fått svenskt ljudspår så att man kan släppa den i tid. ;)

Steffan Rudvall

Citat från: KurageDHH skrivet 23 mars 2022 kl. 16:57:08
Förutsatt att alla avsnitt har fått svenskt ljudspår så att man kan släppa den i tid. ;)
Varför är du alltid så negativ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2022 kl. 16:09:11
Senast jag kollade (häromdagen) var det fortfarande bara 5 av de 24 avsnitten i säsong 2 som hade svenskt, norskt och danskt ljudspår på Disney+ i USA - närmare bestämt avsnitt 2, 5, 8, 11, 18 och 23 (märkligt varför just de avsnitten har skandinaviskt ljud...?). Därför är jag tyvärr tveksam till att så många till avsnitt ska hinna få skandinaviska ljudspår så att säsong 2 verkligen kan släppas i Skandinavien om en vecka...

Men vi får väl se, jag hoppas att det stämmer. I 9 fall av 10 har ju förhandsinformationen om vad som kommer månad för månad stämt, men i ett fåtal fall har det som utlovats inte alls kommit - det mest uppenbara är ju Pepper Ann, som var utlovad i de nordiska länderna i november men som fortfarande inte finns på Disney+ i Sverige.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2022 kl. 20:57:19
Senast jag kollade (häromdagen) var det fortfarande bara 5 av de 24 avsnitten i säsong 2 som hade svenskt, norskt och danskt ljudspår på Disney+ i USA - närmare bestämt avsnitt 2, 5, 8, 11, 18 och 23 (märkligt varför just de avsnitten har skandinaviskt ljud...?). Därför är jag tyvärr tveksam till att så många till avsnitt ska hinna få skandinaviska ljudspår så att säsong 2 verkligen kan släppas i Skandinavien om en vecka...

Men jag vill ju så gärna att det ska komma !! :'( :'( :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 mars 2022 kl. 21:40:31
Men jag vill ju så gärna att det ska komma !! :'( :'( :'(
Det vill jag med, och det är ju inte kört än - det har ju hänt att många ljudspår har dykt upp snabbt, men jag är som sagt lite orolig att det kanske inte kommer stämma.

Men den som lever får se...

gstone

Imorgon kommer i alla fall Ice Age: Buck Wilds äventyr. :)

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 mars 2022 kl. 22:20:01
Det vill jag med, och det är ju inte kört än - det har ju hänt att många ljudspår har dykt upp snabbt, men jag är som sagt lite orolig att det kanske inte kommer stämma.

Men den som lever får se...

Nu är det bara 5 avsnitt (1, 4, 13, 21, 22) som inte har fått skandinaviskt ljudspår och finsk text än. Det verkar så att dom kommer att få snabbt in de så att dom kan släppa hela säsong 2 nu på onsdag.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2022 kl. 14:08:53
Imorgon kommer i alla fall Ice Age: Buck Wilds äventyr. :)

Och den var inte bra, enligt mig. Ljussättningen är helt fel, pälsen ser sjukt trist ut, karaktärerna rör sig stelt, en stor del av huvudkaraktärerna saknas, större delen av de ersättande rösterna passar verkligen inte, handlingen är sådär, det förekommer jättekonstiga ljudeffekter, skämten landar inte ofta, vissa repliker funkar inte alls (Sid säger vid ett tillfälle "my god", något som Sid aldrig skulle säga). Den kommande kortfilmsserien Scrat Tales ser i varje fall bra ut, men det här; nej.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

KurageDHH

Varför finns det inte lista över vilka som kommer till Disney+ under April på hemsidorna än? De borde dyka upp så här dags. :(

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 25 mars 2022 kl. 11:39:47
Varför finns det inte lista över vilka som kommer till Disney+ under April på hemsidorna än? De borde dyka upp så här dags. :(

Disney+ har ju när man loggar in en översikt över vad som kommer.

Simon Axelsson

Citat från: Goliat skrivet 25 mars 2022 kl. 12:13:08
Disney+ har ju när man loggar in en översikt över vad som kommer.

Jag tror de syftar på en "nytt på Disney+"-lista, en sån som exempelvis MovieZine brukar publicera inför nästa månad.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 mars 2022 kl. 12:19:42
Jag tror de syftar på en "nytt på Disney+"-lista, en sån som exempelvis MovieZine brukar publicera inför nästa månad.

Jag förstod det. Menade bara på att Disney+ har en egen lista med det som kommer också. Men de visar nån vecka fram dock, MovieZine visar väl hela månaden.