Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag håller helt klart med om at fysik media är mycket bättre :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Dock blev jag väldig ledsen över otrevlig Jabberjaw var mot mig :(
 -

Jabberjaw

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 maj 2023 kl. 09:33:52Inte bara det, utan frågan är också hur mycket som blir borttagen och aldrig ser dagens ljus igen? Hur många äldre serier och filmer som visades på Tv finns ej tillgänglig på Streamingtjänster nu? Samma sak med Warner Bros och andra mediaföretag, The Simpsons är ett exempel där dom censurerar och skurar bort avsnitt från avsnittslistan vilket är inte alls bra med tanken på att det enda sättet man kan ha tillgång till dom avsnitten är att köpa dom i fysisk media, på DVD.

Man ser tydligt hur stora bolag systematiskt begränsar konsumenterna dvs oss :( Vare sig det är inom bilar, operativsystem, media (streaming tjänster osv). Det är en tråkig utveckling. Men vägrar man att se den så kan man inte påverka någonting heller. Disney har säkerligen en stor del individer som kämpar varje dag för att det skall styras åt det bättre. Men sedan har man topparna (alla chefer och investors) som vill se % ökningar varje år.

Jag hoppas och vill dock endå tro på att Disney tar sitt förnuft tillfånga och inte gör som HBO. Men låter man dom få för stort monopol så är det kört. Då gör dom som dom vill och kan fokusera på intäkter helt och hållet, snabba produktioner som går på ett raffs i datorns värld att producera och dubba. Jag må vara skeptisk men titta bara på hur Microsoft gör med Windows nuförtiden. Dom lovar "sista os blir...". Sedan tvär vänder dom, och så blir det obligatoriskt konto hos Microsoft för att ens kunna logga in på sin enhet + nätverksuppkoppling vid OS installation. Så i mina ögon är det ett stort plus sålänge Disney+ går minus i prenumeranter i samband med att dom uttalar sig på detta sätt. ;D

Då kanske det finns hopp om förändring. En enkät från Disney+ hemsidan vore ju att önska exempelvis, där användarbasen som är kvar får önska vad dom allra helst vill se på sidans nästa releaser. :)

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2023 kl. 11:10:46Dock blev jag väldig ledsen över otrevlig Jabberjaw var mot mig :(
-
Sorry gstone. Menar inget illa. Du är säkert en jätte trevlig person IRL. Men dina arga emojisar på forumet är ganska irriterande. :)

Scoobydoofan1

Citat från: Jabberjaw skrivet 15 maj 2023 kl. 17:49:53Man ser tydligt hur stora bolag systematiskt begränsar konsumenterna dvs oss :( Vare sig det är inom bilar, operativsystem, media (streaming tjänster osv). Det är en tråkig utveckling. Men vägrar man att se den så kan man inte påverka någonting heller. Disney har säkerligen en stor del individer som kämpar varje dag för att det skall styras åt det bättre. Men sedan har man topparna (alla chefer och investors) som vill se % ökningar varje år.

Jag hoppas och vill dock endå tro på att Disney tar sitt förnuft tillfånga och inte gör som HBO. Men låter man dom få för stort monopol så är det kört. Då gör dom som dom vill och kan fokusera på intäkter helt och hållet, snabba produktioner som går på ett raffs i datorns värld att producera och dubba. Jag må vara skeptisk men titta bara på hur Microsoft gör med Windows nuförtiden. Dom lovar "sista os blir...". Sedan tvär vänder dom, och så blir det obligatoriskt konto hos Microsoft för att ens kunna logga in på sin enhet + nätverksuppkoppling vid OS installation. Så i mina ögon är det ett stort plus sålänge Disney+ går minus i prenumeranter i samband med att dom uttalar sig på detta sätt. ;D

Då kanske det finns hopp om förändring. En enkät från Disney+ hemsidan vore ju att önska exempelvis, där användarbasen som är kvar får önska vad dom allra helst vill se på sidans nästa releaser. :)
Med hela denna utvecklingen vilket är störande och irriterande så är frågan om det ens är värt det att vända ryggen mot ny teknologi, som du säger så är Microsoft urusel med den delen där dom tvingar en att logga in för att använda deras system, man är redan nog kopplad innan dom börjar tvinga en att vara mer innekopplad i ett system där man förösker ta sig ut ifrån.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 15 maj 2023 kl. 17:49:53Man ser tydligt hur stora bolag systematiskt begränsar konsumenterna dvs oss :( Vare sig det är inom bilar, operativsystem, media (streaming tjänster osv). Det är en tråkig utveckling. Men vägrar man att se den så kan man inte påverka någonting heller. Disney har säkerligen en stor del individer som kämpar varje dag för att det skall styras åt det bättre. Men sedan har man topparna (alla chefer och investors) som vill se % ökningar varje år.

Jag hoppas och vill dock endå tro på att Disney tar sitt förnuft tillfånga och inte gör som HBO. Men låter man dom få för stort monopol så är det kört. Då gör dom som dom vill och kan fokusera på intäkter helt och hållet, snabba produktioner som går på ett raffs i datorns värld att producera och dubba.
Fast alla produktioner gjorda i  datorer är ju inte dåliga. Majoriteten av alla animerade filmer från västvärlden är gjorda med dator animation. Det verkar mesta vara Japan som gör ritade filmer.

gstone

Har Wander i galaxen fortfarande inget svenskt tal ?

KurageDHH

Citat från: Fred skrivet 12 maj 2023 kl. 17:10:42Jag antar att serierna som visades på Disneydags, eller i USA på Disney Afternoon, är populära nog att få vara kvar på tjänsten.

Eller har jag fel?
Disneydags försvann från SVT i slutet av 2019, återkom dock 2021. Jag tycker gärna att SVT borde ha begravt Disneydags permanent 2019 (eller tidigare) och inte återuppliva under 2021.
Disneydags är helt ute sen flera år tillbaka!

Zach66

Vad vore livet utan film?

KurageDHH

Citat från: Zach66 skrivet 19 maj 2023 kl. 10:02:16Så...  gäller dessa borttagningar för Sverige också?

Plockas bort 26 maj på flera ställen i världen
Japp, det gäller Sverige med

www.moviezine.se/nyheter/disney-plus-plockar-bort-50-filmer-serier-lista

Bortplockning gäller dock bara originalproduktioner (till en början?).

Zach66

Så trist att de valt denna vägen. Andades det något om att något sådant kunde ske i deras orginal-reklam för kanalen? Nej, tror inte det.
Där hette det väl att du skulle kunna SE DET NÄR du vill så länge kanalen fanns.
Det låter lite som brytande av original-idén/värvnings-reklamen tycker jag.  >:(
Vad vore livet utan film?

Daniel Hofverberg

Det verkar helt klart oroväckande... Flertalet av titlarna på listan är ju dessutom sådana som dubbats till alla nordiska språk, så hur i allsindar kan det vara lönsamt att lägga ner hundratusentals kronor på dubbningar för att sen skrota serierna och filmerna helt...?!

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 maj 2023 kl. 17:35:19Det verkar helt klart oroväckande... Flertalet av titlarna på listan är ju dessutom sådana som dubbats till alla nordiska språk, så hur i allsindar kan det vara lönsamt att lägga ner hundratusentals kronor på dubbningar för att sen skrota serierna och filmerna helt...?!
Kommer de, liksom HBOs filmer och serier, dyka upp hos andra, exempelvis iTunes, tro?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: KurageDHH skrivet 19 maj 2023 kl. 15:24:39Japp, det gäller Sverige med

Det ända jag reagerade på som är tråkigt att dom tar bort är isåfall Cheaper By The Dozen som på svenska är Fullt Hus och här undrar jag bara om dom menar dom filmerna med Steve Martin eller den nya serien som kom för något år sedan!?!? Den har jag aldrig sett men klart vore det ju kul att se hur den är jämfört med den med Steve Martin.  :o 8)

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 19 maj 2023 kl. 15:24:39Japp, det gäller Sverige med

Det är fruktansvårt! :( :( :( :'( :'( :'( :'(