Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Samlaren skrivet  9 augusti 2023 kl. 23:35:25Kan bli samma som hade rösten till Gaston i dubben av Liveaction filmen.
Jag är osäker på om det skulle passa  :-\
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 10 augusti 2023 kl. 00:02:48Jag är osäker på om det skulle passa  :-\
Jag skulle vilja ha Lucas Krüger i rollen.

gstone

Nu finns Alice i Underlandsvagriet på Sisney Plus :D

gstone

Citat från: Adam Larsson skrivet 10 augusti 2023 kl. 03:11:24Jag skulle vilja ha Lucas Krüger i rollen.

Jag tycker Gaston borde ha en Djup Operatisk röst.

Mitt förslag är Fred Johanson.

gstone

När tror ni LEGO Disney Princess: The Castle Quest kommer till sverige ?

Dubintrested

Några äldre kortfilmer släpptes nyligen på Disney Plus

Barnyard Olympics
Mårten Gås hälsar på
Kalles brorsöner
Långben och Wilbur
Mickey's Steam Roller

Vilka dubbningar använder dem? Eller är det ny dubbat? Undrar speciellt om Kalles brorsöner för den har väl släppts på VHS en gång och inte använd sen dess

Daniel Hofverberg

Citat från: Dubintrested skrivet 12 augusti 2023 kl. 01:03:12Några äldre kortfilmer släpptes nyligen på Disney Plus

Barnyard Olympics
Mårten Gås hälsar på
Kalles brorsöner
Långben och Wilbur
Mickey's Steam Roller

Vilka dubbningar använder dem? Eller är det ny dubbat? Undrar speciellt om Kalles brorsöner för den har väl släppts på VHS en gång och inte använd sen dess
Alla fem kortfilmerna har endast engelskt ljudspår och textning på bl.a. svenska, norska, danska och finska - ingen dubbning alls. :(

Och märk väl att jag bokstavligen menar endast engelskt ljudspår - så inte nog med att kortfilmerna inte dubbats till något nordiskt språk, de har alltså inte ens dubbats till spanska, franska eller tyska. Så även i Spanien, Tyskland, Frankrike, Latinamerika m.fl. är det bara textad originalversion som gäller; vilket måste vara närmast unikt för sådana typiska dubbningsländer... ???

gstone

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2023 kl. 16:42:27När tror ni LEGO Disney Princess: The Castle Quest kommer till sverige ?
Har någon nå gissning ? ???

gstone

Har några avsnitt av Hailey's On It! på Disney Plus i USA svenskt tal än ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 augusti 2023 kl. 21:41:46Har några avsnitt av Hailey's On It! på Disney Plus i USA svenskt tal än ?
Nej, tyvärr inte - som mest har en del avsnitt ljudspår på engelska, latinamerikansk spanska, brasiliansk portugisiska, koreanska, mandarin och kantonesiska; men en del avsnitt har bara engelskt ljudspår. Därutöver har alla avsnitt textning på japanska utöver samma språk som ljudspåren.

Det tolkar jag som att serien sannolikt inte finns någonstans i Europa än, och då vissa avsnitt inte ens har spanskt eller portugisiskt tal har serien förmodligen inte ens släppts i Sydamerika än... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 augusti 2023 kl. 18:28:26Nej, tyvärr inte - som mest har en del avsnitt ljudspår på engelska, latinamerikansk spanska, brasiliansk portugisiska, koreanska, mandarin och kantonesiska; men en del avsnitt har bara engelskt ljudspår. Därutöver har alla avsnitt textning på japanska utöver samma språk som ljudspåren.

Det tolkar jag som att serien sannolikt inte finns någonstans i Europa än, och då vissa avsnitt inte ens har spanskt eller portugisiskt tal har serien förmodligen inte ens släppts i Sydamerika än... :(
:(
Hoppas den kommer till sverige i framtiden.

Jag vill gärna se den :)

gstone

När tror ni "LEGO Disney Princess: The Castle Quest," kommer till sverige ?

Samlaren

Synd att Herklules inte fått sin dubbning än.

Sedan så hade det varit nice om Marvel seriena innan Disney chnnaels Marvel serier fick sin svenska dubbning, Om ubbningarna finns bevarade.

Sedan så hoppas jag fortf att Bonkers får dubbning och att Nalle har ett stort blått huss kommer. 

gstone

Citat från: Samlaren skrivet 13 augusti 2023 kl. 23:21:48Synd att Herklules inte fått sin dubbning än.

Sedan så hade det varit nice om Marvel seriena innan Disney chnnaels Marvel serier fick sin svenska dubbning, Om ubbningarna finns bevarade.

Jag håller helt klart med :D

Zach66

Disney drar ner på dubbningarna till andra språk. Allt för att spara pengar.

Disney+ Reducing Dubbing In All Languages
What's On Disney Plus >
Vad vore livet utan film?