Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 maj 2020 kl. 17:17:51
Det här har inte med Disney+ att göra, utan en Disney film.... vet nån vart man kan hitta Micke & molle dvd utgåvan från 2002?

Sök i Second Hand affärer!  ;)

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 maj 2020 kl. 18:41:14
Jag gör det men det är synd att den dvd utgåvan inte har dykt up än.

Varför vill du just ha den utgåvan ? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 maj 2020 kl. 22:12:22
Den har mer extramaterial jämfört med den andra dvd utgåvan.

Jag äger i dagsläget ingen av DVD-utgåvorna så jag har ingen koll på dem...

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 maj 2020 kl. 22:22:00
Ok, info finns på discshop, det är därför jag frågar runt.

Själv kommer jag att samla på mig DVD-utgåvorna utgivna efter 2000! (då DVD-utgåvorna utgivna 1999-2000 ska vara riktigt dåliga, undantaget skulle isåfall vara 1999-års utgåva av Svärdet i Stenen, som ska ha monoljud)

Synd att varken 2002 eller 2011-års DVD-utgåvor av Mästerdetektiven Basil Mus har utförligt bonusmaterial och inte heller givits ut på Bluray i Sverige, tycker som sagt att den behandlats lite orättvist på den svenska marknaden... (den är - tillsammans med Micke och Molle - den bästa av filmerna som gjordes mellan Robin Hood och Den Lilla Sjöjungfrun! Den är sannerligen bättre än vad Filmen om Nalle Puh, första Bernard och Bianca, Oliver och Gänget och Atlantis är tillsammans!)

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 maj 2020 kl. 22:12:22
Den har mer extramaterial jämfört med den andra dvd utgåvan.

Det stämmer inte. Det är samma extramaterial förutom att det är olika kortfilmer och olika trailers.

2002 års utgåva innehåller kortfilmen Wonder Dog. 2008 års utgåva innehåller kortfilmerna Lambert the Sheepish Lion och Lend a Paw.

På 2008 års utgåva har det dessutom tillkommit ett fånigt spel - "Forest Friendship Game" - som inte fanns på den gamla utgåvan.

Beskrivningen på Discshop anger att det på 2002 års utgåva skulle finnas en programpunkt som heter The illusion of life med Hayley Mills, men det stämmer inte. Vet inte var den uppgiften kommer från. Det är inget som finns angivet på omslaget och finns inte heller på skivan.

TrondM

Det er skrevet 60 innlegg de siste 24 timene. (og jeg forstår ikke hva dette har med Disney+ å gjøre)

Samlaren

Vet ni om de säsongerna av Elena från avalor som inte är dubbade är dubbade på Disney+

Anders M Olsson

Citat från: Samlaren skrivet 15 maj 2020 kl. 21:06:12
Vet ni om de säsongerna av Elena från avalor som inte är dubbade är dubbade på Disney+

Säsongerna 1 och 2 finns på Disney+, inte säsong 3.

Endast den första säsongen är dubbad till svenska, norska och danska.

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 maj 2020 kl. 18:45:41
Är det bara jag eller verkar hela dubbningshemsidan död för tillfället? Knappast nånting blir skriven på en enda ämne här.

... Hela forumet hade en period på typ två år då det var segt som fan här? Det är väldigt aktivt nu för tiden, haha

Steffan Rudvall

Detta ser inte bra ut

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2020 kl. 01:37:12
Detta ser inte bra ut

Vilket? Att den släpps i september? Det visste vi sen tidigare. Eller menade du att dom själva har gått ut och bekräftat det nu?
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 17 maj 2020 kl. 03:08:07
Vilket? Att den släpps i september? Det visste vi sen tidigare. Eller menade du att dom själva har gått ut och bekräftat det nu?
Att det är bekräftat 

E

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2020 kl. 11:17:48
Att det är bekräftat
Det var bekräftat för längesen

Ett tips till nästa gång är att söka innan man säger nåt eller läsa igenom hela tråden innan ;)

Kust

Tror ni att de kommer visa äldre serier med eller bara nyare serier?.

Kommer disney+ att innebära slutet för släpp på dvd och blue ray? tex att de inte kommer släppa sina filmer på dvd eller blue ray samt serier att bara släppa via streaming ?

Simon Axelsson

Citat från: Kust skrivet 17 maj 2020 kl. 21:35:05
Tror ni att de kommer visa äldre serier med eller bara nyare serier?.

Kommer disney+ att innebära slutet för släpp på dvd och blue ray? tex att de inte kommer släppa sina filmer på dvd eller blue ray samt serier att bara släppa via streaming ?

1. Ja, äldre serier lär finnas
2. Nej, det är inte slutet för Disney filmer på DVD och Blu-Ray. De tjänar väl bättre på fysisk media så vitt jag vet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats