Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Xfinger skrivet 17 april 2021 kl. 17:49:45
Hitta några fler serier som inte finns / inte med swe dub.

Big Hero 6

Vad tror vi om dessa?

Big Hero 6 - Serien finns visst med svenskt tal på Disney+...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Såg att en Kalle Anka kort film med hönan inte finns dubbad på Disney+ men har dubb på de övriga nordiska språekn.

Xfinger

Har bara 1 av rasten filmerna dubbats? Bara ena som har svensk dubb på Disney+!

Xfinger

Dessa har inte heller svensk dubb, kanske aldrig dubbats :
the-proud-family-movie
frokens-favorit
grona-ogon-fran-rymden

Adam Larsson

Citat från: Xfinger skrivet 21 april 2021 kl. 17:02:18
Dessa har inte heller svensk dubb, kanske aldrig dubbats :
the-proud-family-movie
frokens-favorit
grona-ogon-fran-rymden
the proud family filmen har inte dubbats och själva tv-serien hade ju tills nyligen inte heller det

gstone

Hoppas verkligen Disenchanted dubbas !

Disenchanted är uppföljaren till Förtrollade(2007)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: gstone skrivet 27 april 2021 kl. 20:06:57
Hoppas verkligen Disenchanted dubbas !

Disenchanted är uppföljaren till Förtrollade(2007)

Hoppas man även kostar på att dubba Förtrollad, tycker än idag att det var trist att man inte dubbade den...

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 27 april 2021 kl. 20:18:33
Hoppas man även kostar på att dubba Förtrollad, tycker än idag att det var trist att man inte dubbade den...

Kan bara hålla med, helst hade jag velat ha en dubbning till den redan till biopremiären 2007, men i verkligheten är det försent för det så det verkar inte finnas någon annan utväg än att lansera dubbningen på Disney+...

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 maj 2021 kl. 10:37:19
Kollade på om nån serie från Disney blir utgiven på dvd och det står att långbens galna gäng är där, den har hittills inte fåt en dvd utgåva än. Kommer dom släppa serien på dvd eller inte? Menar bara att det står fortfarande på discshop om att dom har den serien på där utan en dvd utgåva.

Långbens galna gäng finns på Disney+, hela serien. De flesta avsnitten, dock inte alla, finns utgivna på DVD i USA.

Jag har svårt att tro att det skulle komma någon svensk DVD-utgåva. Disney satsar mest på streaming och ger inte längre ut speciellt mycket på DVD och/eller Blu-ray.

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 maj 2021 kl. 13:03:40
Så dom har praktsstaget dragit sig ut ur dvd och blu ray marknaden när det gäller serier?

Har du inte märkt det? Disney har inte gett ut några TV-avsnitt på DVD här i Sverige på tre år. De senaste kom våren 2018 och var:

• Musse och Racergänget - Vol 2: Mimmis Glada Hjälpen
  • Elena från Avalor: Minnesvärda festligheter
  • Trassel: Drottning för en dag
(Jag räknar inte live-actionserier för vuxna som Grey's Anatomy, Lost m.fl.)

gstone

Har säsong tre av DuckTales svensk tal å Disney Plus USA ?

Disneyfantasten

Jag har en riktigt dålig nyhet som jag just läste;

Året 2022 (alltså nästa år) så kommer det en TV-serie på Disney Junior som kommer att ha premiär på Disney+, nämligen Alice's Wonderland Bakery...  :(

När jag läste nyheten trodde jag först att det skulle vara Alice själv, men det visar sig att det istället kommer att vara hennes barnbarnsbarn som också heter Alice, så serien är i mina ögon dömd att misslyckas...  :(

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 maj 2021 kl. 15:05:23
Jag har en riktigt dålig nyhet som jag just läste;

Året 2022 (alltså nästa år) så kommer det en TV-serie på Disney Junior som kommer att ha premiär på Disney+, nämligen Alice's Wonderland Bakery...  :(

När jag läste nyheten trodde jag först att det skulle vara Alice själv, men det visar sig att det istället kommer att vara hennes barnbarnsbarn som också heter Alice, så serien är i mina ögon dömd att misslyckas...  :(
Det låter väldigt mycket som Snö + 7.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 maj 2021 kl. 15:16:02
Det låter väldigt mycket som Snö + 7.

Fast den enorma skillnaden är att Snö+7 INTE kommer från Disney och att det är ännu längre bak i generation där...

gstone

Coco har svensk blid version på Disney Plus.