Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Jag kan inte hitta Disney klassikern Make Mine Music.
Någon som vet varför!?  ???

Anders M Olsson

Citat från: Elios skrivet  5 oktober 2021 kl. 08:08:52
Jag kan inte hitta Disney klassikern Make Mine Music.
Någon som vet varför!?  ???

Det är inte helt klarlagt varför filmen inte finns på Disney+, men det finns en del teorier bl.a. här:
https://www.slashfilm.com/580594/make-mine-music-streaming/

Elios

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 oktober 2021 kl. 08:45:35
Det är inte helt klarlagt varför filmen inte finns på Disney+, men det finns en del teorier bl.a. här:
https://www.slashfilm.com/580594/make-mine-music-streaming/

Japp. Jag läste den precis. Men jag tycker det är jävligt dåligt av dem att inte komma med en bättre förklaring.  >:( :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  5 oktober 2021 kl. 09:02:10
Japp. Jag läste den precis. Men jag tycker det är jävligt dåligt av dem att inte komma med en bättre förklaring.  >:( :(
Disney har inte kommit med någon förklaring alls - det där är bara spekulationer från inofficiellt håll.

Och jag håller med att det är tråkigt och märkligt varför Spela för mig saknas på Disney+. :(

Vi kan bara hoppas på att den dyker upp tids nog, och fram tills dess får man hålla till godo med DVD-utgåvan. Dessbättre finns i alla fall den svenska DVD-utgåvan kvar i handeln, och är trots att den funnits ute i många år ännu inte utgången.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 oktober 2021 kl. 12:44:48
Disney har inte kommit med någon förklaring alls - det där är bara spekulationer från inofficiellt håll.

Och jag håller med att det är tråkigt och märkligt varför Spela för mig saknas på Disney+. :(

Vi kan bara hoppas på att den dyker upp tids nog, och fram tills dess får man hålla till godo med DVD-utgåvan. Dessbättre finns i alla fall den svenska DVD-utgåvan kvar i handeln, och är trots att den funnits ute i många år ännu inte utgången.

Ja jag har den hemma hos mig tack och lov men blev ändå irriterad över att se den inte fanns på Disney+ för har hört dem säga att ALLA Disney klassiker ska vara där och då menar jag verkligen ALLA!
Tycker helt klart att Disney ska komma med en förklaring. Det är dem skyldiga att göra! Man plockar inte bara bort någon och sen visar man att den ska inte vara här men vi kommer inte förklara varför!?  >:(

gstone

Jag hittade Make Mine Music i en secend hand butik i söndags.

Kanske borde jag ha köpte.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  5 oktober 2021 kl. 20:16:25
Jag hittade Make Mine Music i en secend hand butik i söndags.

Kanske borde jag ha köpte.

Ja, om den var i gott skick till ett bra pris. Annars finns den fortfarande i handeln och går utan vidare att köpa ny för 99 kronor.

Det är ingen vidare bra utgåva, men i brist på bättre får den väl duga. Det största felet är att man har konverterat bildfrekvensen genom interpolering, vilket gör att vissa bildrutor ser ut som om de är dubbelexponerade.

Den amerikanska DVD-utgåvan är visserligen inte dubbelexponerad, men mycket hårdare censurerad. Där saknas hela avsnittet The Martins and the Coys.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 oktober 2021 kl. 21:00:04
Ja, om den var i gott skick till ett bra pris. Annars finns den fortfarande i handeln och går utan vidare att köpa ny för 99 kronor.

Det är ingen vidare bra utgåva, men i brist på bättre får den väl duga. Det största felet är att man har konverterat bildfrekvensen genom interpolering, vilket gör att vissa bildrutor ser ut som om de är dubbelexponerade.

Den amerikanska DVD-utgåvan är visserligen inte dubbelexponerad, men mycket hårdare censurerad. Där saknas hela avsnittet The Martins and the Coys.

Det var den amerikanska utgåvan tror jag.

gstone

Mupparnas Haunted Mansion - Spökhuset har dubbats ! :D

Erika

Anders M Olsson

Erika

Mathias

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 september 2021 kl. 10:36:28
Oj, det var egendomligt. Är dessa ynka avsnitt de enda som Disney lyckats hitta åt av nordiska ljudband, eller...?
Utgående från tidigare observationer har dubbade avsnitt ibland laddats upp stegvis. Högst sannolikt kommer resterande avsnitt dyka upp inom en snar framtid, åtminstone säsonger med färre avsnitt. I värsta fall har dessa processer pågått flera månader.