Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Zach66 skrivet  2 februari 2024 kl. 21:47:56Jaha, då verkar det vara dags igen!!!!
Någon som kollat om detta gäller i Sverige/Norden också?

Fler filmer som plockas bort på Disney+

EDIT:
Mer specifik lista
Världenen är hård och orättvis 🥺😢
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Zach66

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2024 kl. 03:40:16Men Perri - En vildmarksfantasi hade (och har) däremot den mycket sällsynta svenska dubbningen på Disney+.
Skulle du kunna hjälpa mig med denna?  ;)
Vad vore livet utan film?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zach66 skrivet  3 februari 2024 kl. 12:34:48Skulle du kunna hjälpa mig med denna?  ;)
Bilden på Disney+ är förstås krypterad, i likhet med i stort sett alla andra streamingtjänster, men det svenska ljudet borde gå att ladda hem; såvitt jag vet ska ljudspår inte vara krypterade på Disney+. :)

Zach66

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2024 kl. 13:42:04Bilden på Disney+ är förstås krypterad, i likhet med i stort sett alla andra streamingtjänster, men det svenska ljudet borde gå att ladda hem; såvitt jag vet ska ljudspår inte vara krypterade på Disney+. :)
Ja det räcker för min del. Har ju filmen i am. original sen innan. Hur stor brukar en sådan ljud-fil bli?
Hur kan du lättast få över den till mig efter du har fått den hemtankad?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zach66 skrivet  3 februari 2024 kl. 13:59:07Ja det räcker för min del. Har ju filmen i am. original sen innan. Hur stor brukar en sådan ljud-fil bli?
Hur kan du lättast få över den till mig efter du har fått den hemtankad?
Det vet jag faktiskt inte, men på måndag (när Göteborgs filmfestival är över) kan jag kolla så att svenskt ljudspår fortfarande finns kvar, att den går att ladda hem och hur stor filen är. :)

Zach66

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2024 kl. 14:03:43Det vet jag faktiskt inte, men på måndag (när Göteborgs filmfestival är över) kan jag kolla så att svenskt ljudspår fortfarande finns kvar, att den går att ladda hem och hur stor filen är. :)
Uppskattas verkligen. Tack!

gstone

gstone

Peppper Ann har tagits bort från Disney Plus  :(

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2024 kl. 23:00:12Peppper Ann har tagits bort från Disney Plus  :(
Har du försökt att söka efter den? För jag ser inga artiklar som nämner att Pepper Ann har tagits bort när jag söker på Google.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

KurageDHH

Citat från: Lillefot skrivet  6 februari 2024 kl. 23:08:41Har du försökt att söka efter den? För jag ser inga artiklar som nämner att Pepper Ann har tagits bort när jag söker på Google.
Pepper Ann har också plockats bort nyligen (bara för hela europa och afrika, men inte resten av världen):
deadline.com/2024/02/disney-original-movies-series-content-removal-emea-1235813461/

Lillefot

Citat från: KurageDHH skrivet  6 februari 2024 kl. 23:56:54Pepper Ann har också plockats bort nyligen (bara för hela europa och afrika, men inte resten av världen):
deadline.com/2024/02/disney-original-movies-series-content-removal-emea-1235813461/
Aj då, det var verkligen trist.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  6 februari 2024 kl. 23:56:54Pepper Ann har också plockats bort nyligen (bara för hela europa och afrika, men inte resten av världen):
Mycket riktigt är Pepper Ann borta, men det verkar ju fullständigt sinnessjukt att plocka bort den redan, när serien inte funnits speciellt länge i Sverige - i synnerhet som ju Disney beställt omdubbning av serien i Sverige speciellt för Disney+, så att den inte fick behålla sin gamla dubbning; det kan omöjligen vara lönsamt att beställa en dubbning som man "kasserar" efter bara något halvår... :(

Hade serien fått behålla sin gamla dubbning från Disney Channel hade det kanske varit lite mer logiskt, för då hade det ju i alla fall inte kostat något för Disney+-lanseringen.

Det är också väldigt tråkigt att Disney+ tagit bort en massa gamla klassiska spelfilmer från 1950-, 1960- och 1970-talet; plus en del äldre Disney Channel Original Movies. Till och med Davy Crockett och flodpiraterna och Skeppsbrott i Söderhavet är borta, som väl ändå måste ses som välkända än idag. Där har det visserligen funnits DVD-utgåvor med svensk text, men de är nog utgångna sedan länge. :(

Svenskdubbade Yellowstone Cubs är också borta, som vi inte vet varifrån den svenska dubbningen kommer; då den inte låter nydubbad men då filmen såvitt jag vet inte gått på bio eller funnits på VHS i Sverige...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 februari 2024 kl. 14:08:25Mycket riktigt är Pepper Ann borta, men det verkar ju fullständigt sinnessjukt att plocka bort den redan, när serien inte funnits speciellt länge i Sverige - i synnerhet som ju Disney beställt omdubbning av serien i Sverige speciellt för Disney+, så att den inte fick behålla sin gamla dubbning; det kan omöjligen vara lönsamt att beställa en dubbning som man "kasserar" efter bara något halvår... :(

Känns som att pratiskt tagit kasta pengar i sjön 😒

Väldigt idiotiskt😫

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 februari 2024 kl. 14:08:25Svenskdubbade Yellowstone Cubs är också borta, som vi inte vet varifrån den svenska dubbningen kommer; då den inte låter nydubbad men då filmen såvitt jag vet inte gått på bio eller funnits på VHS i Sverige...
Han du skriva av credits ?

Erika