Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Förmodligen lär nog mängden svenskdubbat material utökas successivt hela tiden, så att det mesta är ordnat när tjänsten väl släpps i Norden.

Citat från: SebastianSandberg skrivet 20 mars 2020 kl. 06:53:46
Listan på sidan 20 skulle behöva uppdateras tror jag. Jag har lyckats trixa till mig Disney+ genom VPN och nu har i alla fall Ducktales fått säsong 2 och 3 uppdaterade med svenska ljudspår (det vill säga Fenton och Bubba-säsongerna). Vet inte om säsong 1 är på väg.
Jag håller tummarna för Darkwing Duck. Det som skulle göra mig positivt överraskad vore om Bonkers fick sina svenska ljudspår, då jag inte har sett dubben sen jag var en liten knodd på 90-talet.
Jag hoppas också innerligt att Darkwing Duck kommer släppas med skandinaviska ljudspår på Disney+. Har man riktig tur kanske de till och med nydubbar säsong 3, som aldrig har sänts eller dubbats i Skandinavien...

Det vore onekligen underbart om Bonkers kunde släppas med sin befintliga svenska dubbning, men ärligt talat tror jag knappast det kommer att hända; i och med att det verkar finnas rättighetsproblem med de skandinaviska dubbningarna, så att ingen vet vem som äger rättigheterna till de serier som FilmNet beställde dubbning av. Jag tror väl i och för sig inte att rättighetsproblemen ska vara omöjliga att lösa, men ärligt talat betvivlar jag att Disney kommer lägga ner den tiden...

Om Bonkers kommer finnas på Disney+ även i Skandinavien, så är det nog betydligt troligare att den antingen bara släpps i textad originalversion eller att Disney beställer nydubbning så att den får en ny dubbning med nya röster. :( Eller så hoppar de över den serien helt och hållet i de skandinaviska länderna...

Men jag hoppas att jag har fel, för det vore ju fantastiskt om Disney lyckas lösa rättighetsproblemen och lyckas köpa loss rättigheterna till de svenska och danska dubbningarna - den norska dubben misstänker jag kanske inte kommer från FilmNet, för på FilmNets sändningar stod bara "Svensk produktion: Eurotroll" och "Dansk produktion: Sun Studio" efter sluttexterna (ingenting om norsk), så kanske var serien textad i Norge på FilmNet...?

Jag minns i alla fall tydligt att serien i Finland bara återgavs med engelskt tal och finsk text på FilmNet (då jag kommer ihåg att jag ibland bytte till det finska ljudspåret på FilmNet, för att få höra det engelska originalljudet), så om det finns någon finsk dubbning är den med all säkerhet av nyare datum och härstammar inte från FilmNet.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2020 kl. 11:00:12
Förmodligen lär nog mängden svenskdubbat material utökas successivt hela tiden, så att det mesta är ordnat när tjänsten väl släpps i Norden.
Jag hoppas också innerligt att Darkwing Duck kommer släppas med skandinaviska ljudspår på Disney+. Har man riktig tur kanske de till och med nydubbar säsong 3, som aldrig har sänts eller dubbats i Skandinavien...

Det vore onekligen underbart om Bonkers kunde släppas med sin befintliga svenska dubbning, men ärligt talat tror jag knappast det kommer att hända; i och med att det verkar finnas rättighetsproblem med de skandinaviska dubbningarna, så att ingen vet vem som äger rättigheterna till de serier som FilmNet beställde dubbning av. Jag tror väl i och för sig inte att rättighetsproblemen ska vara omöjliga att lösa, men ärligt talat betvivlar jag att Disney kommer lägga ner den tiden...

Om Bonkers kommer finnas på Disney+ även i Skandinavien, så är det nog betydligt troligare att den antingen bara släpps i textad originalversion eller att Disney beställer nydubbning så att den får en ny dubbning med nya röster. :( Eller så hoppar de över den serien helt och hållet i de skandinaviska länderna...

Men jag hoppas att jag har fel, för det vore ju fantastiskt om Disney lyckas lösa rättighetsproblemen och lyckas köpa loss rättigheterna till de svenska och danska dubbningarna - den norska dubben misstänker jag kanske inte kommer från FilmNet, för på FilmNets sändningar stod bara "Svensk produktion: Eurotroll" och "Dansk produktion: Sun Studio" efter sluttexterna (ingenting om norsk), så kanske var serien textad i Norge på FilmNet...?

Jag minns i alla fall tydligt att serien i Finland bara återgavs med engelskt tal och finsk text på FilmNet (då jag kommer ihåg att jag ibland bytte till det finska ljudspåret på FilmNet, för att få höra det engelska originalljudet), så om det finns någon finsk dubbning är den med all säkerhet av nyare datum och härstammar inte från FilmNet.

Jag skulle vara HELT OKEJ med bara textade Bonkers ! ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Undrar om nya The Proud Family till skillnad från originalet kommer dubbas ?

Originalet gick ens på Disney Channel i Sverige tror jag.

Men Disney Plus kommer nog i alla fall ha den nya Proud Family textade i Sverige.

Nu finns ju mer mörka människor i Sverige än vad det gjord för typ tio år sedan ;) så serien har en avsevärt större publik i här än den gjord när den först kom !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Xfinger

Frågan är om dom från och med idag, när de släpptes i massa flera länder, tagit bort massa krav runt betalningar och ip osv osv osv.
Någon som provat?

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 mars 2020 kl. 17:24:16
Är de verkligen så glada om det inte gäller Sverige eller så?

Men det gör det. Garanterat. Annars så börjar det iallafall närma sig. Om det närmar sig Europa så närmar det sig allt närmare Sverige.  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 24 mars 2020 kl. 20:04:33
Men det gör det. Garanterat. Annars så börjar det iallafall närma sig. Om det närmar sig Europa så närmar det sig allt närmare Sverige.  ;D
Den kommer till Sverige i sommar

Simon Axelsson

Vilket vi vetat om ett tag nu, det om att den kommer i sommar alltså, men vi har inget bestämt datum och Nederländerna (som ligger i Europa) fick väl tjänsten samtidigt som USA om jag inte minns fel.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 mars 2020 kl. 20:32:00
Vilket vi vetat om ett tag nu, det om att den kommer i sommar alltså, men vi har inget bestämt datum och Nederländerna (som ligger i Europa) fick väl tjänsten samtidigt som USA om jag inte minns fel.
Jag tror till och med att de fick den före USA.

Simon Axelsson

Steffan Rudvall

Tror ni att det kommer finns Studio Ghibli filmer på Disney + det är ju Disney som har distribuerat nästan alla Studio Ghibli filmer i USA?

Samlaren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2020 kl. 22:27:00
Tror ni att det kommer finns Studio Ghibli filmer på Disney + det är ju Disney som har distribuerat nästan alla Studio Ghibli filmer i USA?

Men det är inte Disney som skapat dem, så jag vet inte om de kommer finnas.

Samlaren

Men den artikeln stämmer inte riktigt 100% Angående Frost 2 Europa får den filmen till disney + 7 juni eller om det var 7Juli