Författare Ämne: Svagt minne av tecknad Star Wars serie.  (läst 1885 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad erpan85

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
Svagt minne av tecknad Star Wars serie.
« skrivet: 21 mars 2008 kl. 19:42:37 »
Hej!
Har för mig att jag hyrde star wars tecknat på vhs runt 90-talets början. Vet inte om det var flera avsnitt i en serie eller bara en film. Är detta något ni känner igen och minns för det existerar ju inga spår av det idag?

Med vänliga hälsningar // Erik

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 569
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Svagt minne av tecknad Star Wars serie.
« Svar #1 skrivet: 22 mars 2008 kl. 07:17:19 »
Det var nog "Ewoks" eller "Droids" som du såg. Svensk Filmindustri släppte 6 filmer med avsnitt från "Ewoks" och en film med avsnitt från "Droids".

Båda tv-serierna har även visats på tv, båda gick på Filmnet omkring 1993, och lite senare (ungefär 1995) visade TV4 några avsnitt av "Ewoks".

Utloggad erpan85

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 22 mars 2008 kl. 09:32:19 »
Var nog droids. Kommer ihåg att Luke Skywalker var med i alla fall.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 331
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 15 februari 2020 kl. 09:35:59 »
Undrar om denna serie går att se någonstans. Har alltid velat se dessa Ewoks och Droids. Men dubbades någonsin dem?
Likaså undrar jag lite över den tecknade Star Wars serien som gick på Cartoon Network allt för inte så länge sedan? Vilka gjorde rösterna där?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 9 533
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 15 februari 2020 kl. 19:44:04 »
Undrar om denna serie går att se någonstans. Har alltid velat se dessa Ewoks och Droids. Men dubbades någonsin dem?
Ja, både Ewokerna och Droiderna dubbades till svenska. Båda serierna sändes på FilmNet i sin helhet med svensk dubbning - om jag inte minns fel dubbades Ewokerna av Eurotroll, medan Droiderna dubbades av Hasse Jonssons dåvarande företag TuF Studio.

En del avsnitt av båda serierna släpptes också på VHS av Svensk Filmindustri med en helt annan dubbning. Om jag inte minns fel släpptes 24 av de 26 avsnitten av Ewokerna på VHS med en annan dubbning av KM Studio, medan det av Droiderna bara var 4 avsnitt (av 13) som släpptes ihopklippta på VHS (även den dubbad av KM Studio).

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 331
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 17 februari 2020 kl. 07:11:46 »
Ja, både Ewokerna och Droiderna dubbades till svenska. Båda serierna sändes på FilmNet i sin helhet med svensk dubbning - om jag inte minns fel dubbades Ewokerna av Eurotroll, medan Droiderna dubbades av Hasse Jonssons dåvarande företag TuF Studio.

En del avsnitt av båda serierna släpptes också på VHS av Svensk Filmindustri med en helt annan dubbning. Om jag inte minns fel släpptes 24 av de 26 avsnitten av Ewokerna på VHS med en annan dubbning av KM Studio, medan det av Droiderna bara var 4 avsnitt (av 13) som släpptes ihopklippta på VHS (även den dubbad av KM Studio).

Dyker några av karaktärerna från båda serierna upp i den andra om du fattar vad jag menar? Jag vet att dem hänger ihop men utspelar dem sig samtidigt och är det samma distributör?^^