Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Idol

Startat av E, 10 september 2018 kl. 15:47:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Måne

förmodar att @Ovanliga dubbningar har tankar kring idol också? :D

Om jag minns rätt är det meldofestivalen och idol som gäller i hushållet hos Ovanliga Dubbningar :o

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2025 kl. 08:45:04Jippi! Som vi alla vet vann Tuva - mycket rättvist och en mycket värdig vinnare. :)
Vinnaren får samma som de senaste två åren - ett skivkontrakt med Universal Music, och inbjudan till att medverka i Diggiloo-turnén till sommaren.

Ibland (läs: ganska ofta) får ju även tvåan skivkontrakt, men då finns inga garantier på samma sätt som för vinnaren.

Just i fallet med Idol 2023 fick ju även tvåan Saga Ludvigsson följa med på Diggiloo-turnén tillsammans med Cimberly - men det var ju bara en nödlösning, då arrangörerna snabbt tvingades hitta en ersättare till Dogge Doggelito; som gjorde sig själv persona non grata...
Jag vet varför han blev cancelled. Det var för att i den vodcasten han gästade så pushade han som höll i den att berätta om sitt sjukaste minne och då drog han upp om den tältgrejen och då ska han få skit för det och inte få åka med på turnéer eller dyliknande. Nu vet jag inte hur det går för honom nu idag men jag har alltid tyckt att hans känts reko. Har även träffat han när han uppträdde i den byn jag bodde i då. Sen så tycker jag det är löjligt att man ska canclas för något man berättar om som händer i barndomen i vuxen ålder. Så jäkla tröttsamt alltså. 🤨

Ovanliga dubbningar

Citat från: Måne skrivet  9 december 2025 kl. 09:06:14förmodar att @Ovanliga dubbningar har tankar kring idol också? :D

Om jag minns rätt är det meldofestivalen och idol som gäller i hushållet hos Ovanliga Dubbningar :o
Jodå, självklart har jag sett Idol. Jag var också mest förtjust i Tuva, så jag är nöjd och tycker det var en mycket rättvis utgång. :)

Annars tyckte jag också mycket om Jénovic, som dessvärre åkte ut på tok för tidigt.

Måne

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 13 december 2025 kl. 13:35:10Jodå, självklart har jag sett Idol. Jag var också mest förtjust i Tuva, så jag är nöjd och tycker det var en mycket rättvis utgång. :)

Annars tyckte jag också mycket om Jénovic, som dessvärre åkte ut på tok för tidigt.
Tjoho @Daniel Hofverberg  :D

Själv kan jag inget om idol eller melodifestivalen... XD

Hoppas allt är bra med dig Ovanliga Dubbningar!
Saknar att skriva med dig i allmänt XD
Men skulle inte förvåna mig om din inkorg bombas varje dag :o

Elios

Nu har förresten fyra tjejer vunnit på raken:

2022: Nike Sellmar ❤️

2023: Cimberly Wanyonyi ❤️

2024: Margaux Flavet ❤️

2025: Tuva Råwall ♥️

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 13 december 2025 kl. 20:55:20Nu har förresten fyra tjejer vunnit på raken:

2022: Nike Sellmar ❤️

2023: Cimberly Wanyonyi ❤️

2024: Margaux Flavet ❤️

2025: Tuva Råwall ♥️
Ja, det är lite förvånansvärt, då det ju inte sett ut så förut - och inte minst som det flera av dessa år varit många tjejer som åkt ut i ett väldigt tidigt skede.

Men åtminstone de tre senaste åren är det väl just enstaka tjejer som stuckit ut ovanligt mycket, så att dessa därför blivit kvar fastän de flesta andra tjejer åkt ut tidigt.

Alla dessa fyra var också de jag hejat på. :)

Citat från: Elios skrivet 10 december 2025 kl. 22:31:42Jag vet varför han blev cancelled. Det var för att i den vodcasten han gästade så pushade han som höll i den att berätta om sitt sjukaste minne och då drog han upp om den tältgrejen och då ska han få skit för det och inte få åka med på turnéer eller dyliknande. Nu vet jag inte hur det går för honom nu idag men jag har alltid tyckt att hans känts reko. Har även träffat han när han uppträdde i den byn jag bodde i då. Sen så tycker jag det är löjligt att man ska canclas för något man berättar om som händer i barndomen i vuxen ålder. Så jäkla tröttsamt alltså. 🤨
Nja, med Dogge Doggelito handlar det nog mer om hur han berättat det än vad han berättat. Jag menar: alla har vi väl gjort någonting i barndomen som vi inte varit stolta över - men i det här fallet låter det som att han faktiskt är stolt över det, och snarare berättat det som en rolig anekdot hellre än som något han skäms över.

Det hade förmodligen gjort all skillnad i världen om han istället hade sagt något i stil med "Nu skäms jag för det jag gjorde, men på den tiden insåg jag tyvärr inte hur fel det var". Då hade sannolikt inget av det här hänt, då alla som sagt lär ha gjort saker som barn som de ångrat i vuxen ålder.
(Det är möjligt att han ändå ångrar det, jag känner inte honom så jag kan förstås inte veta, men det har i alla fall inte framgått av det han sagt offentligt)

Utifrån vad han berättat var det som hände med största sannolikhet inte olagligt med den tidens lagstiftning, även om det idag sannolikt hade klassats som våldtäkt. Så att berätta om det på ett sådant sätt att det framstår som ett roligt minne tyder ju inte direkt på någon lysande kvinnosyn - annars borde han ha uttryckt sig annorlunda...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 december 2025 kl. 13:46:51Nja, med Dogge Doggelito handlar det nog mer om hur han berättat det än vad han berättat. Jag menar: alla har vi väl gjort någonting i barndomen som vi inte varit stolta över - men i det här fallet låter det som att han faktiskt är stolt över det, och snarare berättat det som en rolig anekdot hellre än som något han skäms över.

Det hade förmodligen gjort all skillnad i världen om han istället hade sagt något i stil med "Nu skäms jag för det jag gjorde, men på den tiden insåg jag tyvärr inte hur fel det var". Då hade sannolikt inget av det här hänt, då alla som sagt lär ha gjort saker som barn som de ångrat i vuxen ålder.
(Det är möjligt att han ändå ångrar det, jag känner inte honom så jag kan förstås inte veta, men det har i alla fall inte framgått av det han sagt offentligt)

Utifrån vad han berättat var det som hände med största sannolikhet inte olagligt med den tidens lagstiftning, även om det idag sannolikt hade klassats som våldtäkt. Så att berätta om det på ett sådant sätt att det framstår som ett roligt minne tyder ju inte direkt på någon lysande kvinnosyn - annars borde han ha uttryckt sig annorlunda...

Men jag har för mig att han faktiskt nämnde att han inte var stolt över det.