Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vhs - nostalgikick

Startat av sickstew, 13 september 2018 kl. 13:32:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 15 januari 2025 kl. 00:12:47Om det som kallas Björnen i det blå huset på kassetterna är Nalle har ett stort blått hus kan den vara av intresse eftersom att de flesta avsnitten har aldrig släpptts på vhs eller dvd i Sverige.
Precis, Nalle har ett stort blått hus vore önskvärt att få tag i mer av, och bli betydligt mer komplett än vad som nu är fallet... Att få serien helt komplett känns (tyvärr) inte särskilt realistiskt, men allt man kan få tag i vore värdefullt.

Serien är så pass dåligt dokumenterad att jag inte ens vet exakt hur många avsnitt som dubbades till svenska...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2025 kl. 00:58:47Precis, Nalle har ett stort blått hus vore önskvärt att få tag i mer av, och bli betydligt mer komplett än vad som nu är fallet... Att få serien helt komplett känns (tyvärr) inte särskilt realistiskt, men allt man kan få tag i vore värdefullt.

Serien är så pass dåligt dokumenterad att jag inte ens vet exakt hur många avsnitt som dubbades till svenska...
Gjorde digitalisering av ett avsnitt.
Känner mig dock inte super motiverad av att digitalisera på grund av att mina digitalisering blir plagierade.

gstone

Har cola nostalgi VHS hemma 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Fler VHS 

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 januari 2025 kl. 23:56:28Sedan har jag ingen aning vad som hänt med bandet.
Var mest skit på dessa banden, till och med någon okänd persons Usa semester.
Väldigt random att ha inspelat, extremt könstigt att det ens hamnat på en VHS här

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 15 januari 2025 kl. 23:37:02Väldigt random att ha inspelat, extremt könstigt att det ens hamnat på en VHS här
Det är väl någon som hyrt en kamera när de varit på semester i Usa och sedan tagit med sig bandet de spelade in tillbaka till Sverige.

Man kunde hyra vhs kameror förr i tiden 

gstone

Fler gamla VHS jag äger

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 januari 2025 kl. 23:39:32Det är väl någon som hyrt en kamera när de varit på semester i Usa och sedan tagit med sig bandet de spelade in tillbaka till Sverige.

Man kunde hyra vhs kameror förr i tiden
Eller en egen mindre VHS-C kamera som man sedan överfört till VHS.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 15 januari 2025 kl. 23:44:40Eller en egen mindre VHS-C kamera som man sedan överfört till VHS.
Bandet var dock i Ntsc.
Så troligen har något i still med denna blivit hyrd av svenskar som varit på semester i Usa.

Sedan var Video 8 vanligare än VHS-C i min upplevelse.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 januari 2025 kl. 23:50:52Bandet var dock i Ntsc.
Så troligen har något i still med denna blivit hyrd av svenskar som varit på semester i Usa.

Sedan var Video 8 vanligare än VHS-C i min upplevelse.
Intressant, samtidigt är det slöseri med pengar eftersom att bandet antagligen inte gick att spela upp när de kom hem till Sverige.

DingoPictures2005

Men yes har hittat typ irländska sändningar på vhs band.
Hade dock varit coolare med nordirländska sändningar då Nordirland är ett super sjukt land😕.

Även hittat tyska och brittiska sändningar på inspelningsband.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 15 januari 2025 kl. 23:54:42Intressant, samtidigt är det slöseri med pengar eftersom att bandet antagligen inte gick att spela upp när de kom hem till Sverige.
Många Pal spelare kan spela Ntsc.
Men inte vice versa.
Min Panasonic Super vhs och Sony vhs exempelvis.