Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vhs - nostalgikick

Startat av sickstew, 13 september 2018 kl. 13:32:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

sickstew

Tja

Vilka tecknade serier har ni på vhs som ni får nostalgi-kickar av?
Dela med er.

Personliga favoriter är Framridens Batman och Swat kats.:)

Skicka gärna pm om ni villl köpa/sälja/byta vhs med mig

Elios

Jorå. Håller med med nostalgi över dessa med Framtidens Batman.  ;D

MOA

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  1 januari 2021 kl. 23:37:02
Har ganska många VHS:er
Det har jag också - skulle gissa på att jag har runt 600 - 700 köp- eller hyrfilmer på VHS, och minst lika många inspelade VHS-band. :)

Fred

Har mest Warner Bros. serier. Lonney Tunes, Tiny Toons, Tazmania och Animaniacs. Sen har jag VHSer från andra bolag också som Greve Duckula, Bikef Mice From Mars och Timon och Pumbaa. Lite drygt 50 stycken allt som allt.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 januari 2021 kl. 01:10:12
Det har jag också - skulle gissa på att jag har runt 600 - 700 köp- eller hyrfilmer på VHS, och minst lika många inspelade VHS-band. :)
För 3 år sen rensa vi ut en del inspelade VHS:er i garaget

gstone

Jag vill ha VHS med Sylvester, Pip pch Farmor !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Adam

Den enda serie jag vet att jag fortfarande har på VHS är Bananer i Pyjamas 😄, men jag har även barnprogrammet Trazan & Banarne kvar på VHS, som jag kan bli riktigt nostalgisk av än idag.

Tidigare hade jag även sådant som Alfons Åberg och 2003-års TMNT-TV-serie, samt originalserien Rosa Pantern från 1960-talet (med Peter Sellers i huvudrollen).
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

Jag tänkt köpa gamla VHS med Pip och Sylvester ;D

Vilka är rösterna där ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Undrar om någon vill ha dessa?
Gratis mot frakt, skicka ett dm så löser vi det.
Synd att slänga men har gått igenom dem.
Banden utan etikett innehåller 102 Dalmatiner, Bamse, Mästerkatten i Stövlar (1969), Mästerkatten i vilda västern och diverse kortfilmer.
Skriver här hoppas någon vill ta emot, synd att slänga men inget jag behöver.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 januari 2025 kl. 14:55:24Undrar om någon vill ha dessa?
Gratis mot frakt, skicka ett dm så löser vi det.
Synd att slänga men har gått igenom dem.
Banden utan etikett innehåller 102 Dalmatiner, Bamse, Mästerkatten i Stövlar (1969), Mästerkatten i vilda västern och diverse kortfilmer.
Skriver här hoppas någon vill ta emot, synd att slänga men inget jag behöver.
Har Disney Del 2 försvunnit & vad står det på översta kasseten till vänster?

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 14 januari 2025 kl. 23:35:16Har Disney Del 2 försvunnit & vad står det på översta kasseten till vänster?
Det är en köpfilm som har blivit överspelad med 102 Dalmatiner.
Nothing to Loose var köpfilmen som blev överspelad, kan se den gamla etiketten om jag håller bandet i rätt ljusläge.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 14 januari 2025 kl. 23:35:16Har Disney Del 2 försvunnit & vad står det på översta kasseten till vänster?
Sedan har jag ingen aning vad som hänt med bandet.
Var mest skit på dessa banden, till och med någon okänd persons Usa semester.

Troligen har väl det blivit slängt av personen som hade banden innan någon gång i tiden?, alla Disneydags serier som blivit omdubbade är dock insamlade, kollat med salle som är expert på vad som finns.
Fanns också den kriminellt pissdåliga säsong 2 av DuckTales på banden, riktigt skamligt att Svt ens sände skiten när Monica slaktade hela SiggeMcQuack's personlighet genom att ge Ulf Källvik rollen💔😡😭.

Alla inslag mellan avsnitt var bortklippta, och de som inte är insamlat är redan digitaliserat.

Tänker mer om någon samlare vill ha banden om du undrar.
Själv samlar jag bara på hyr & köp vhs:er jag anser speciella och de mer ovanliga formaten.
Samlar på inspelade betaband exempelvis då knappt några färdiginspelade band kom på formatet och då de färdiginspelade beta band som gjordes säljs för fantasipriser.
Men vhs nothing special för mig.

MB

Om det som kallas Björnen i det blå huset på kassetterna är Nalle har ett stort blått hus kan den vara av intresse eftersom att de flesta avsnitten har aldrig släpptts på vhs eller dvd i Sverige.