Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

The Real Ghostbusters

Startat av chribbe, 5 maj 2005 kl. 02:45:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

chribbe

Vet någon hur man kan få tag på the Real Ghostbusters? Älskade det när jag var liten och det gick på trean. Det är jäkligt bra. Har för mig att både Gunnar Ernblad och Hasse Jonsson dubbar.

Beck

Ja, var kan man hitta The Real Ghostbusters, inspelat från TV3?

Någon som har följande avsnitt med svenska röster?

A Ghost Grows In Brooklyn
Dairy Farm
Play Them Ragtime Boos
Rollerghoster
Take Two
The Long, Long, Long, Etc. Goodbye
The Revenge of Murray the Mantis
They Call Me MISTER Slimer Part 1

listenup

Jag har nog bara ett avsnitt med the Real Ghostbusters på svenska. Kommer inte på vilket avsnitt det är, men jag kan kolla upp det.

Hade ni några avsnitt på svenska överhuvudtaget eller?

maria

kul att fler än jag gillar RGB! Har nästan alla svenska inspelade. Kommer nog inte på DVD, men kanske repris på TV3 om vi har tur.


Daniel Hofverberg

#4
Otroligt att någon verkligen har avsnitt inspelade av The Real Ghostbusters - jag har letat i många år efter det. Har du möjlighet att ordna kopior åt mig av de avsnitt du har? Jag skulle väldigt gärna vilja se avsnitten, för att kunna lägga till uppgifter i Svenska röster och credits och på sikt kanske även skriva recension.

Det vore också intressant att "rädda" dubbningen för eftervärlden genom att synka det svenska ljudet till utländska DVD-utgåvor, och på så sätt få perfekt kvalitet med serien.

Trots allt har serien släppts på DVD i bl.a. USA, medan det känns osannolikt att det någonsin kommer till Sverige. Och om det mot all förmodan skulle släppas, så lär det av rättighetsskäl säkerligen bli med en ny dubbning (på samma sätt som blev fallet med Turtles). Tyvärr har TV3 inte längre kvar rättigheterna till serien, så därför är det nog osannolikt att de kommer att visa serien igen.

TonyTonka

TV3 visar väl inga barnprogram alls nuförtiden om jag inte har fel?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Jag hittar ingen creditlista om denna serie på den här sidan, så jag tänkte ge information om den svenska dubbningen.

Egon Spengler - Per Sandborgh
Peter Venkman - Hasse Jonsson
Ray Stantz - Gunnar Ernblad
Winston Zeddemore - Peter Sjöquist
Janine Melnitz - Louise Raeder
Slimer - Hasse Jonsson

Översättning: Gunnar Ernblad
Produktion: Media Dubb

Detta hittade jag i ett intro på Youtube.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Erika


Elios

Såg nya Ghostbusters med riktiga människor nu i veckan och undrar om denna serien bara utspelar sig som de gamla filmerna eller om det fanns något annat samband?

jimstrom

Tv-serien The Real Ghostbusters utspelas efter den första filmen och även före och efter den andra filmen.

Filmen från 2016 med enbart kvinnliga Ghostbusters har inget med tv-serien att göra.

Då jag inte sett den Afterlfie än, så vet jag inte om den anknyter till tv-serien på någotvis än, men gissningvis utspelas den efter tv-serien.

Det finns även ett tv-spel med Ghostbusters som fortsätter storyn efter den andra filmen och jag tror även har en del referenser till tv-serien.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

RetroTVSverige

Tjena Daniel :)

såg detta inlägg nu först, fick du tag i avsnitt på svenska som man kan få ta del av? Jag restaurerar och synkar en mängd serier så tar mig gärna ann The Real Ghostbusters om det inte är gjort redan? 
Har också letat som en galning i över 12 år efter avsnitt.

Allt gott


Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 januari 2012 kl. 15:50:20
Otroligt att någon verkligen har avsnitt inspelade av The Real Ghostbusters - jag har letat i många år efter det. Har du möjlighet att ordna kopior åt mig av de avsnitt du har? Jag skulle väldigt gärna vilja se avsnitten, för att kunna lägga till uppgifter i Svenska röster och credits och på sikt kanske även skriva recension.

Det vore också intressant att "rädda" dubbningen för eftervärlden genom att synka det svenska ljudet till utländska DVD-utgåvor, och på så sätt få perfekt kvalitet med serien.

Trots allt har serien släppts på DVD i bl.a. USA, medan det känns osannolikt att det någonsin kommer till Sverige. Och om det mot all förmodan skulle släppas, så lär det av rättighetsskäl säkerligen bli med en ny dubbning (på samma sätt som blev fallet med Turtles). Tyvärr har TV3 inte längre kvar rättigheterna till serien, så därför är det nog osannolikt att de kommer att visa serien igen.

RetroTVSverige

Såg detta inlägg nu först, kan man få ta del av dina avsnitt på svenska? Jag restaurerar och synkar en mängd serier så tar mig gärna ann The Real Ghostbusters om det inte är gjort redan?
Har också letat som en galning i över 12 år efter avsnitt.

Allt gott


Citat från: maria skrivet 31 januari 2012 kl. 05:47:33
kul att fler än jag gillar RGB! Har nästan alla svenska inspelade. Kommer nog inte på DVD, men kanske repris på TV3 om vi har tur.