Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneyskurkar (inom Disneys filmer och serier)

Startat av Disneyfantasten, 28 oktober 2018 kl. 21:16:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 oktober 2018 kl. 21:16:21
Skurkar i långfilmen Flygplan 2 Räddningstjänsten (2014);
- Cad Spinner
Vad är det för onda/elaka saker som han gör i filmen. Kommer inte ihåg så mycket då jag bara sett filmen 1 gång

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 februari 2019 kl. 09:49:25
Vad är det för onda/elaka saker som han gör i filmen. Kommer inte ihåg så mycket då jag bara sett filmen 1 gång

Jag har inte sett någon av Flygplan-filmerna ännu, men har läst lite om dem...  ;)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2019 kl. 10:30:19
Jag har inte sett någon av Flygplan-filmerna ännu, men har läst lite om dem...  ;)

Undrar om det är han som spelas av Ed Harris. För han brukar ju spela ganska så onda karaktärer.  8)

gstone

Citat från: Elios skrivet 12 februari 2019 kl. 12:01:20
Undrar om det är han som spelas av Ed Harris. För han brukar ju spela ganska så onda karaktärer.  8)

Nej Ed Harris gör Blade Ranger.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2019 kl. 13:21:55
Nej Ed Harris gör Blade Ranger.

Aha just det. Det är en spinoff på Bilar men utspelar sig filmerna ungefär samtidigt?^^

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 oktober 2018 kl. 08:17:53
Exakt, jag tycker det är onödigt att räkna upp samma skurkar till flera olika filmer och därför valde jag att hoppa över Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans, De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, Lilo och Stitch-uppföljarna, Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil, samt Askungen 2 & 3.

Glömde nämna att jag också valde att hoppa över Djungelboken 2 för att det - precis som i första filmen - är Shere Khan och Kaa som är skurkarna...

I den nyaste animerade Disneyfilmen, Röjar-Ralf Kraschar Internet (2018) finns ju viruset Arthur, men han klonar ju enmassa Ralf och så försvinner han i vilket fall som helst...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 februari 2019 kl. 11:55:10
Du blev väl inte arg för att jag skrev av några skurkar på detta ämne ???

Det blev jag inte alls!

Men om vi går över till delvis animerade filmer så kan jag nämna att i Mary Poppins finns inte en enda skurk, medan i Mary Poppins Kommer Tillbaka så finns Weatherall, medan i Peter och Draken Elliot (1977) så finns Dr Terminus, Hoagy, Goganerna och Pani Taylor...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2019 kl. 20:29:31
Det blev jag inte alls!

Men om vi går över till delvis animerade filmer så kan jag nämna att i Mary Poppins finns inte en enda skurk, medan i Mary Poppins Kommer Tillbaka så finns Weatherall, medan i Peter och Draken Elliot (1977) så finns Dr Terminus, Hoagy, Goganerna och Pani Taylor...
Du skrev "Absolut inte" den 5 februari i detta ämne så jag vet att du inte blev arg ;)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2019 kl. 20:29:31
Det blev jag inte alls!

Men hur var det egentligen inte den nya versionen av Peter och Draken Eliott?

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 31 mars 2019 kl. 20:45:45
Men hur var det egentligen inte den nya versionen av Peter och Draken Eliott?

Jag har inte sett den än, men jag har läst på Disney Wiki att skurken i den filmen reformeras...

Elios

Räknas Nightmare Before Christmas verkligen som en Disney film och Oogie Boogie som en riktig Disney-Skurk?  8)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  6 april 2019 kl. 01:44:23
Räknas Nightmare Before Christmas verkligen som en Disney film och Oogie Boogie som en riktig Disney-Skurk?  8)

På sätt och vis ja, den filmen släpptes ursprungligen av Touchstone Pictures men släpptes igen 2008 av Walt Disney Pictures då den blivit tillräckligt populär bland familjer...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 januari 2019 kl. 16:52:18
Om det är okej så tänkte jag skriva av skurkar från några live action-filmer

Den otroliga vandringen:

Puman

Den otroliga vandringen 2 - På rymmen i San Francisco:

Hundfångarna
Ashcan
Pete

Djungel George:

Lyle van de Groot
Max
Thor

Djungel George 2:

Lyle van de Groot
Lejonet
Beatrice Stanhope (Ursulas Mamma)
Sally och Kowalski (Lyles kompanjoner)

Herbie: Fulltankad:

Trip Murphy
Crash (Trips sidekick)

Flubber:
Wilson Croft
Chester och Bennet Hoenicker
Smith och Wesson

Joe Jättegorillan:

Andrei Strasser

Chihuahuan från Beverly Hills:

Vasquez
El Diablo
Pumorna

Och dessutom V.A. Vandemere i Dumbo (2019)  :)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 oktober 2018 kl. 08:19:54
och så är den inte heller den populäraste Disneyfilmen
Den blev faktiskt ganska populär när den släpptes. Den fick också nästan bara positiva recensioner. Jag skulle hellre säga att Kogänget inte är den populäraste Disneyfilmen för den fick mestadels negativa recensioner