Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (20.9%)
The Scooby-Doo Show
16 (37.2%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.3%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.3%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
4 (9.3%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (11.6%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.3%)

Antal personer som röstat: 41

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  5 november 2019 kl. 22:41:10
Vad är detta för dubbning någon som vet vem som gör rösterna?
Jag tror att alla Super-8-filmer som gavs ut med Scooby-Doo hade unika dubbningar, som inte använts någon annanstans. Jag kommer tyvärr inte ihåg rösterna, men jag tror att det har skrivits om dem någonstans här på forumet en gång i tiden...

EDIT: Jag hittar åt flera inlägg på forumet där dessa Super 8-filmer nämns, men tyvärr ser jag inte att någon nämnt något om röster vid något av tillfällena. :( Jag vet att jag sett en eller två Scooby-Doo-filmer på Super 8 en gång i tiden, som brukade visas på en slags sommarfestival som Ursvikens kanotklubb arrangerade i slutet av somrarna en gång i tiden, där de hade filmvisning i en lada på ett flertal Super-8-filmer (vissa på svenska och vissa på engelska utan text); men den festivalen lades ner för över 20 år sedan så jag kommer tyvärr inte ihåg något om rösterna - men jag har ett vagt minne av att en film med Scooby-Doo var på svenska och en på engelska (men jag kan minnas fel).

Henrik Karlsson

Kommer den nya 3D filmen Scoob att dubbas och visas på bio i Sverige?                                                                                                                                   

Simon Axelsson

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  7 november 2019 kl. 22:51:29
Kommer den nya 3D filmen Scoob att dubbas och visas på bio?

Skulle tro det. Den är gjord av Warner Bros.'s Warner Animation Group, alla deras filmer har hittills dubbats så vitt jag vet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  7 november 2019 kl. 22:51:29
Kommer den nya 3D filmen Scoob att dubbas och visas på bio i Sverige?                                                                                                                                 

Kommer den nästa år?^^

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  8 november 2019 kl. 01:28:28
Kommer den nästa år?^^

Japp! Den animerade Scooby-Doo-filmen, Scoob!, släpps mot slutet av Mars nästa år om inget annat bestäms (releasedatum hämtat ur en biotidning)

Simon Axelsson

En första trailer för Scoob! har släppts och det visade sig att jag misstog mig om releasedatumet, den släpps någon gång i Maj. Hur som helst, här har ni den svenska, och även den engelska ifall att någon vill höra originalet, trailern:
https://youtu.be/_LtnhX5u9ec,
https://youtu.be/ZnKvQbpDYXU

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 november 2019 kl. 18:30:29
En första trailer för Scoob! har släppts och det visade sig att jag misstog mig om releasedatumet, den släpps någon gång i Maj. Hur som helst, här har ni den svenska, och även den engelska ifall att någon vill höra originalet, trailern:
https://youtu.be/_LtnhX5u9ec,
https://youtu.be/ZnKvQbpDYXU

Det ser lovande ut, Steve Kratz lär med all säkerhet återkomma som Scooby Doo, jag blir förvånad om han inte gör det...

Jag antar dock att man bara kan drömma om att Peter Harryson gör comeback som Shaggy...

Sen har jag inga bra gissningar huruvida det kommer att ligga till med Fred, Daphne och Velma, då det gjorts så mycket med Scooby Doo att det inte är världens lättaste uppgift att hålla ordning på alla...

Gustav Jonsson

Vem gör Shaggy i trailern låter inte som Jesper?

Samlaren

Jag tyckte faktiskt om animationen och rösterna. Jag vart faktiskt hypad till den här filmen.

Disneyfantasten

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 11 november 2019 kl. 19:06:29
Vem gör Shaggy i trailern låter inte som Jesper?

Trailern var på engelska!

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 november 2019 kl. 19:13:39
Trailern var på engelska!
Både den svenska och engelska länkades väll?
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 11 november 2019 kl. 21:23:53
Både den svenska och engelska länkades väll?

Kollade inte så noga...

Men nu såg jag att det var både den svenska och den engelska!  :)

gstone

Så här skulle min dubbning av nästa åras Datoranimerad Scooby Doo film se ut

Scooby Doo = Steve Kraz
Shaggy = Hani Arrabi
Velma = Micaela Sjösted
Fred = Jesper Barkselius
Daphene = Sharon Dyall
Captain Caveman = Kodjo Akolor
Dynomutt, Dog Wonder = Ola Forsmed
Dee Dee Sykes = Frida Sandén
Blue Falcon = Liam "Liamoo" Cacatian
Dick Dastardly = Roger Pontare

Förlåt om jag redan posteast den såg inte erollistan i denna tråd
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Så före jag såg trailer för Scoob! såg jag trailern för den tredje Svampbob Fyrkant filmen och nät såg trailern för nya Svampbob först värkade den okej typ 6 av 10. Men efter jag såg trailern till Scoob! ändrade jag min åsikt ! I gemförlse med intrycket jag fick från Scoob värkade den nya Savmpbob som Mafiabröder !

Jag ogillade verkligen Scoob! Trailern. Både humor och animation känds välidigt av på något  sätt. Känds skumt att köra Shaggy som barn. Inte dåligt bra väldigt ovant och udda. Men hela Scoob! Trailern gav mig super dåligt intryck så mycket att det faktiskt avsevärt höjde min åsikt om den tredje svampbob filmer ! Så det var i alla fall ett plus !

Den bästa animerade trailern jag sätt på länge var ändå Trolls Världsturné den verkar super kul och riktigt bra !  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 15 november 2019 kl. 02:22:15
Så före jag såg trailer för Scoob! såg jag trailern för den tredje Svampbob Fyrkant filmen och nät såg trailern för nya Svampbob först värkade den okej typ 6 av 10. Men efter jag såg trailern till Scoob! ändrade jag min åsikt ! I gemförlse med intrycket jag fick från Scoob värkade den nya Savmpbob som Mafiabröder !

Jag ogillade verkligen Scoob! Trailern. Både humor och animation känds välidigt av på något  sätt. Känds skumt att köra Shaggy som barn. Inte dåligt bra väldigt ovant och udda. Men hela Scoob! Trailern gav mig super dåligt intryck så mycket att det faktiskt avsevärt höjde min åsikt om den tredje svampbob filmer ! Så det var i alla fall ett plus !

Den bästa animerade trailern jag sätt på länge var ändå Trolls Världsturné den verkar super kul och riktigt bra !  ;D

Håller icke med, Scoob! ser mycket bättre ut än Svampbob tycker jag, säkert för jag är mer bekant med Scooby Doo och gillat det i flera år, men Svampbob ser trots det ut som en åtta, Scoob! mer som en nia, jag har för övrigt sett den trailern runt kanske 15 gånger, och Trolls 2 ser lite ut som Avengers: Infinity War för barn, men den ser också rätt kul ut, kan nog komma att hamna runt 8,5 för mig.