Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Shaggy?

Startat av TonyTonka, 29 juli 2008 kl. 10:46:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Shaggy? - 2012 Version

Peter Harryson (Mediadubb International, Kanal 10 samt SF/Transfers dubb)
13 (61.9%)
Thomas Engelbrektson (SunStudio Köpenhamn)
3 (14.3%)
Bobo Eriksson (Sun Studio 2002-2009)
2 (9.5%)
Kristian Ståhlgren (Då BoBo inte hade tid under 2002-2008 samt Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Jesper Adefeldt (Sedan 2009)
1 (4.8%)
Johan Hedenberg (Valpen Scooby-Doo)
0 (0%)
Fredrik Dolk (Videobolaget)
0 (0%)
Mats Qviström (Salut Videos specialdubb som förekommer på videofilmen Scooby-Doo på Nya Äventyr
0 (0%)
Annan
2 (9.5%)

Antal personer som röstat: 21

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  7 januari 2025 kl. 23:48:11Absolut minst passande tycker jag dock Stig Engström var. Han låter på tok för gammal (som att Shaggy skulle vara i 70-årsåldern), rösten är alldeles för mörk utan ett dyft av röstkaraktären och han är inte det minsta lik originalrösten. Han är säkert en duktig skådespelare, men i denna roll passade han tyvärr lika bra som ketchup på pannkakor.
Ketchup på pannkakor LoL
Likadant med glass med ketchup, lika malplacerat

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet  7 januari 2025 kl. 23:48:11Absolut minst passande tycker jag dock Stig Engström var. Han låter på tok för gammal (som att Shaggy skulle vara i 70-årsåldern), rösten är alldeles för mörk utan ett dyft av röstkaraktären och han är inte det minsta lik originalrösten. Han är säkert en duktig skådespelare, men i denna roll passade han tyvärr lika bra som ketchup på pannkakor.
Jag håller med att Stig Engström verkligen inte var lyckad som Shaggy. Resten av Musikservice ensemble var i mina ögon åtminstone good enough, men Stig passade inte för fem öre. Jag skulle verkligen vilja veta hur dubbningsstudion (*) resonerade där, men jag antar att vi aldrig lär få klarhet i det...

(*): Jag har alltid misstänkt att Musikservice dubbningar gjordes av Kit & Co. och Videobolaget, men mig veterligen har det väl aldrig bekräftats.