Admin

Författare Ämne: Ny tecknad Sago film från skaparna av Shrek  (läst 344 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 081
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
Ny tecknad Sago film från skaparna av Shrek
« skrivet: 15 november 2018 kl. 13:03:00 »
John H Williams Producenten bakom Shrek kommer göra en ny tecknad familj film. Prices som Shrek handlar den om sago figurer. Handlingen att Askungen,Snövit och Törnrosa är all förlovad till samma prins. Här är en Trailer
https://www.google.se/amp/s/etcanada.com/news/227130/demi-lovato-ashley-tisdale-and-avril-lavigne-are-charming-in-animated-movie-trailer/amp/

Rollistan är mäst kända sångerskor som SIA, Ashley Tisdale och Demi Lavto. Men komedi superstjärna John Cleese är också med. Cleese gör fakist rösten till två karatärer Bödlen och den goda fen och Gudmorden.

Filmen har varken svensk eller amerikansk realse datum.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
SV: Ny tecknad Sago film från skaparna av Shrek
« Svar #1 skrivet: 15 maj 2019 kl. 18:58:58 »
Daniel snälla svara. Tror du att Charming kommer att släppas i Sverige ?

Jag vill seden.

Utloggad Jabberjaw

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 447
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 15 maj 2019 kl. 21:05:28 »
Du borde ta och söka bättre. https://www.discshop.se/filmer/dvd/prince_charming/P163748 och att länka till en direkt länk inte google sökresultat

Preliminär release: 2019-08-19
Ljud Svenska (Dolby Digital 5.1)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 15 maj 2019 kl. 21:07:14 »
Du borde ta och söka bättre. https://www.discshop.se/filmer/dvd/prince_charming/P163748 och att länka till en direkt länk inte google sökresultat

Preliminär release: 2019-08-19
Ljud Svenska (Dolby Digital 5.1)

Tack så mycket för hjälpen !

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 643
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 17 maj 2019 kl. 00:33:36 »
Ja, tydligen ska Charming släppas direkt på DVD i Skandinavien. Men märkligt nog uppger CDON helt andra specifikationer än Discshop:

Ljud: Dolby Digital 5.1
Språk: Engelska
Text: Danska, Finska, Norska, Svenska
https://cdon.se/film/prince-charming-47608209

Enligt CDON ska alltså filmen inte ha svenskt tal, utan bara engelskt ljudspår och textning på de fyra skandinaviska språken.

Då är frågan vilken av uppgifterna som stämmer...? Jag hoppas att filmen kommer att dubbas till svenska, men samtidigt verkar ju CDONs uppgifter betydligt mer kompletta/fullständiga - det är ju knappast troligt att en DVD-utgåva bara skulle innehålla svenskt ljudspår (som Discshop uppger); utan vare sig ljudspår eller textning på engelska, norska, danska eller finska...

Filmen finns med hos Ginza också, som uppger den svenska titeln Drömprinsen men som tyvärr inte har några uppgifter om vare sig ljudspår eller textspår.

Jag är inte helt säker vilken distributör som släpper filmen, i och med att den kommer från en independentstudio och ingen av nätbutikerna uppger distributionsbolag, men EAN-numret som CDON uppger ser ut att tillhöra Scanbox Entertainment i Köpenhamn; så därför förmodar jag att det är de som släpper filmen. I så fall borde man kunna anta att samma DVD-utgåva kommer säljas i både Sverige, Norge, Danmark och Finland (som oftast varit fallet med Scanbox), varför Discshops uppgifter om enbart svenskt ljudspår med allra största säkerhet är felaktigt. Ofta har ju Scanbox haft skandinaviska dubbningar på sina DVD-utgåvor, men inte alls alltid, så svårt att säga vad som stämmer och inte vad gäller den här filmen.

Jag kan försöka höra mig för om Scanbox kan ge mer information om den här filmen och huruvida den kommer vara dubbad, men sannolikt är det nog för tidigt för att få klara besked...

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 184
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 17 maj 2019 kl. 01:53:56 »
Känns ju som dem iallafall har hittat en hel del bra casting till prinsessorna iallafall.  ;D

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 17 maj 2019 kl. 08:07:43 »
Tycker du jag ska förhandsboka den ?

För jag vill bara göra det om jag kan se filmen på engelska !

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 643
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 17 maj 2019 kl. 21:45:24 »
Personligen skulle jag avvakta med att boka filmen tills det klarnar mer om vilka specifikationer som DVD-utgåvan kommer att ha - som det ser ut just nu kan vi nog inte vara 100% säker på någonting alls...

Det finns ju heller ingen som helst anledning att förboka en film tre månader innan premiären - man lär ju inte få filmen fortare än om man förbokar en vecka innan premiären.