Jag vill så gärna se Rock-A-Doodle på svenska. Men den har ju inte släppts på DVD i Sverige

Ja, visst är det synd att varken Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund, Rock-A-Doodle, Trollet i Parken eller Pingvinen och Lyckostenen har släppts på DVD i Sverige överhuvudtaget, alla dessa har i mitt tycke mycket bra svenska dubbningar…
Filmbolagen kanske inte ansett att filmerna är tillräckligt breda att tro att en svensk utgåva skulle gå med vinst, men jag tror ändå att de skulle sälja relativt bra…
Hos Tummelisa så har första DVD-utgåvan svenskt tal (dvs, det där med ett så kallat SNAP CASE fodral, jag har fortfarande inte lyckats hitta den), som av någon märklig anledning togs bort till senare nyutgåvor… (det är synd, då jag gillar dubbningen av filmen och Gunilla Backman är utmärkt som Tummelisa)
Då får vi vara tacksamma över att Resan Till Amerika, Landet för Längesedan, Anastasia och Bartok allihopa finns på DVD med sina svenska dubbningar, några rollprestationer som är mycket bra är Allan Svensson som Tiger, Thomas Hellberg som Sheriffen Ville Slurp, Johan Ulveson som Kat A Strof, Andreas Nilsson som den där tarantellan (Chula hette han väl?) och för att inte tala om Helen Sjöholm som Anastasia…