Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Tycker Larry David kan vara med en Pixar film någon gång.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Har Pierre Wilkner  dubbat någon gång förutom Vildkatten Banjo ?

Om ni vet vem jag menar dräkt så är en länk här nere

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pierre_Wilkner

gstone

James Lund tycker jag ska dubba tycker jag.

Han spelade Tjorm i Ronja Rövardotter på Stockholms Stadsteater och i Shakespeare in Love på Kulturhuset stadsteatern Stockholm spelade han Robin och var Undestudy( ersättare) för rollen av Christopher "Kit" Marlowe om Shebly Niavarani skulle blivit sjuk någon gång.

Vilket troligen hände under den långa perioden gick Shakespeare in Love på Kulturhuset( Mellan Oktober 2018 och juni detta år)

gstone

Stina Nordberg borde dubba.

Ho jobbar på på Uppsalas och Stockholms stadsteaterar och även på Malmöoperan. Just nu är hon med i Spelman på Taket i Stockholm Hennes mest anmärkningsvärda roll är nog stod roll musikalen Godspell skriven av den mångfaldigt Grammy- och Oscarsvinnande Stephen Schwartz känd för musikalen Wicked(en ny twist på Trollkarlen från Oz) som är älskade världen över.

gstone

Lena B Eriksson från filmerna Psalm 21 och det guldbagge vinkade potiska dramat Call Girl borde dubba någon gång tycker jag.

gstone

Anna Hansson borde dubba.

Hon är utbildad vid Balettakademien, Scenstudion och Naprapathögskolan i Stockholm.

Hon har agerat i pjäser som Den blodiga historien om Macbeth och Fredmans begravning.

Efter ett på på Garbos Dinner Show på Gran Canaria, fortsatte hon till Stockholm för att medverka i Queen-musikalen We will rock you på Cirkus.

Hon är också sopran tror jag så om hon dubbar han göra en roll med sång repliker också.

gstone

Jonas Schlyter borde dubba.

Han är en musikalartist mest verksam i Malmö.

Han skulle passa som en prins av nog slag om filmer animerade filmer med sagoelement görs. Typ som Philip i Törnrosa.

Han har både store bakgrund inom sång och skådespeleri. Så han borde vara ganska bra på att dubba.

Han kan nog också spela en snygg och självgod skurk som Gaston. Han riktigt fåfäng karaktär.

gstone

Andreas Kundler borde verkligen dibba någpn gån tycker jag ! Han är både en talangfull skådespelare och sångare.

Så det borde göra det lättare att få ett dubb jobb och karaktären behöver utföra ett complex sångnummer han göra det med.

Kundler har varit engagerad vid Stockholms Stadsteater. Men jobbar nu mest på Dramten tror jag. Han har spelade i förställningar som De tre musketörerna , Sommarnattens leende av Stephen Sondheim och Hugh Wheeler baserad på filmen av Ingmar Bergman och Århundradets kärlekskrig av Ebba Witt-Brattström i regi av Nora Nilsson.

Han har förmågan att kunna klara av väldigt komplexa melodier  och texter ed många ton byten och svåra verser.

gstone

Tror ni några Kändisar är med i dom svenska dubbningarna av Spies in Disguise, Framåt och Scoob!(2020) ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 31 december 2019 kl. 00:57:35
Tror ni några Kändisar är med i dom svenska dubbningarna av Spies in Disguise, Framåt och Scoob!(2020) ?

Jag skulle tro det, det är ju med kändisar i nästan varje animerad film som släpps nu för tiden
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Elios

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2020 kl. 22:40:19
Vem Frinda ? Menar du Jane Fonda ?

Jag tror han menar: "Fronda, egentligen Hans Sebastian Pasquale Fronda, som är en svensk hiphop-musiker, låtskrivare och producent som driver skivbolagen Fronda Music AB och 4 and a half AB." Tack Wikipedia
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 januari 2020 kl. 22:45:27
Jag tror han menar: "Fronda, egentligen Hans Sebastian Pasquale Fronda, som är en svensk hiphop-musiker, låtskrivare och producent som driver skivbolagen Fronda Music AB och 4 and a half AB." Tack Wikipedia

Skulle förda Jane Fonda 😂😂

Men spelade ju faktiskt en skurk i Elena från Avalor.

Säd skurks svenska röst harbjag dock mislokas hitta identitet på måren gissning har att det är Tina Leijonberg då hon bara värkar ha medverkat i double avsnitt Avalors Hemlighrt och inget annat av avsnitt serien.