Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2025 kl. 23:28:35sen tar ju visa bolag inte folk med för shady bakgrunder , se vad som hände med en finska rösten till Christoffer i frost ;)
Disney särkilt har ju en famlij vänlig image att uppehålla
Sant, men även den nuvarande debatten kring Måns erkännande om kokainmissbruk lär nog tystna ganska snart. I ärlighetens namn är det ju relativt få artister och musiker som inte har provat på knark i något sammanhang...

Om däremot anklagelserna om misshandel skulle finnas någon substans i, som kan bevisas i domstol, så är det en helt annan femma och något som mer kan påverka karriären. Det återstår ju att se än, då inga bevis har presenterats offentligt.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 maj 2025 kl. 22:07:14Jag kan bara komma på två karaktärer han dubbat: Flynn Rider i Trassel 2010 + kortfilmen 2012 samt Kvist i första Trolls-filmen 2016.
Var han inte med i Planet 51 eller har jag drömt det?

För övrigt håller jag med om att han nog inte är den första dubbningsbolagen skulle tänka på i skrivande stund. Men vi får se vad som händer när röken har lagt sig, så att säga.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  3 maj 2025 kl. 02:35:05Var han inte med i Planet 51 eller har jag drömt det?
Jodå, det stämmer alldeles utmärkt:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/planet51/

Men där tar nog också listan slut, såvitt jag vet.

Citat från: TonyTonka skrivet  3 maj 2025 kl. 02:35:05För övrigt håller jag med om att han nog inte är den första dubbningsbolagen skulle tänka på i skrivande stund. Men vi får se vad som händer när röken har lagt sig, så att säga.
Precis, allt hänger nog på vad som händer med övriga anklagelser och rättsprocesser - röken kring kokainmissbruket lär nog lägga sig ganska snabbt och inte påverka Måns karriär nämnvärt, då det som sagt inte är ovanligt att artister provat narkotika i mer eller mindre hög grad; vare sig i Sverige eller internationellt.

Så ett sådant erkännande är ärligt talat inte särskilt sensationellt - vilket han givetvis också själv inser, varför han vågat erkänna en sådan sak i vetskap om att hans karriär knappast kommer att påverkas nämnvärt av det på lite längre sikt.
(Jag menar: tror man att ens karriär kommer ta slut av en sådan nyhet kommer man givetvis inte erkänna det, utan neka till det oavsett vad som är sant och inte - så han har med största sannolikhet diskuterat igenom det här med någon PR-agent eller liknande innan han gick ut med det till media.)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 maj 2025 kl. 02:35:05Var han inte med i Planet 51 eller har jag drömt det?

För övrigt håller jag med om att han nog inte är den första dubbningsbolagen skulle tänka på i skrivande stund. Men vi får se vad som händer när röken har lagt sig, så att säga.
Inte undra på att jag hade glömt det, jag har fortfarande inte sett filmen men jag har filmen på DVD och kommer någon gång att se filmen när tillfälle ges.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2025 kl. 00:03:00Om däremot anklagelserna om misshandel skulle finnas någon substans i, som kan bevisas i domstol, så är det en helt annan femma och något som mer kan påverka karriären. Det återstår ju att se än, då inga bevis har presenterats offentligt.
Det var anklagelserna om misshandel  jag tänkte på
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2025 kl. 00:03:00Sant, men även den nuvarande debatten kring Måns erkännande om kokainmissbruk lär nog tystna ganska snart. I ärlighetens namn är det ju relativt få artister och musiker som inte har provat på knark i något sammanhang...

Om däremot anklagelserna om misshandel skulle finnas någon substans i, som kan bevisas i domstol, så är det en helt annan femma och något som mer kan påverka karriären. Det återstår ju att se än, då inga bevis har presenterats offentligt.
Ja alla kändisar tar i princip knark
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Efter att ha läst i Röstbyten undrar jag om Tove Styrke dubbat? Aldrig sett eller hört

Elios

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 19 juni 2025 kl. 14:01:46Efter att ha läst i Röstbyten undrar jag om Tove Styrke dubbat? Aldrig sett eller hört
Inte vad jag vet. Tove Styrke hade nog för all del gjort mycket bra ifrån sig i dubbningssammanhang, men hon har nog haft fullt upp på annat håll. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2025 kl. 06:11:21Inte vad jag vet. Tove Styrke hade nog för all del gjort mycket bra ifrån sig i dubbningssammanhang, men hon har nog haft fullt upp på annat håll. :)
Säkert aldrig blivit tillfrågad eller tackat nej. Hon hade kunnat sjunga i dubbning