Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:24:51
Tja, de gjorde ju det med Björn Skifs redan i första Toy Story trailern och där hade Hamm en annan röst än i filmen, de tog även in Leif Andrée och Ulla Skoog i första teasern av Hitta Nemo (likaså var också Anders Jansson med som Bruce i en annan biotrailer), de tog även in Robert Gustafsson i teasern till Monsters University (där han ersattes av Johan Ulveson p.g.a. tidsbrist i samband med inspelningen av Hundraåringen), sedan tror jag också att Heléne Lundström spelade Pocahontas i den biotrailer som använde Anders Öjebo som John Smith, Dan Ekborg och Peter Harryson spelade Hades och Fille i biotrailern till Herkules, likaväl som Siw Malmkvist spelade Yzma i biotrailern till Kejsarens Nya Stil, även i fallet med Björnbröder var Anders Jansson och Johan Wester med i biotrailern, så vem vet egentligen...
Ja men i dessa fallen tror jag att de redan visste vem de vill ha i rollerna

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 19:26:32
Ja men i dessa fallen tror jag att de redan visste vem de vill ha i rollerna

Kan det ha varit samma sak med Thomas Hellberg och Guy De La Berg inför biotrailern till Tigers Film (nämner inte Charlie Elvegård eftersom han redan var Kanins röst sedan tidigare)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:24:51
Tja, de gjorde ju det med Björn Skifs redan i första Toy Story trailern och där hade Hamm en annan röst än i filmen, de tog även in Leif Andrée och Ulla Skoog i första teasern av Hitta Nemo (likaså var också Anders Jansson med som Bruce i en annan biotrailer), de tog även in Robert Gustafsson i teasern till Monsters University (där han ersattes av Johan Ulveson p.g.a. tidsbrist i samband med inspelningen av Hundraåringen), sedan tror jag också att Heléne Lundström spelade Pocahontas i den biotrailer som använde Anders Öjebo som John Smith, Dan Ekborg och Peter Harryson spelade Hades och Fille i biotrailern till Herkules, likaväl som Siw Malmkvist spelade Yzma i biotrailern till Kejsarens Nya Stil, även i fallet med Björnbröder var Anders Jansson och Johan Wester med i biotrailern, så vem vet egentligen...

Första Toy story eller ?
Vem lät Ham som i trailern ?

Fast tog dom inte klipp från filmen i dessa fall och satte ihop till en trailer ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2020 kl. 19:30:08
Första Toy story eller ?
Vem lät Ham som i trailern ?

Fast tog dom inte klipp från filmen i dessa fall och satte ihop till en trailer ?
Trailern kom innan man visste hur Toy Story loggan skulle se ut

https://youtu.be/C7sAUDBxDi8
Jag tycker att Hamm låter lite som Fredrik Dolk

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 19:36:28
Trailern kom innan man visste hur Toy Story loggan skulle se ut

https://youtu.be/C7sAUDBxDi8
Jag tycker att Hamm låter lite som Fredrik Dolk

Japp, det var precis den som jag menade!

Och Sergeanten låter som Håkan Mohede...

Vet du vem som spelar Rex för det låter inte som Stefan Frelander eller är jag ute och cyklar?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:44:38
Japp, det var precis den som jag menade!

Och Sergeanten låter som Håkan Mohede...

Vet du vem som spelar Rex för det låter inte som Stefan Frelander eller är jag ute och cyklar?
Jag skulle säga att det är Stefan fast han inte pratade med sin Rex röst

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 19:16:56
Men tror du verkligen att de skulle ta in Clara Henry och Daniel Norberg för att bara dubba en trailer?

Men då måste det ju stämma att de är med och dubbar i den faktiska filmen... (troligtvis också Mimmi Sandén om det nu är hon som spelar receptionisten och den mörkhyade kvinnan)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:59:14
Men då måste det ju stämma att de är med och dubbar i den faktiska filmen... (troligtvis också Mimmi Sandén om det nu är hon som spelar receptionisten och den mörkhyade kvinnan)
Att låta kändisar dubba en trailer och sedan inte ha med de i filmen låter för mig helt ologiskt det är ju en storbudget biofilm så det skulle ju vara konstigt om de inte hade kändisar med i dubbningen

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 20:02:30
Att låta kändisar dubba en trailer och sedan inte ha med de i filmen låter för mig helt ologiskt det är ju en storbudget biofilm så det skulle ju vara konstigt om de inte hade kändisar med i dubbningen

Ja, det ligger något i det du säger...

Simon Axelsson

Vad jag har hört sägs ju dock budgeten till Scoob! ligga på 60 miljoner dollar exklusive marknadsföring, vilket skulle betyda att det är en så kallad "mid budget" film, men utöver den lilla detaljen skulle jag säga att det du säger stämmer
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Jag har skickat ett DM till Clara Henry för att fråga henne om hon spelar Velma

Adam Larsson

Daniel Hofverberg

Det finns i och för sig en liten möjlighet att de här kändisarna befann sig i dubbningsstudion för att spela in någon annan storfilm, och därför blev ombedda att spela in rösterna för trailern till Scoob! (som tillfälliga röster). Men då Clara Henry mig veterligen inte brukar vara med i dubbningar, så förefaller det mindre sannolikt.

Så med största sannolikhet lär det nog vara autentiskt filmljud från den svenska dubbningen i trailern.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2020 kl. 20:56:39
Det finns i och för sig en liten möjlighet att de här kändisarna befann sig i dubbningsstudion för att spela in någon annan storfilm, och därför blev ombedda att spela in rösterna för trailern till Scoob! (som tillfälliga röster). Men då Clara Henry mig veterligen inte brukar vara med i dubbningar, så förefaller det mindre sannolikt.

Så med största sannolikhet lär det nog vara autentiskt filmljud från den svenska dubbningen i trailern.
Den första trailern har ju bara trailer röster folk som bara har befunnit sig i studion antar jag men den andra trailern har rösterna från filmen