Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Era egna idéer om vad Disney-filmerna ska handla om i framtiden

Startat av E, 22 januari 2019 kl. 17:21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 29 december 2020 kl. 19:33:18
kanske det blir filmer i februari på det kinesiska nyåret.

Vad smart du är ! Du vist att kinesiska nyåret är i februari  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

clara liljeberg

ett kinesiskt nyår där befolkningen är djur där det brukar finnas ormar,krokodiler,grisar,tranor,fiskar,insekter,hundar,katter,tigrar,fladdermöss,vargar,rävar,ödlor,sköldpaddor,ankor,elefanter,noshörningar,påfåglar,kaniner,strutsar,fåglar,vårtsvin och drakar.

clara liljeberg

vad sägs om en som handlar om internationella drakar och djur som finns i olika delar av världen och där bonusmaterialet var disneypedi sominnehåller fakta om allting.

clara liljeberg

vad sägs om ett där befolkningen är djur och att det borde finnas en giraffprinsessa och zebraprinsessa som är bästa vänner när landet hotas av en ond spindeldrottning som ville förvandla andra till rödögda drönare.det kan även finnas romantik när två vänner träffar zebran zac och giraffen cody.

Steffan Rudvall

Jag skulle vilja se en Disneyfilm om Noas Ark (Jag räknar inte segmentet i Fantasia 2000).

gstone

Steffan Rudvall

gstone

Samlaren

Liveaction

Fantasymaster

Handling:

Erin en 13årig tjej med living fantasi märker en dag att hennes drömmar går i uppfyllelse (Fantasi går i uppfyllelse). Vilka krafter har hon?

clara liljeberg

Lilla My

clara liljeberg

kanske en film om palace pets på deras äventyr och då kan man förstå vad andra djur säger eftersom jag inte förstod hästgnäggande eller syrsans pipande.

MOA

Citat från: clara liljeberg skrivet 28 maj 2021 kl. 06:59:34
kanske en film om palace pets på deras äventyr och då kan man förstå vad andra djur säger eftersom jag inte förstod hästgnäggande eller syrsans pipande.
De gör ingen

clara liljeberg

då borde regissören göra en egen film om palace pets där jag får veta vad hästgnägget och syrsans pipande betyder.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 09:27:51
Fast Disneys version av Den Lilla Sjöjungfrun utspelar sig INTE i Danmark, det finns hur mycket som helst där som inte skulle gå ihop med det;
- palmer
- vithajar
- havssköldpaddor
- sjölejon
- flamingor
- muränor (i det fallet Kroken & Snoken)
- färggranna fiskar
- blåvalar
och mycket mera...

Oavsett vad så kommer jag ALDRIG att räkna Tummelisa som Disney även om det är en mycket vacker film (likaså Anastasia) och jag är prinsess-nörd! (faktum är att jag ALDRIG kommer att räkna 20th Century Fox som Disney och Tummelisa distribuerades ursprungligen av Warner Bros)

Jag har inte sett Spies In Disguise och jag gillar den inte heller för att den är uppköpt av Disney, jag kommer ALDRIG att räkna de kommande 20th Century Fox filmerna eller Blue Sky Studios som Disney! Faktum är att Tjuren Ferdinand och alla Blue Sky Studios filmer efter den enligt mig är riktigt dåliga även om jag inte sett dem ännu! (Tjuren Ferdinand gjordes dock INNAN Disney köpte upp Fox rättigheter, istället ogillar jag den för att den tecknade Disney-kortfilmen är en riktig klassiker som visas varje julafton)

Jag är dock osäker på om Tummelisa verkligen utspelar sig i Danmark eftersom en björn förekommer där, trots allt finns det ju inga vilda björnar i Danmark!  ;)

Gammalt svar men vill även tillägga att Tummelisa faktiskt ursprungligen distribuerades av Warner Bros!  ;)