Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Musiksagor

Startat av TonyTonka, 21 januari 2009 kl. 21:11:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 juli 2025 kl. 22:01:53Look in the mirror.

Jag blir sur när andra håller på och säger att jag ljuger och liknande och att mina submissions är dåliga.
Det är typ som att någon gratis hjälper någon att skruva ihop en Ikea bokhylla för att få ett "Vad dåligt ihopskruvad bokhyllan är" till svars.
Det är lite samma princip.
Det kan själva försöka googla upp mer info om de är missnöjda.

De blir också sura på att jag la in kassettband jag inte ägde men andra har gjort det hursomhelst.
Denna är uppenbarligen inte personens egna kopia med tanke på klistermärket men den godkänds.
https://www.discogs.com/release/24729038-Linda-H%C3%B6gt-%C3%96ver-Bergen
Jag fattar inte ditt svar ?

Vad har jag gjort !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 juli 2025 kl. 22:09:20De verkar också tror att folk med dubb intresse skulle vilja köpa på sig kassettband med dåligt nedslitet och halvt olyssningsbart ljud bara för att dokumentera musiksagor.
Yes not gonna happen, alla kassettband är band jag fått gratis och mer än hälften av dem har olyssningsbart distortat ljud, går i fel hastighet och liknande problem.
Endel band som låter bra i en spelare låter också för jävligt i en annan det är ren hit or miss i endel fall.

Musiksagorna jag lagt in kommer från tidningar och annonser och de från annonser hade kostat mig typ 300 för att köpa.
Något jag aldrig skulle göra för att lägga in info på Discogs.
?

gstone

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 juli 2025 kl. 22:09:20De verkar också tror att folk med dubb intresse skulle vilja köpa på sig kassettband med dåligt nedslitet och halvt olyssningsbart ljud bara för att dokumentera musiksagor.
Yes not gonna happen, alla kassettband är band jag fått gratis och mer än hälften av dem har olyssningsbart distortat ljud, går i fel hastighet och liknande problem.
Endel band som låter bra i en spelare låter också för jävligt i en annan det är ren hit or miss i endel fall.

Musiksagorna jag lagt in kommer från tidningar och annonser och de från annonser hade kostat mig typ 300 för att köpa.
Något jag aldrig skulle göra för att lägga in info på Discogs.
Jag eller rättare sagt pappa har köpte en eller två saker från  ansoer på  Discogs , var inget fel eller skumt så vi märkte ? ???

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2025 kl. 22:10:46Jag ser heller inte att de var särskilt otrevliga - bara att de har krav på att man ska kunna ange katalognummer (numret vid streckkoden), och en del andra uppgifter.

Sen kan man tycka vad man vill om kraven, men jag ser inte att de varit otrevliga i alla fall; snarare ganska sakliga.
Och har du bidragit med uppgifterna som de efterfrågat då? D.v.s. numret vid streckkoden, och så vidare?
Personen kan ju faktiskt ha varit på Radio Blekinge och tagit kortet - vi vet väl inte om det är en medarbetare på radiokanalen som skickat in uppgifterna...? Även om skivan inte får lämna stationen, så lär väl personalen där ha tillgång till mobiltelefon...
Men det är väl bättre än inget med stub sidor?
Yes jag kan förstå att Wikipedia inte vill ha tomma stub sidor som "Johan Johansson, född 1980 i Europa är en svensk röstskådespelare".

Men detta är en databas som handlar om musik.
Sedan så håller dessa människor på att säga saker som "Stop making false contributions".
"Users other submissions are worth checking" och liknande.

De har också framgått tydligt att jag inte har det jag lägger till i samlingen.

Kan också lägga denna skärmbilden här.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2025 kl. 22:22:40Jag eller rättare sagt pappa har köpte en eller två saker från  ansoer på  Discogs , var inget fel eller skumt så vi märkte ? ???
Det är privatpersoner som kan sälja där.

Talar om administrationen.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2025 kl. 22:22:40Jag eller rättare sagt pappa har köpte en eller två saker från  ansoer på  Discogs , var inget fel eller skumt så vi märkte ? ???
Blev nog bara lite överdrivet sur och överreagerande blir sån ibland.

Ber om ursäkt för det.

Administratörna på sidan är dock i mitt tycke väldigt dåliga som jag framhävt.