För första gången någonsin har sajten nu en tävling där man kan vinna priser - något många efterfrågat genom åren. I samband med nyreleasen av
Robin Hood på DVD, har nämligen Disney erbjudit att skänka priser till en tävling på Dubbningshemsidan, något jag är tacksam över.
Har ni inte redan sett den, så hittar ni tävlingen på:
http://www.dubbningshemsidan.se/tavling.phpTävlingar på webbsidor är tyvärr långt ifrån oproblematiska, då svensk lag säger att slumpen inte får avgöra utgången i någon väsentlig grad, utan allting måste vara prestationsrelaterat. Det är alltså inte tillåtet att lotta bland de rätta svaren. Det finns därför i stort sett bara två möjliga lösningar - det ena är att lägga till en "motivera"-fråga där alla får motivera varför de vill vinna eller något annat; och den andra lösningen är utslagsfrågor tills vinnarna kan utses. Personligen tycker jag inte om motivera-frågor, och jag tror inte jag är ensam som aldrig medverkar i tävlingar där man måste motivera något. Därför har jag, till skillnad från de flesta andra tävlingar på nätet, valt den andra lösningen med utslagsfrågor.
Jag uppskattar om så många som möjligt deltar i tävlingen - är intresset litet, så lär sannolikheten minska att Disney eller andra filmbolag vill bidra med vinster till framtida tävlingar.
Har ni praktiska eller tekniska frågor kring tävlingen, eller funderingar kring vinsterna, så är ni välkommen att posta det här. Skulle det finnas någon bugg eller annat, så att inte formuläret fungerar som det ska, så uppskattar jag om ni säger till om det. Jag har dock testat sidan ganska ingående, så förhoppningsvis ska allting funka.
Till sist: För att inte ge någon orättvisa fördelar, uppskattar jag om ni undviker att diskutera frågorna eller svaren i tävlingen här på forumet eller någon annanstans. Har ni för avsikt att diskutera
Robin Hood eller dess dubbning, så uppskattar jag om ni kontrollerar tävlingsfrågorna innan, så att det ni vill prata om inte direkt tas upp i tävlingen.