Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ulf Björkegren (1937-2017)

Startat av Disneyfantasten, 14 februari 2019 kl. 20:36:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Eftersom ingen verkade skapa en tråd med detta där han avled beslöt jag mig för att göra det...

Ulf Björkegren var en operasångare som var med i såväl 1972-års första omdubbning av Dumbo (som körsångare) och i Mupparnas Julsaga (där han var med både som körsångare och gjorde ett antal roller)...

Vila i frid...

Elios

Ingen jag kände till. Men tråkigt att han också gott bort.  :'(

Gäst

Jag googlade min pappas namn och blev tårögd när detta inlägg om honom dök upp. Jag blir så lycklig att du tillägnar Ulf den uppmärksamhet inom Disney.
Han var en grym operasångare och passande tenor-röst till dessa Disney filmer. Tack för att du uppmärksammar och uppskattar honom.
All kärlek till dig och alla som minns han.
/ Emma, Ulfs dotter

E

Citat från: Gäst skrivet 12 oktober 2019 kl. 01:52:17
Jag googlade min pappas namn och blev tårögd när detta inlägg om honom dök upp. Jag blir så lycklig att du tillägnar Ulf den uppmärksamhet inom Disney.
Han var en grym operasångare och passande tenor-röst till dessa Disney filmer. Tack för att du uppmärksammar och uppskattar honom.
All kärlek till dig och alla som minns han.
/ Emma, Ulfs dotter
Beklagar sorgen :'(