Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  9 september 2023 kl. 00:53:50Kom på en till, Ercole Visconti från Luca som i mina ögon är en av de sämsta antagonisterna i både modern tid samt från Pixar.

Ja, det är inte tänkt att man ska tycka om honom med den roll han har, men han är både extremt två-dimensionell (då han antingen beter sig som en "viktig-petter" och mobbare alternativt som en räddhare genom hela filmen) samt saknar helt några sympatiska kvaliteter. Han har inte ens någon effektiv "härskarteknik" som kan kompensera för det, jämfört med Hopper som hade det i Ett småkryps liv.

Rent sagt känns han mer som en generisk, ineffektiv mobbare. Filmen i helhet tycker jag om, men antagonisten... han kan jag vara utan. ::)
Jag kan förstå hur det känns för jag har själv samma känsla för Cedric i TV-serien Sofia Den Första, jag älskar TV-serien, men Cedric är i mina ögon väldigt generisk...

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  9 september 2023 kl. 00:53:50Kom på en till, Ercole Visconti från Luca som i mina ögon är en av de sämsta antagonisterna i både modern tid samt från Pixar.
Hans namn låter som äcklo  ;D 

Väldigt passade 😁👍
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2023 kl. 11:32:03>Mama Stygging ur Katten Gustaf (fast han är ju egentligen en man)
Ni som sett serien kanske vet varför jag verkligen ogillar denna karaktär, han stjäl alla Vitos kunder genom att erbjuda dem credit och tävlingar med stora priser, han lurar folk på enorma summor pengar för att ge dem äckliga pizzor, och han bryr sig inte alls om att kunderna hatar hans pizzor, han bryr sig bara om att han blir rik.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2023 kl. 13:43:07Ni som sett serien kanske vet varför jag verkligen ogillar denna karaktär, han stjäl alla Vitos kunder genom att erbjuda dem credit och tävlingar med stora priser, han lurar folk på enorma summor pengar för att ge dem äckliga pizzor, och han bryr sig inte alls om att kunderna hatar hans pizzor, han bryr sig bara om att han blir rik.
Undrar varför han heter Mamma Stygging,troligen för & lura kunderna

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2023 kl. 13:43:07Ni som sett serien kanske vet varför jag verkligen ogillar denna karaktär, han stjäl alla Vitos kunder genom att erbjuda dem credit och tävlingar med stora priser, han lurar folk på enorma summor pengar för att ge dem äckliga pizzor, och han bryr sig inte alls om att kunderna hatar hans pizzor, han bryr sig bara om att han blir rik.
Jag har funderat på en grej;

@Skokaka  har inte berättat vad han tycker om denna karaktär, jag är lite nyfiken på att höra hans åsikt kring honom?  :)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 november 2023 kl. 14:05:51Undrar varför han heter Mamma Stygging,troligen för & lura kunderna
Mama Meany på engelska alltså en ordlek med Mama Mia.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 12:55:09Mama Meany på engelska alltså en ordlek med Mama Mia.
Jaja,funkar inte lika bra på svenska men Mamma Mia!

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2023 kl. 12:47:50Jag har funderat på en grej;

@Skokaka  har inte berättat vad han tycker om denna karaktär, jag är lite nyfiken på att höra hans åsikt kring honom?  :)
Jag kommer nog förmodligen inte ihåg avsnittet/avsnitten med honom i. Men han låter som en lurendrejare. Och är inte en sån schysst person... Jag håller med om att han låter föraktlig, dock.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2023 kl. 19:45:46Jag kommer nog förmodligen inte ihåg avsnittet/avsnitten med honom i. Men han låter som en lurendrejare. Och är inte en sån schysst person... Jag håller med om att han låter föraktlig, dock.
Detta kanske kan hjälpa till med att fräscha upp minnet;  :)

https://garfield.fandom.com/wiki/Mama_Meany

Han har signifikanta roller dels i Perfect Pizza och dels i specialavsnittet Lasagna Tree.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2023 kl. 19:45:46Jag kommer nog förmodligen inte ihåg avsnittet/avsnitten med honom i. Men han låter som en lurendrejare. Och är inte en sån schysst person... Jag håller med om att han låter föraktlig, dock.
Ett avsnitt under han är med finns dessutom uppladdat med svenskt tal på Youtube.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2023 kl. 19:51:42Detta kanske kan hjälpa till med att fräscha upp minnet;  :)

https://garfield.fandom.com/wiki/Mama_Meany

Han har signifikanta roller dels i Perfect Pizza och dels i specialavsnittet Lasagna Tree.
Verkar bekant. Åtminstone så förlorar han i sina framträdanden. ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2023 kl. 19:54:31Verkar bekant. Åtminstone så förlorar han i sina framträdanden. ;)
Ja, turligt nog gör han det tack och lov, och i hans sista framträdanden Lasagna Tree så förlorar han sitt jobb tack vare att Gustaf avslöjar hans elaka planer över hela världen.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2023 kl. 19:53:38Ett avsnitt under han är med finns dessutom uppladdat med svenskt tal på Youtube.

Okej, tack för påminnelsen. 

Jag kommer ihåg dom där pizzorna som smakar som gummi. Också att Gustaf inte tycker om ansjovis och när han var inne i maskinen. 

Och ja, dom där "gummipizzorna" såg inget vidare ut. 

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2023 kl. 19:57:38Ja, turligt nog gör han det tack och lov, och i hans sista framträdanden Lasagna Tree så förlorar han sitt jobb tack vare att Gustaf avslöjar hans elaka planer över hela världen.
Han tänkte gå så långt? Är väl bra att Gustaf kunde besegra honom. ;)

Disneyfantasten