Admin

Författare Ämne: Önska creditlistor  (läst 239917 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Sabelöga / Raltseye

• Adejunker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 673
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Önska creditlistor
« Svar #1485 skrivet: 25 januari 2020 kl. 20:57:34 »
Det verkar tyvärr inte bli så lätt som jag trodde med Rutig ninja - Njutafilms har nu svarat att de inte dubbade filmen, utan att den gick upp på bio i textad originalversion. Det är alltså först till DVD och VoD som filmen dubbats, och det har de tydligen inte varit inblandade i. Men jag fick tips på företag och personer att kontakta, så jag ska höra med dem och kämpar vidare - skam den som ger sig... ;)
Va tråkigt :( Men som sagt, skam den som ger sej!  :D

Det förklarar dock att alla recensioner jag läste använde dom danska originalnamnen :P
Är du osäker på hur du kan göra fel?

Låt bli och gör rätt! Skriv dom istället!

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 203
    • Visa profil
« Svar #1486 skrivet: 26 januari 2020 kl. 16:26:10 »
Nu när den här tråden då har fått otroliga 100 sidor så undrar jag om det bara blir en vecka innan premiären på Framåt som det kommer finnas tillgänglig en creditslista att gå på?^^

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 695
    • Visa profil
« Svar #1487 skrivet: 27 januari 2020 kl. 00:35:09 »
Nu när den här tråden då har fått otroliga 100 sidor så undrar jag om det bara blir en vecka innan premiären på Framåt som det kommer finnas tillgänglig en creditslista att gå på?^^
Framåt är en Disney/Pixar-film, och Disney lämnar tyvärr inte ut creditlistor förrän efter premiären. Då filmen preliminärt har premiär fredagen den 6 mars i år innebär det alltså att jag tidigast kan få tag i skandinaviska creditlistor måndagen den 9 mars (då jag förutsätter att personalen på Disney Character Voices inte jobbar på helger). :(

I vissa fall kan Disney offentliggöra vissa röster en tid innan premiären, men det rör sig sällan om mer än de största rollerna; alternativt om det är någon cameoroll av någon ovanligt stor kändis.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 610
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #1488 skrivet: 27 januari 2020 kl. 10:50:44 »

Jag skulle gisa att Framåt för väldigt bra och något stjärnspäckade  dubbning i Sverigedå detta vanlitivs är fallet med Pixar filmer  ;D

Så du behöver nog inte orera dig. :)

Förresten  så vit ju inte enens  alla original röster än(skulle jag tror) ;)

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 268
    • Visa profil
« Svar #1489 skrivet: 28 januari 2020 kl. 15:39:25 »
Vill gärna se credits till den norska julkalendern Snöfall

Enligt Annika Herlitz så är det hon som sjunger outrolåten

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1490 skrivet: 28 januari 2020 kl. 21:35:37 »
Ingen som vit hur det blir med detta års nya Mulan än ?

Är fortfarande väldigt intresserad av att veta om den kommer dubbas eller inte !

Inloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 804
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
« Svar #1491 skrivet: 28 januari 2020 kl. 22:19:22 »

Är fortfarande väldigt intresserad av att veta om den kommer dubbas eller inte !

Det är länge kvar till släppet ännu, jag tror inte vi fått veta om Disneys remakes dubbats förrän några veckor eller så innan släppet, jag är dock inte alls säker

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 203
    • Visa profil
« Svar #1492 skrivet: 28 januari 2020 kl. 22:20:25 »

Lär vi nog få veta mer när det börjar bli dags.  ;D

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1493 skrivet: 30 januari 2020 kl. 21:07:00 »
Det är länge kvar till släppet ännu, jag tror inte vi fått veta om Disneys remakes dubbats förrän några veckor eller så innan släppet, jag är dock inte alls säker

Men tro ni chansen är stor eller ganska liten att nya Mulan blir dubbad till svenska ?

Inloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 804
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
« Svar #1494 skrivet: 30 januari 2020 kl. 21:41:46 »
Men tro ni chansen är stor eller ganska liten att nya Mulan blir dubbad till svenska ?

Närmare 50/50 känner jag, den känns inte särskilt riktad till en yngre målgrupp (lite som Djungelboken från 2016), men det är ju ändå Disney, så vem vet

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 695
    • Visa profil
« Svar #1495 skrivet: 30 januari 2020 kl. 21:56:51 »
Jag känner också ungefär 50/50. Den känns inte speciellt barninriktad, men Disney har ju på senare tid varit ganska förtjusta i dubbning även om så inte nödvändigtvis hade behövts.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1496 skrivet: 1 februari 2020 kl. 22:17:56 »
Vet någon vilka dom är rösternas på svenska Nickelodeon serien Back at The Barnyard ?

Återvände alla röster från filmen vars kastatärer var med serien med eller bytes några ut ?

Om vi är svensk röst åt Abby ?

Utloggad Alexander

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 924
    • Visa profil
« Svar #1497 skrivet: 1 februari 2020 kl. 22:56:04 »
Vet någon vilka dom är rösternas på svenska Nickelodeon serien Back at The Barnyard ?

Återvände alla röster från filmen vars kastatärer var med serien med eller bytes några ut ?

Om vi är svensk röst åt Abby ?

Dom flesta stora rollerna var samma t.ex Tommy Nilsson, Johan Wahlström m.fl.

Men jag tror det var ett annat dubbningsbolag som dubbade serien, Gunilla Orvelius spelade Mrs. Beady, och hon dubbar mest hos KM och Dubberman.

Abby spelades av författaren, översättaren, programledaren och skådespelerskan Frida Nilsson.  :)
Besök gärna min Disney blogg som innehåller bl.a fakta, recensioner och dubbningar: http://nouw.com/magicgold
För övriga creditsllistor av dubbade filmer besök gärna (2/10-2019 Ny creditlista ute!): http://nouw.com/dubbox

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1498 skrivet: 2 februari 2020 kl. 07:31:19 »
Dom flesta stora rollerna var samma t.ex Tommy Nilsson, Johan Wahlström m.fl.

Men jag tror det var ett annat dubbningsbolag som dubbade serien, Gunilla Orvelius spelade Mrs. Beady, och hon dubbar mest hos KM och Dubberman.

Abby spelades av författaren, översättaren, programledaren och skådespelerskan Frida Nilsson.  :)

Tack så mycket  :D

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1499 skrivet: 6 februari 2020 kl. 20:47:11 »
Daniel eftersom Neflix ganska ofta hart credits slutet för alla språk skulle kunna Pausa och skriv ner dom svenska credit s till tre Netflix serier och lägga bland dom andra credits på hemsidan ?