Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:17:53
Är det Sjöberg?

Vet inte om jag får säga det.

Han sa i alla fall i augusti att han jobbade på att dubba Ron rör om.

Gustav Jonsson

Citat från: gstone skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:39:06
Vet inte om jag får säga det.

Han sa i alla fall i augusti att han jobbade på att dubba Ron rör om.
Självklart får du säga vem det är, varför skulle du inte få det? Har du skrivit på nåt kontrakt?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 oktober 2021 kl. 22:10:17
Får jag verkligen säja det ? :-\
Så länge du inte har skrivit under något sekretessavtal om att du inte får avslöja något, så får du givetvis säga vem det är och allt du vet. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2021 kl. 01:48:01
Så länge du inte har skrivit under något sekretessavtal om att du inte får avslöja något, så får du givetvis säga vem det är och allt du vet. :)
Nicklas Berglund

gstone

Daniel.

Skulle du kunna lägga upp credits till Maya och de tre på hemsidan ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 november 2021 kl. 12:19:46
Daniel.

Skulle du kunna lägga upp credits till Maya och de tre på hemsidan ?
De är avskrivna, och kommer vid nästa uppdatering av sajten. Det har blivit försenat p.g.a. besök av släktingar, men kommer förhoppningsvis ikväll. :)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 november 2021 kl. 13:12:24
De är avskrivna, och kommer vid nästa uppdatering av sajten. Det har blivit försenat p.g.a. besök av släktingar, men kommer förhoppningsvis ikväll. :)

Hur går det med uppdateringen?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 november 2021 kl. 20:13:08
Hur går det med uppdateringen?
Tyvärr slumrade jag till framför TV:n igår kväll, så att det aldrig hanns med... :-[

Men ska göra ett nytt försök nu ikväll eller tidiga natten. :)

gstone

Kan du lägga ut credits på The Harder They Fall ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 november 2021 kl. 21:18:26
Kan du lägga ut credits på The Harder They Fall ?
Creditlista på The Harder They Fall ligger ute sen en halvtimme tillbaka. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/the-harder-they-fall/

Fast tyvärr vet jag alltså ännu inte vem/vilka som varit inspelningstekniker, men ska försöka luska i det...

gstone

Snälla kan du få credits till SVT filmen. Den ruskiga rövar råttan ?

Sabelöga

Jag skulle vilja ha en fullständig creditlista till Rölli och den gyllene nyckeln.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 november 2021 kl. 14:12:36
Jag skulle vilja ha en fullständig creditlista till Rölli och den gyllene nyckeln.
Det skulle jag också vilja, men tyvärr har filmen försvunnit från YLE Arenan.

Rölli och den gyllene nyckeln har släppts på DVD i Finland, men enligt denna sida innehåller den finska DVD-utgåvan bara finskt ljudspår samt textning på svenska, danska och engelska.

DVD-utgåvan finns att köpa på CDON, men deras specifikationer är ofullständiga och tyvärr saknas bild på baksidan. CDON har också en samlingsbox med den första, andra, fjärde och femte filmen i serien (alla utom den animerade filmen Röllis hjärta), och enligt baksidestexten där verkar alla filmerna ha finskt tal samt svensk, finsk och engelsk textning - även om det förstås är möjligt att det förekommer avvikelser på enstaka filmer, som de valt att förenkla på omslaget.

Därmed misstänker jag att filmen dubbats speciellt för YLE, och i så fall tror jag tyvärr inte det finns något sätt att få tag i creditlista såvida den inte sänds igen. :(

Kungliga Biblioteket har åtminstone förut haft ett samarbete med deras norska och danska motsvarigheter, för att forskare ska kunna få tillgång till audiovisuellt material även från Nasjonalbiblioteket i Mo i Rana och Det Kongelige Bibliotek i Köpenhamn (ingen aning om det fortfarande gäller, då de tagit bort de styckena från KBs webbsida), men tyvärr verkar något motsvarande för Finland inte finnas.