Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle gärna vilja ha credits till den nya Folk och rövare i Kamomilla stad filmen snart !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2023 kl. 12:34:49Jag skulle gärna vilja ha credits till den nya Folk och rövare i Kamomilla stad filmen snart !
Jag ska genast kontakta Nordisk Film och försöka få fram credits. Det har dock varit besvärligt att få svar därifrån på sistone, och fortfarande har de inte svarat på mina mail om Helt super (som hade biopremiär för några veckor sedan), så det finns tyvärr en viss risk att de inte kommer behaga sig att svara den här gången heller... :(

gstone

Kan du få credits till den norska filmen Helt super ?

Den har sa faktiskt samma regissörer som  Folk och rövare i Kamomillastad ;)

Jag vill särkilt veta vem som dubbar Kari Simonsen på svenska.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2023 kl. 20:22:57Kan du få credits till den norska filmen Helt super ?

Den har sa faktiskt samma regissörer som Folk och rövare i Kamomillastad ;)

Jag har som sagt försökt, men än så länge har Nordisk Film inte behagat sig att svara på mina mail - och den person som hjälpt mig tidigare och varit hjälpsam har tyvärr slutat på Nordisk Film... :(

Jag hoppas att de bara är långsamma, så att de hör av sig tids nog, men vem vet...?

gstone

Hoppas du kan få credits till  Folk och rövare i Kamomilla stad (2022) snart ! 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2023 kl. 13:03:44Hoppas du kan få credits till  Folk och rövare i Kamomilla stad (2022) snart !
Nu har jag precis fått creditlista till Folk och rövare i Kamomilla stad. Därför kommer jag att "tvinga in" en extra uppdatering av sajten, för att försöka se till att få ut creditlistan före premiären - så mest troligt imorgon, men i värsta fall på fredag. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2023 kl. 20:22:57Kan du få credits till den norska filmen Helt super ?

Den har sa faktiskt samma regissörer som Folk och rövare i Kamomillastad ;)

Nu har jag till sist också fått creditlista till Helt super, så den kommer också med vid nästa uppdatering; troligtvis ikväll men i värsta fall kan det dröja till imorgon. :)
(Sannolikt finns det väl utsatt dubbcredits även under eller efter sluttexterna på bio, men jag har inte sett Helt super och kommer nog av ekonomiska skäl att vänta med att se filmen tills den släpps på DVD/Blu-Ray - den känns inte tillräckligt intressant för att motivera de nuförtiden ganska dyra biobiljetterna...)

gstone

Jag hittar inte credits till Trollkarlens elefant.

Dom verkar inte finnas.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2023 kl. 17:35:18Jag hittar inte credits till Trollkarlens elefant.

Dom verkar inte finnas.
Du har rätt, av någon anledning visades den inte trots att jag lade upp den igår kväll - oklart varför...

Nu är det i alla fall åtgärdat, så nu syns den som den ska. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/trollkarlens-elefant/

Bra att du upptäckte det.

gstone

Vilka är rösterna   i Lumlarnas förtrollade skog på svenska ?
Lumlarnas förtrollade skog

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 april 2023 kl. 17:35:28Vilka är rösterna  i Lumlarnas förtrollade skog på svenska ?
Lumlarnas förtrollade skog
Jag hade tyvärr missat Lumlarnas förtrollade skog fram tills nu, men nu har jag skickat mail till Njutafilms och hoppas på att få svar så fort som möjligt. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2023 kl. 20:14:46men nu har jag skickat mail till Njutafilms och hoppas på att få svar så fort som möjligt. :)
Du behöver inte. ;D

Jag ångrade ju mig.

Tog til och med bort posten.-

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 april 2023 kl. 20:46:33Du behöver inte. ;D

Jag ångrade ju mig.

Tog til och med bort posten.-
Men jag vill själv veta, och förmodligen är det fler som vill det - det vore väl en sensation om inte en enda person i Sverige tänker gå och se filmen på bio... Dessutom brukar filmer från Njutafilms/Studio S ofta inte ha utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna.
(Just därför återställde jag inlägget från papperskorgen, då jag förutsätter att det finns ett intresse bland fler att få fram credits för filmen)

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2023 kl. 21:04:05Men jag vill själv veta, och förmodligen är det fler som vill det - det vore väl en sensation om inte en enda person i Sverige tänker gå och se filmen på bio... Dessutom brukar filmer från Njutafilms/Studio S ofta inte ha utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna.
(Just därför återställde jag inlägget från papperskorgen, då jag förutsätter att det finns ett intresse bland fler att få fram credits för filmen)
Aha, det förklarar varför inte Viljas äventyr hade några credits utsatta (såg den på Cineasterna)...

Hursomhelst, är även jag intresserad av credits till Lumlarnas förtrollade skog (och den senaste Victor & Josefine-filmen som har premiär om ett par veckor). :)

Tillägg: Tog fel på distributör angående Viljas äventyr, Noble Entertainment är det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  3 april 2023 kl. 21:25:56Aha, det förklarar varför inte Viljas äventyr hade några credits utsatta (såg den på Cineasterna)...

Hursomhelst, är även jag intresserad av credits till Lumlarnas förtrollade skog (och den senaste Victor & Josefine-filmen som har premiär om ett par veckor). :)

Tillägg: Tog fel på distributör angående Viljas äventyr, Noble Entertainment är det.
Bra att du påminde mig - jag ska försöka att få tag i dubbcredits till Victor och Josefine - Resan till Snackistan så fort som möjligt. Den har väl premiär den 21 april, så runt nästa vecka bör man väl kunna kontakta distributören för att försöka få fram creditlista. Den filmen distribueras tydligen av Scanbox, så om inte annat bör jag kunna vända mig till kontaktpersonen på Scanbox i Köpenhamn för att få fram alla nordiska credits.

Ja, Noble Entertainment har precis som Njutafilms en viss förkärlek att strunta i att sätta ut dubbcredits ens på bio... :(