Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 20 mars 2025 kl. 22:07:15Tips till credits som saknas på hemsidan: Sitcom-serien Återförenade (Family Reunion) på Netflix.
Jag har en creditlista lokalt för Återförenade, som jag skrev 2020; så jag trodde faktiskt att den låg ute på sajten - antingen har den försvunnit, eller också missade jag att lägga ut den... Ska åtgärda det. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2025 kl. 22:27:44Jag har en creditlista lokalt för Återförenade, som jag skrev 2020; så jag trodde faktiskt att den låg ute på sajten - antingen har den försvunnit, eller också missade jag att lägga ut den... Ska åtgärda det. :)
Ah trevligt. 8) Fick nämligen frågan privat om denna serie och även julspecialen, annars hade jag nog inte uppmärksammat den. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2025 kl. 22:27:44Jag har en creditlista lokalt för Återförenade, som jag skrev 2020; så jag trodde faktiskt att den låg ute på sajten - antingen har den försvunnit, eller också missade jag att lägga ut den... Ska åtgärda det. :)
credits till serien är sönder , norskas röster står om svenska röster :o
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Snövit(2025) lär väl ha credits i slut, då Disney alltid brukar ha det.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2025 kl. 20:09:12credits till serien är sönder , norskas röster står om svenska röster :o
Ja, till den första säsongen av Återförenade har antingen Netflix eller Iyuno klantat sig rejält och satt ut norska röster tillsammans med svensk översättare... Till säsong 2 - 5 är det däremot korrekta dubbcredits på Netflix.

Förhoppningsvis bör det väl vara samma skådespelare som i säsong 2 till de fasta rollfigurerna även i säsong 1, men däremot kan vi ju inte veta om någon eller några ytterligare gästskådespelare medverkat i den första säsongen. Överlag verkar det till stora delar vara samma "Övriga röster" i alla säsonger, men med några undantag.

Ett frågetecken är också Ami, som spelas av Edit Ljungqvist i säsong 2, 4 och 5; men däremot av Olivia Cepeda i säsong 3. Men märkligt nog står Edit Ljungqvist crediterad under "Övriga röster" i säsong 3...? ??? Mest troligt bör det väl ha varit Edit som spelade Ami i säsong 1, men det kan jag inte avgöra med säkerhet här och nu. Jag måste medge att jag har dålig koll på båda dessa tjejers röster, trots att jag borde ha stött på åtminstone Olivias röst flertalet gånger genom åren...

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 21 mars 2025 kl. 17:48:02Ah trevligt. 8) Fick nämligen frågan privat om denna serie och även julspecialen, annars hade jag nog inte uppmärksammat den. :)
Creditlistan jag hade skrivit ner på Återförenade bör ha varit när bara två säsonger fanns, då mina lokala uppgifter överensstämde med säsong 2-creditsen. Nu har jag gått igenom alla fem säsongerna, men det är som sagt lite oklart med säsong 1 där de svenska dubbcreditsen innehåller norska röster - ibland tillsammans med norsk regissör och ibland med svensk regissör, men alltid med (gissningsvis) rätt svensk översättare...

gstone

Snövitt lär ha utsatta credits ska fota när jag ser den på söndag eftermiddag 

gstone

Kan du lägga uoo credits till Byggare Bob ?

gstone

Will Siv

- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 22 mars 2025 kl. 21:01:01Kan uppdateras,
Det betvivlar jag inte, men det där är de enda uppgifter jag fått tag i för Byggare Bob. Någon som har fler uppgifter för exempelvis fler säsonger får mer än gärna upplysa mig om dessa. :)

Historielektions Soveren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 mars 2025 kl. 21:17:19Det betvivlar jag inte, men det där är de enda uppgifter jag fått tag i för Byggare Bob. Någon som har fler uppgifter för exempelvis fler säsonger får mer än gärna upplysa mig om dessa. :)
Byggare Bob är väl en dubbning som gick från att vara en av Per-Arne Ehlins dubbningar som hyrde in sig på Eurotroll för att gå till en vanlig Eurotroll produktion?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 mars 2025 kl. 21:17:19Det betvivlar jag inte, men det där är de enda uppgifter jag fått tag i för Byggare Bob. Någon som har fler uppgifter för exempelvis fler säsonger får mer än gärna upplysa mig om dessa. :)
Den rollista jag har gäller första sändningsomgången, tyvärr inget om övriga uppgifter just nu men kommer säkert när jag får mer tid.

Byggare BobMagnus Ehrner
VilmaEva Gröndahl
"Lyftkranen" KranisClaes Månsson
"Grävskopan" SkopisClaire Wikholm
"Cementblandaren" MentaTuvalisa Rangström
"Bandtraktorn" BandisBjörn Gedda
"Ångvälten" RulleAnneli Martini
"Traktorn" GrållePierre Lindstedt
Diverse rösterCarlo Schmidt
Steve Kratz

BPS

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 22 mars 2025 kl. 22:43:39Den rollista jag har gäller första sändningsomgången, tyvärr inget om övriga uppgifter just nu men kommer säkert när jag får mer tid.

Byggare BobMagnus Ehrner
VilmaEva Gröndahl
"Lyftkranen" KranisClaes Månsson
"Grävskopan" SkopisClaire Wikholm
"Cementblandaren" MentaTuvalisa Rangström
"Bandtraktorn" BandisBjörn Gedda
"Ångvälten" RulleAnneli Martini
"Traktorn" GrållePierre Lindstedt
Diverse rösterCarlo Schmidt
Steve Kratz
Vill minnas att Claes Månsson byttes ut mot Nick Atkinson i senare säsonger.

gstone

Citat från: BPS skrivet 22 mars 2025 kl. 22:45:28Vill minnas att Claes Månsson byttes ut mot Nick Atkinson i senare säsonger.
blev nog annan utbyt senare ?