Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar credits till Landet för länge sedan II: Äventyret i den förbjudna dalen.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Vilka är rösterna på denna DVD ?

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2025 kl. 00:13:27Vilka är rösterna på dumma. DVD ?
Dumma DVD? Vad är det som är så dumt med den?

gstone

gstone

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 16 mars 2025 kl. 13:38:55Dumma DVD? Vad är det som är så dumt med den?
Skulle skrivet Denna dvd. 

gstone

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 16 mars 2025 kl. 13:38:55Dumma DVD? Vad är det som är så dumt med den?
Inga dvder är dumma 

även om dom med porr på är onda ( men det är en annan femma)

gstone

Önskar credits till lilla röda traktorn och  Koalabröderna ?

Kan du få fram det ?

gstone

Jag önskar credits till Meckar-Micke.

gstone

Önskar credits till serien Wolf King som kom idag på Netflix

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2025 kl. 12:23:04Önskar credits till serien Wolf King som kom idag på Netflix
Jag trodde faktiskt inte att Wolf King skulle dubbas till svenska, och har därför inte ens kollat upp den när den släpptes - men i så fall ska jag självklart ordna det. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2025 kl. 15:23:46Jag trodde faktiskt inte att Wolf King skulle dubbas till svenska, och har därför inte ens kollat upp den när den släpptes - men i så fall ska jag självklart ordna det. :)
Såg avsnitt 1 men in tv hoppat automatiskt till nästa avsnitt när texterna börjar på Netflix så den vill inte visa dubb credits

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2025 kl. 15:27:12Såg avsnitt 1 men in tv hoppat automatiskt till nästa avsnitt när texterna börjar på Netflix så den vill inte visa dubb credits
Ja, det är väldigt irriterande att flertalet streamingtjänster som standard vill hoppa över alla eftertexter, och särskilt när man castar till Chromecast är det svårt eller omöjligt att få tjänsterna att spela upp alla eftertexter... :(

På gott och ont har Wolf King olika dubbcredits för olika avsnitt, så tillsammans blir det nog ganska många rollfigurer som kommer med. Jag har skrivit av de första 4 avsnitten än så länge, så halvvägs igenom... :)

För övrigt är det lite märkligt att Daniela Sörensen crediteras så ojämnt i dubbningssammanhang - ibland under sitt riktiga namn, och ibland under sitt artistnamn Daniela Rathana; utan att det verkar finnas någon röd tråd över när och hur hon crediteras på olika sätt...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2025 kl. 21:37:41Ja, det är väldigt irriterande att flertalet streamingtjänster som standard vill hoppa över alla eftertexter, och särskilt när man castar till Chromecast är det svårt eller omöjligt att få tjänsterna att spela upp alla eftertexter... :(

På gott och ont har Wolf King olika dubbcredits för olika avsnitt, så tillsammans blir det nog ganska många rollfigurer som kommer med. Jag har skrivit av de första 4 avsnitten än så länge, så halvvägs igenom... :)

För övrigt är det lite märkligt att Daniela Sörensen crediteras så ojämnt i dubbningssammanhang - ibland under sitt riktiga namn, och ibland under sitt artistnamn Daniela Rathana; utan att det verkar finnas någon röd tråd över när och hur hon crediteras på olika sätt...
själva dubbningen är i alla fall väldigt bra gjord

Oscar Isaksson

Tips till credits som saknas på hemsidan: Sitcom-serien Återförenade (Family Reunion) på Netflix.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 20 mars 2025 kl. 22:07:15Tips till credits som saknas på hemsidan: Sitcom-serien Återförenade (Family Reunion) på Netflix.
ska titta