Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 mars 2026 kl. 00:56:38Det skulle jag också vilja få tag i, men när det gäller HBO Max är väl sannolikheten ganska stor att Iyuno gjort dubben.

Jag kan absolut försöka kontakta kontaktpersonen som tidigare hjälpt mig på Warner Bros, men oklart om denne har något att göra med TV-serier eller bara filmer - men värt ett försök i alla fall. :)

Annars skulle det underlätta om man visste vem regissören är och/eller någon/några av skådespelarna, för att få någonting att gå på. Kände du igen någon i dubbningen? Jag har inte själv hunnit se något av serien än.

Finns säkert också andra på Warner Bros., eller någon på HBO Max, att prata med; men lär bli lättare sagt än gjort att få tag i någon sådan...
Konstigt att inte ståt någon alls , ibland hat hbo ,ax i alla någon liten dubb info, men här är det tomt 😕😢
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 mars 2026 kl. 00:56:38Det skulle jag också vilja få tag i, men när det gäller HBO Max är väl sannolikheten ganska stor att Iyuno gjort dubben.

Jag kan absolut försöka kontakta kontaktpersonen som tidigare hjälpt mig på Warner Bros, men oklart om denne har något att göra med TV-serier eller bara filmer - men värt ett försök i alla fall. :)

Annars skulle det underlätta om man visste vem regissören är och/eller någon/några av skådespelarna, för att få någonting att gå på. Kände du igen någon i dubbningen? Jag har inte själv hunnit se något av serien än.

Finns säkert också andra på Warner Bros., eller någon på HBO Max, att prata med; men lär bli lättare sagt än gjort att få tag i någon sådan...
Dumt att det inte står något alls

dessutom har serien bara svenskt och engelskt tal så man skulle inte äns behöva skriva röster för en massa språk 

det suger verkligen 

gstone

I varje fall so, helst kan du ju titta på serien förvara se vad du tycker om den då du gillade den äldre filmen versionen från 70 talet, då finns det ju en chans att du även gillar denna serie 

Oskar

Citat från: gstone skrivet  1 mars 2026 kl. 09:52:00I varje fall so, helst kan du ju titta på serien förvara se vad du tycker om den då du gillade den äldre filmen versionen från 70 talet, då finns det ju en chans att du även gillar denna serie
den gamla filmen från 70 talet det är fråga om orginaldubbning finns bevarade eller inte? vem har gamla dubbning någonstans.

gstone

gstone

för eller senare lär ju Miraculousvärlden, Tokyo: Stellar Force komma till disney plus och då kan v få lite rejäla credits :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet  1 mars 2026 kl. 11:00:25den gamla filmen från 70 talet det är fråga om orginaldubbning finns bevarade eller inte? vem har gamla dubbning någonstans.
Nog lär dubbningen av 1973 års Fantastiska Wilbur finnas bevarad, om inte annat har Svenska Filminstitutet 35 mm-rullar bevarade i sitt arkiv, men vem som äger rättigheterna är en svårare fråga. På bio distribuerades tydligen filmen av Swedish Filmproduction Investment och Rosenbergs filmbyrå, och på VHS distribuerades filmen av Select Video - mig veterligen finns ingen av de tre företagen kvar längre, så jag vet faktiskt inte var de rättigheterna kan tänkas finnas idag. :(