Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Det är lite konstigt at du inte lagt upp Credits till  Drakryttarna: De nio rikena. och  Everest och den osynliga staden  då båda är baserad på stora filmer frän Dreamworks.

Jag tänkte tror att många skulle undrar över dubbningarna till dom-

Det skulle i alla fal var bra om du skriv upp credits till dom i framtiden.

Båda finns på ViaPlay.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2023 kl. 12:09:51Det är lite konstigt at du inte lagt upp Credits till  Drakryttarna: De nio rikena. och  Everest och den osynliga staden  då båda är baserad på stora filmer frän Dreamworks.
De två serierna har jag inte ens hört talats om, men finns det utsatt dubbcredits kan jag självklart skriva av creditsen för dem. :)

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2023 kl. 11:07:07Alien Dawn verkar dålig.

Tja, smaken är som baken...

gstone

Jag skulle tycka det var bra om den här hemsidan ha creduts för The Star(2017) med.

En annan hemsida ha credits för The Star ,  men det vore trevligt om dom fanns på dubbningshemsidan med ;)

Desutom saker den sidan röstebn till en karatärer :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2023 kl. 22:40:28Jag skulle tycka det var bra om den här hemsidan ha creduts för The Star(2017) med.

En annan hemsida ha credits för The Star ,  men det vore trevligt om dom fanns på dubbningshemsidan med ;)

Desutom saker den sidan röstebn till en karatärer :(
Stjärnan finns på Viaplay, men där finns tyvärr inga som helst dubbcredits. :(

Jag tror att jag ska ha Blu-Ray-utgåvan någonstans i röran, men jag orkar inte leta nu när jag är sjuk. Ingen aning om det står utsatt dubbcredits på Blu-Ray-utgåvan eller inte, men om det inte gör det så kan det bli svårt att få tag i då DVD- och Blu-Ray-utgåvan gavs ut av Universal Sony Pictures Home Entertainment AB - och de finns ju som bekant inte längre. Så var man i så fall ska vända sig för att få tag i credits har jag ingen aning om... :(

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 maj 2023 kl. 02:17:51Stjärnan finns på Viaplay, men där finns tyvärr inga som helst dubbcredits. :(

Jag tror att jag ska ha Blu-Ray-utgåvan någonstans i röran, men jag orkar inte leta nu när jag är sjuk. Ingen aning om det står utsatt dubbcredits på Blu-Ray-utgåvan eller inte, men om det inte gör det så kan det bli svårt att få tag i då DVD- och Blu-Ray-utgåvan gavs ut av Universal Sony Pictures Home Entertainment AB - och de finns ju som bekant inte längre. Så var man i så fall ska vända sig för att få tag i credits har jag ingen aning om... :(
Intressant att notera är att någon la till uppgifter om denna film på Wikipedia för några dagar sen. Det är ganska utförliga uppgifter dock helt utan källa så jag tog bort dom men man undrar ju var personen tycker sig ha fått uppgifterna ifrån?

https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Stjärnan_%28film%2C_2017%29&diff=52823078&oldid=50612571
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 16 maj 2023 kl. 14:38:33Intressant att notera är att någon la till uppgifter om denna film på Wikipedia för några dagar sen. Det är ganska utförliga uppgifter dock helt utan källa så jag tog bort dom men man undrar ju var personen tycker sig ha fått uppgifterna ifrån?

https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Stjärnan_%28film%2C_2017%29&diff=52823078&oldid=50612571
Det är en väldigt bra fråga. Då personen ifråga även skrivit ut regissör och översättare kan man ju tycka att det borde vara tillförlitligt, för sådana uppgifter kan man väl inte bara ta ur luften...? Jag menar, röster kan ju alltid komma från röstidentifiering eller andra mindre tillförlitliga källor, men det känns långsökt att hitta på en regissör och översättare...

Men det hade ju helt klart känts betydligt säkrare om det hade stått utsatt någon slags källa. Dessutom känns det ju egendomligt att inga "Övriga röster" stod med på Wikipedia, samtidigt som det fanns flera frågetecken.

När jag tillfrisknat ska jag se om jag kan hitta åt Blu-Ray-utgåvan av filmen, så får vi se om det står utsatt dubbcredits där. För om det inte gör det, var har personen ifråga i så fall fått uppgifterna ifrån...? I synnerhet som ju dåvarande SDI Media inte lämnar ut uppgifter till andra än kunder, så att personen ifråga knappast kan ha kontaktat dem i alla fall.

Oscar Isaksson

Nu har jag kollat igenom alla köpvideofilmer med Aladdin-serien och tyvärr är det bara Jasmin - En stor skatt och Jasmins önskan som har utsatta credits, den förstnämnda har jag redan skickat så här kommer från den andra:

En orättvis värld (Do the Rat Thing)

Övriga roller:
Wazoo
Wadi
Kund 1
Fatouk
Fasir 
Tjänare 
Juvelerare 
Kusk 
Dina 
JOHAN HEDENBERG
JOHAN HEDENBERG
STEVE KRATZ
TOMMY NILSSON
LENNART FRICK
NICLAS WAHLGREN
LASSE SVENSSON
LASSE SVENSSON
ANNICA SMEDIUS
Översättare:VICKI BENCKERT

Regntunga tankar (Bad Mood Rising)

Övriga roller:
Oakt 3
Hasun
Vakt 2
Wazit
Bonde
Vakt 1
Vakt 3
Kung Mamood
Salia
PETER JÖBACK
JOHAN HEDENBERG
JOHAN HEDENBERG
STEVE KRATZ
STEVE KRATZ
STEVE KRATZ
BJARNE LUNDGREN
ROBIN CARLSSON
IRENE LINDH
Översättare:VICKI BENCKERT

Förgät mig, säg... (Forget Me Lots)

Övriga roller:
Rasoul
Hejduk 3
Abis Mal
Haroud
Hejduk 2
Fazal
Hejduk 4
Hakim
Hejduk 1
JOHAN HEDENBERG
JOHAN HEDENBERG
ANDREAS NILSSON
STEVE KRATZ
STEVE KRATZ
TOMMY NILSSON
TOMMY NILSSON
NICLAS WAHLGREN
NICLAS WAHLGREN
Översättare:SMEDIUS/SANDBORGH

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 maj 2023 kl. 16:35:38Det är en väldigt bra fråga. Då personen ifråga även skrivit ut regissör och översättare kan man ju tycka att det borde vara tillförlitligt, för sådana uppgifter kan man väl inte bara ta ur luften...? Jag menar, röster kan ju alltid komma från röstidentifiering eller andra mindre tillförlitliga källor, men det känns långsökt att hitta på en regissör och översättare...

Men det hade ju helt klart känts betydligt säkrare om det hade stått utsatt någon slags källa. Dessutom känns det ju egendomligt att inga "Övriga röster" stod med på Wikipedia, samtidigt som det fanns flera frågetecken.

När jag tillfrisknat ska jag se om jag kan hitta åt Blu-Ray-utgåvan av filmen, så får vi se om det står utsatt dubbcredits där. För om det inte gör det, var har personen ifråga i så fall fått uppgifterna ifrån...? I synnerhet som ju dåvarande SDI Media inte lämnar ut uppgifter till andra än kunder, så att personen ifråga knappast kan ha kontaktat dem i alla fall.
Det här är säkert källan 
https://nouw.com/dubbox/category/dubbning-film-2017--the-star

gstone

Jag skulle vilja ha credits till tv serien Sagoberättaren.

Disneyfantasten

Nu när Timon och Pumbaa finns med på Norska avdelningen så har anledningen vuxit ännu mera att lägga till den på Svenska avdelningen också.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 maj 2023 kl. 15:19:44Nu när Timon och Pumbaa finns med på Norska avdelningen så har anledningen vuxit ännu mera att lägga till den på Svenska avdelningen också.
Ja, jag inväntar Oscar Isakssons sammanställning av utsatta credits från olika håll - det finns ingen anledning till dubbelarbete, och att jag ska göra samma sak som han...

gstone

Både Solan och Ludvig – Jul i Flåklyp och Härifrån till Flåklypa finns på Nelfix med svenskt tal och svenska credits.

Sabelöga

Skulle vilja ha creditlista för den animerade filmen Pysslingarna som går upp på bio den 8 september.

https://www.filmstaden.se/film/NCG623928/pysslingarna
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 18 maj 2023 kl. 20:40:33Skulle vilja ha creditlista för den animerade filmen Pysslingarna som går upp på bio den 8 september.

https://www.filmstaden.se/film/NCG623928/pysslingarna
Påminn mig när det börjar närma sig, så ska jag försöka ordna fram det. :)

Pysslingarna distribueras tydligen av Studio S Entertainment, och ibland brukar det vara lite besvärligt att få fram uppgifter därifrån medan det ibland går snabbt och enkelt. De brukar i 8 fall av 10 anlita Hans-Henrik Engströms företag Nordic United som dubbningsstudio, så sannolikheten är nog stor att så är fallet även här.

Men det brukar inte vara lönt att ens försöka jaga distributörer tidigare än 2 - 3 veckor före premiären, så påminn mig gärna i augusti så ska jag göra mitt bästa. Biofilmer brukar jag visserligen alltid försöka få fram på egen hand, men jag kan ju alltid glömma bort, så påminnelser är aldrig fel...