Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2023 kl. 21:22:42Den filmen har faktiskt helt gått mig förbi, men jag kan kontakta Njutafilms och försöka få fram creditlista. :)
Om rösterna är bra kankse jag till och med köper filmen.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2023 kl. 21:24:42Om rösterna är bra kankse jag till och med köper filmen.
Framöver ska jag nog också köpa filmen, men jag avvaktar tills den går ner i pris, då jag tycker att 149 kr är i saftigaste laget för en film man inte vet något om och således inte vet om man kommer att tycka om eller inte...

Har du förresten hittat åt credits till Lily & Morris, som du ursprungligen skrev ut i ditt inlägg för att sedan ta bort? Den har också gått mig förbi, men verkar intressant även den...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2023 kl. 21:42:11Har du förresten hittat åt credits till Lily & Morris, som du ursprungligen skrev ut i ditt inlägg för att sedan ta bort? Den har också gått mig förbi, men verkar intressant även den...
Nix.

Men jag kom på att jag inte bryde mig ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2023 kl. 22:04:23Nix.

Men jag kom på att jag inte bryde mig ;D
Jag bryr mig i alla fall... ;)

Lily & Morris verkar distribueras av TriArt Film, så jag ska försöka höra med dem om creditlista. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2023 kl. 19:14:58Har Eureka! svenskt tal på Disney Plus och i så fall har serien svenka credits ?
Nu har Eureka! äntligen fått nordiska dubbcredits på Disney+, så jag håller på att skriva av dem nu så kommer de troligen publiceras vid nästa uppdatering. :)

Tyvärr står det dock inte utsatt vem som sjunger ledmotivet.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2023 kl. 04:30:22Tyvärr står det dock inte utsatt vem som sjunger ledmotivet.
Fast personen som gjord skrev faktiskt att hon gjorde det på sin hemsida  ;) :D

gstone

Trot du att serien Mulle har samma röster som pilot filmen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2023 kl. 09:56:56Fast personen som gjord skrev faktiskt att hon gjorde det på sin hemsida  ;) :D
Då får du gärna upplysa om vem och länka till hemsidan, för jag kände inte igen rösten på rak arm.

(Märkligt nog står det utsatt körsångare, men inte leadsångare)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2023 kl. 11:47:01Då får du gärna upplysa om vem och länka till hemsidan, för jag kände inte igen rösten på rak arm.

(Märkligt nog står det utsatt körsångare, men inte leadsångare)
https://elsafryklund.se/?page_id=79
Elsa Fryklund är ledsångare

CitatEureka
 Titelsång leadsångare, Disney+, 2022

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2023 kl. 22:36:54Jag bryr mig i alla fall... ;)

Lily & Morris verkar distribueras av TriArt Film, så jag ska försöka höra med dem om creditlista. :)
I fall du undrar är Amanda Renberg iblandad i dubbningen på någpt sätt ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 december 2020 kl. 01:42:04Ja, Mäster Mulle - Ett kungligt äventyr har samma slags blixtsnabba bristfälliga dubbcredits som en del annat på HBO Nordic (och en del på Boomerang). Med andra ord två supersnabba skärmbilder med svenska/norska respektive danska/finska credits, som samtliga visar dubbningsstudio, regissör, översättare och 8 rollfigurer; och som blixtrar förbi fortare än man hinner reagera.

Jag har inte sett filmen än, men jag gissar att det är fler än dessa åtta rollfigurer som medverkar, så att rollistorna är ofullständiga trots att inget "Övriga röster" anges...? Dessutom anges rollfigurernas namn på engelska för alla fyra språk, av någon anledning.

Och i vanlig ordning är det så blixtsnabba credits att det är 100% omöjligt att hinna läsa något - jag fick försöka tre gånger innan jag ens lyckades att hinna ta en skärmdump innan creditsen försvann; då det rör sig om kortare än en halv sekund per skärmbild... :(

Tyvärr står det i vanlig ordning ingenting om tekniker, men i alla fall för den svenska versionen vågar man kanske gissa på att regissören också varit tekniker (s.k. regisserande tekniker), i och med att Johan Lejdemyr regisserat som ju huvudsakligen är tekniker till yrket...?

Här kommer de två skärmbilderna med svenska/norska respektive danska/finska credits. :)
Idag såg jag Mäster Mulle - Ett kungligt äventyr  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 juli 2023 kl. 12:20:52https://elsafryklund.se/?page_id=79
Elsa Fryklund är ledsångare
Tack. Det låter logiskt, då Elsa Fryklund också har crediterats som "Övriga röster" i merparten av avsnitten.

Körsångare är för övrigt Frida Linnell, som ju även hon är skådespelerska, sångerska och musikalartist till yrket.

Sånger under avsnittens gång i Eureka! verkar sjungas av respektive skådespelare, förutom Angelika Prick som ersätts av Yamineth Dyall vid sång (så Angelika har mest troligt inte mycket till sångröst).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2023 kl. 18:38:40Tack. Det låter logiskt, då Elsa Fryklund också har crediterats som "Övriga röster" i merparten av avsnitten.

Körsångare är för övrigt Frida Linnell, som ju även hon är skådespelerska, sångerska och musikalartist till yrket.

Sånger under avsnittens gång i Eureka! verkar sjungas av respektive skådespelare, förutom Angelika Prick som ersätts av Yamineth Dyall vid sång (så Angelika har mest troligt inte mycket till sångröst).
Medan Yamineth Dyall  däremot är sångerska till yrket :D

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 maj 2023 kl. 21:38:52Nu har jag kollat igenom alla köpvideofilmer med Aladdin-serien och tyvärr är det bara Jasmin - En stor skatt och Jasmins önskan som har utsatta credits, den förstnämnda har jag redan skickat så här kommer från den andra:

En orättvis värld (Do the Rat Thing)

Övriga roller:
Wazoo
Wadi
Kund 1
Fatouk
Fasir
Tjänare
Juvelerare
Kusk
Dina
JOHAN HEDENBERG
JOHAN HEDENBERG
STEVE KRATZ
TOMMY NILSSON
LENNART FRICK
NICLAS WAHLGREN
LASSE SVENSSON
LASSE SVENSSON
ANNICA SMEDIUS
Översättare:VICKI BENCKERT

Regntunga tankar (Bad Mood Rising)

Övriga roller:
Oakt 3
Hasun
Vakt 2
Wazit
Bonde
Vakt 1
Vakt 3
Kung Mamood
Salia
PETER JÖBACK
JOHAN HEDENBERG
JOHAN HEDENBERG
STEVE KRATZ
STEVE KRATZ
STEVE KRATZ
BJARNE LUNDGREN
ROBIN CARLSSON
IRENE LINDH
Översättare:VICKI BENCKERT

Förgät mig, säg... (Forget Me Lots)

Övriga roller:
Rasoul
Hejduk 3
Abis Mal
Haroud
Hejduk 2
Fazal
Hejduk 4
Hakim
Hejduk 1
JOHAN HEDENBERG
JOHAN HEDENBERG
ANDREAS NILSSON
STEVE KRATZ
STEVE KRATZ
TOMMY NILSSON
TOMMY NILSSON
NICLAS WAHLGREN
NICLAS WAHLGREN
Översättare:SMEDIUS/SANDBORGH
Ska det inte vara en oråttvis värld ? ;D

Jag tänkte för att matcha original ordvitsen  :D

gstone

Vilka är rösterna i Daphne & Velma(2018 film) ?