Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2025 kl. 20:07:20Tack så mycket. Har du någon aning om dubbningsstudio?

Med Mikael Roupé tycker jag nästan det känns som Sun Studio, då han väl oftare medverkade i produktioner hos Sun Studio än hos övriga Köpenhamnsstudior... Men Dubberman eller Salut Audio/Video är förstås också fullt tänkbara.
Den är ju utgiven av Scanbox så det drar väl mot Adaptor?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  4 maj 2025 kl. 20:14:39Den är ju utgiven av Scanbox så det drar väl mot Adaptor?
Åtminstone vissa Scanbox-utgåvor vill jag minnas att Adaptor D&D gjorde, men om det innebär att Scanbox anlitade dem för allt eller bara vissa filmer låter jag vara osagt...

Det var ju exempelvis Scanbox som gav ut Turtles, och såvitt vi vet gjordes väl den dubben av Sun Studio...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2025 kl. 20:37:54Det var ju exempelvis Scanbox som gav ut Turtles, och såvitt vi vet gjordes väl den dubben av Sun Studio...?
Vet vi det dock? Jag har märkt att många säger Sun Studio så fort någonting är gjort i Danmark...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2025 kl. 20:07:20Tack så mycket. Har du någon aning om dubbningsstudio?

Med Mikael Roupé tycker jag nästan det känns som Sun Studio, då han väl oftare medverkade i produktioner hos Sun Studio än hos övriga Köpenhamnsstudior... Men Dubberman eller Salut Audio/Video är förstås också fullt tänkbara.

Citat från: BPS skrivet  4 maj 2025 kl. 20:14:39Den är ju utgiven av Scanbox så det drar väl mot Adaptor?
Har inget bekräftat att gå på. Vet inte om det är lönt att fråga Dan Bratt om saken. Enskilda titlar är ju svårt att minnas.
Jag känner själv att det drar lite mer åt Adaptor D&D. (bla Mikael Roupé har ju medverkat i sin beskära del av dubbningar som de producerade.)

Har dock tänkt att fråga Dan Bratt lite allmänt om Adaptor var den studio, där han agerade regissör mest för.

gstone

Jag önskar veta vilka som spelar Trixhäxorna Icy, Darcy och Stormy.  och  Faragonda på svenska i Winx Club ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: gstone skrivet  4 maj 2025 kl. 23:03:20Jag önskar veta vilka som spelar Trixhäxorna Icy, Darcy och Stormy.  och  Faragonda på svenska i Winx Club ?
I säsong 2 eller 3 (eller båda) är Elina Raeder Stormy.

I säsong 5 är Jennie Jahns både Icy och Stormy.

Vet inte vem som är Faragonda i säsong 1 och 5, men i säsong 2 är det Gunilla Orvelius, i säsong 3 (samt filmen "Hemligheternas Slott") är det Ewa Fröling och i säsong 4 är det Irene Lindh.
- what.

Oscar Isaksson

Citat från: Will Siv skrivet  5 maj 2025 kl. 00:05:05Vet inte vem som är Faragonda i säsong 1 och 5, men i säsong 2 är det Gunilla Orvelius, i säsong 3 (samt filmen "Hemligheternas Slott") är det Ewa Fröling och i säsong 4 är det Irene Lindh.
Hmm, är det inte Ingrid Langaard som är Faragonda tro?

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 maj 2025 kl. 00:20:36Hmm, är det inte Ingrid Langaard som är Faragonda tro?
Tack och godnatt 

gstone

Icy, Darcy och Stormys röster bör gå att lösa genom rösten identifiering

Det vara någon av dom kvinnliga skådespelarna angivna på denna lista

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/winxclub/

Dom är ju med i mista varje avsnitt så deras röster är säkert på denna lista

Så då ä4 frågan vilka 

Detta var min favorit serie som pojke 

Jag var den enda pojken jag kände till som gillade serien  :'(

gstone

Om jag använde 100 % av min hjärnkapacitet kunde jag plocka fram info om vilken dubbning som helst ur tomma luften, men tyvärr kan inte människor göra det :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2025 kl. 19:21:27Om jag använde 100 % av min hjärnkapacitet kunde jag plocka fram info om vilken dubbning som helst ur tomma luften, men tyvärr kan inte människor göra det :'(
Det har nog ingenting med hjärnkapacitet att göra, om du inte faktiskt har arbetat med alla dubbningar så att uppgifterna någonsin funnits i hjärnan...

gstone

Jag önskar credits till Superman: The Animated Series 

första säsongen var sun studio andra var eurotroll

Oscar Isaksson

@Daniel Hofverberg har credits till serien Zorro - legenden föds funnits på hemsidan?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 maj 2025 kl. 20:57:06@Daniel Hofverberg har credits till serien Zorro - legenden föds funnits på hemsidan?
Nej, jag tror inte det. Där tror jag att jag inte har fler uppgifter än SVTs bristfälliga credits, med röster i grupp och en förmodligen ofullständig lista; plus då ingen regissör eller tekniker.

Serien är ju dock inte gammal (den verkar väl ha sänts första gången 2017), så man kan tycka att Eurotroll borde ha bevarat uppgifter; så att det borde gå att få fram den vägen. Jag ska göra ett försök. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 00:26:02Nej, jag tror inte det. Där tror jag att jag inte har fler uppgifter än SVTs bristfälliga credits, med röster i grupp och en förmodligen ofullständig lista; plus då ingen regissör eller tekniker.

Serien är ju dock inte gammal (den verkar väl ha sänts första gången 2017), så man kan tycka att Eurotroll borde ha bevarat uppgifter; så att det borde gå att få fram den vägen. Jag ska göra ett försök. :)
Finns även på DVD,

DVDn kanske har credits