Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 00:26:02Nej, jag tror inte det. Där tror jag att jag inte har fler uppgifter än SVTs bristfälliga credits, med röster i grupp och en förmodligen ofullständig lista; plus då ingen regissör eller tekniker.

Serien är ju dock inte gammal (den verkar väl ha sänts första gången 2017), så man kan tycka att Eurotroll borde ha bevarat uppgifter; så att det borde gå att få fram den vägen. Jag ska göra ett försök. :)
Tycker det låter som Fredrik Dolk spelar pappan iallafall, hans röst går inte att ta miste på.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 maj 2025 kl. 09:58:35Tycker det låter som Fredrik Dolk spelar pappan iallafall, hans röst går inte att ta miste på.
Tycker jag med 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Nu har Netflix dubbat något för vuxen till svenska igen 

Serien Bet som kom ut idag !

KM Skrev på Instagram att dom gjort dubbningen 

Jag önskar credits till den serien 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 maj 2025 kl. 14:51:20Nu har Netflix dubbat något för vuxen till svenska igen

Serien Bet som kom ut idag !

KM Skrev på Instagram att dom gjort dubbningen

Jag önskar credits till den serien
Netflix själva har klassat Bet som en tonårsserie, och den utspelas ju i skolmiljö; så den känns inte så annorlunda än andra ungdomsserier som Netflix har dubbat tidigare - så med andra ord ingen typisk vuxenserie.

Jag håller på att skriva av dubbcreditsen, så det kommer vid nästa uppdatering. :)

gstone

Jag önskar crtedots till Lilo & Stitch ( 2025)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2025 kl. 19:00:43Jag önskar crtedots till Lilo & Stitch ( 2025)
Tyvärr går det ju inte längre att få tag i dubbcredits för Disney-produktioner på något enkelt sätt, så där är nog enda möjligheten att fotografera dubbcredits på bio. :(

Rent tekniskt sett ska Disney Character Voices kunna lämna ut dubbcredits efter premiären, men då de i bästa fall brukar ta ett par veckor på sig att svara och i sämsta fall åratal, så blir det i praktiken mycket lättare och snabbare att någon fotograferar av dubbcredits i en biosalong...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2025 kl. 22:48:52Tyvärr går det ju inte längre att få tag i dubbcredits för Disney-produktioner på något enkelt sätt, så där är nog enda möjligheten att fotografera dubbcredits på bio. :(

Rent tekniskt sett ska Disney Character Voices kunna lämna ut dubbcredits efter premiären, men då de i bästa fall brukar ta ett par veckor på sig att svara och i sämsta fall åratal, så blir det i praktiken mycket lättare och snabbare att någon fotograferar av dubbcredits i en biosalong...
kankse kommer någon info på Instagram eller i en recession av typ aftyonbladet

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i dessa filmer ?

gstone

Vilka är dom svenska rösterna på denna VHS och vilka tror ni gjort dubbningen ?

Bör vara för sun studio kom in i bilden 🤔

gstone

Jag önskar credits till denna film 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 juni 2025 kl. 20:12:30Jag önskar credits till denna film

Vet du något om distributör och när den gavs ut? Jag skulle behöva någonting att gå på för att ha en chans att få fram någonting. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2025 kl. 21:03:21Vet du något om distributör och när den gavs ut? Jag skulle behöva någonting att gå på för att ha en chans att få fram någonting. :)
tror att det kan vara Staffan Hallerstam , Gunmar Ernblad och  Beatrice Järås som är rösterna

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juni 2025 kl. 21:03:21Vet du något om distributör och när den gavs ut? Jag skulle behöva någonting att gå på för att ha en chans att få fram någonting. :)
DVD Grupprn AB

gstone

Jag antar att man inte kan fråga dubb regissören eller rollsättare om någon biroll/ biroller i nya Lilo och Stitch respektive Draktränaren ?

Då dom har kontrakt och sådan som hindra dom från att berätta saker ?

gstone

säsång två av  The Fairly OddParents: En ny önskning kom idag, kan du lägga till credits för den ?