Författare Ämne: Önska creditlistor  (läst 239894 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 695
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Önska creditlistor
« Svar #1515 skrivet: 14 februari 2020 kl. 20:22:44 »
Den har som sagt svensk biopremiär på onsdag, så jag kommer maila UIP om credits nu under helgen. :)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 609
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #1516 skrivet: 14 februari 2020 kl. 21:01:58 »
Den har som sagt svensk biopremiär på onsdag, så jag kommer maila UIP om credits nu under helgen. :)

Okej ! :D

Udda med bioprimär på en annan dag än en fredag  ???

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 804
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
« Svar #1517 skrivet: 14 februari 2020 kl. 23:20:37 »
Okej ! :D

Udda med bioprimär på en annan dag än en fredag  ???

Inte särskilt, onsdagar och fredagar är standard, måndagar är inte alltför konstigt, men tisdagar och torsdagar däremot

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1518 skrivet: 15 februari 2020 kl. 17:45:01 »
Du har sagt tidtagare Daniel att det är omöjligt att få credits till 1994 filmen Black Beauty :'( :'( :'( Men kan du i alla fall väg dig på en gissning på vilken studion som kan ha dubbat filmen ?

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #1519 skrivet: 15 februari 2020 kl. 19:31:07 »
Du har sagt tidtagare Daniel att det är omöjligt att få credits till 1994 filmen Black Beauty :'( :'( :'( Men kan du i alla fall väg dig på en gissning på vilken studion som kan ha dubbat filmen ?
Black Beauty (1994 års spelfilm) är dubbad av Kit & Co. (Kit Sundqvists enmansföretag) och inspelad hos Videobolaget i Solna. :)

Jag frågade Kit Sundqvist för några år sedan, men tyvärr hade han inte bevarat några uppgifter alls från den tiden, och det verkar gälla i stort sett allt som han låg bakom. :(

Men han bör med all säkerhet ha regisserat, producerat och varit tekniker (troligen tillsammans med Mikael Berling, som nuförtiden är ljudtekniker på Sveriges Television), och så berättade han att oftast (men inte alltid) brukade han anlita Gunnar Ernblad som översättare.

Längre än så lyckades jag tyvärr inte komma i min efterforskning, utan det är nog bara röstidentifiering som gäller för att få reda på mer. Och så kanske Gunnar kan tänkas komma ihåg om det var så att han översatte just den här filmen. Gunnar Ernblad var väl dock huvudsakligen verksam som översättare tidigare än 1994, så jag misstänker att det kan ha varit någon annan i det här fallet.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1520 skrivet: 15 februari 2020 kl. 20:05:26 »
Undrar om den talande ugglan som agerar som en mamma till Sonic i den nya filmen kommer vara med på rollistan eller vara bland övriga röster ?

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1521 skrivet: 16 februari 2020 kl. 16:16:19 »
Daniel., Jag hoppa VERKLIGEN DU KAN FÅ TAG I CReDITS TILL The Call of the Wild - Skriet från vildmarken INNAN DEMN SISTA FEBUARI ! Jag vet ju så klart att det inte går innan premiären :) eftersom Disney har en konstigt regel om det :'(

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1522 skrivet: 18 februari 2020 kl. 20:14:46 »
Varför skrev att du la ut credits till live action Sonic filmen när dom inte finns oå hemsidan ?

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1523 skrivet: 18 februari 2020 kl. 20:15:17 »
 Jag hoppa VERKLIGEN DU KAN FÅ TAG I CREDITS TILL The Call of the Wild - Skriet från vildmarken INNAN DEMN SISTA FEBUARI ! Jag vet ju så klart att det inte går innan premiären :) eftersom Disney har en konstigt regel om det :'(

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1524 skrivet: 19 februari 2020 kl. 16:08:16 »
Jag HOPPAS verkligen att dubbningshemsidan får credits för The Call of the Wild - Skriet från vildmarken före sista Februari !! :D

Vore väldigt bra, pratigt och trevlig ! :)

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #1525 skrivet: 19 februari 2020 kl. 16:10:45 »
Jag hoppa VERKLIGEN DU KAN FÅ TAG I CREDITS TILL The Call of the Wild - Skriet från vildmarken INNAN DEMN SISTA FEBUARI ! Jag vet ju så klart att det inte går innan premiären :) eftersom Disney har en konstigt regel om det :'(
Jag har mailat till 20th Century Fox, och hoppas att de har fått tag i dubbcredits som de kan skicka. :)

Kan de inte det, så får jag maila till Disney Character Voices International före måndag, då de ju i så fall inte kommer att kunna lämna ut något före det.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1526 skrivet: 19 februari 2020 kl. 16:50:43 »
Jag har mailat till 20th Century Fox, och hoppas att de har fått tag i dubbcredits som de kan skicka. :)

Kan de inte det, så får jag maila till Disney Character Voices International före måndag, då de ju i så fall inte kommer att kunna lämna ut något före det.

Men primären är ju sån tor var nästa en vecka innan sista Februari ! ;D

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 804
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
« Svar #1527 skrivet: 19 februari 2020 kl. 17:45:05 »
Men primären är ju sån tor var nästa en vecka innan sista Februari ! ;D

Nästa vecka har The Gentlemen biopremiär i Sverige, The Call of the Wild har premiär på fredag och ställs därför i helgen mot Sonic The Hedgehog som skulle tro sopar banan med den

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1528 skrivet: 19 februari 2020 kl. 19:46:54 »
Nästa vecka har The Gentlemen biopremiär i Sverige, The Call of the Wild har premiär på fredag och ställs därför i helgen mot Sonic The Hedgehog som skulle tro sopar banan med den

TRIST :(

The Call of the Wild värkar mer artistisk och ambitiös än Sonic The Hedgehog  :(

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1529 skrivet: 20 februari 2020 kl. 13:21:41 »
Vilka ät dom svenska rösterna den brittiska tecknad serien Ruskiga Rim baserad på en samling av sagor av Roland Dahl?