Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 november 2020 kl. 23:02:37
Jag skulle vilja ha credits till Operation Nordpolen så kommer ut på fredag.
Tack för påminnelsen, den filmen hade jag totalt glömt bort... :(

Nu har jag mailat till distributören, så hoppas jag få svar innan premiären på fredag. :)

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 november 2020 kl. 00:57:16
Tack för påminnelsen, den filmen hade jag totalt glömt bort... :(

Nu har jag mailat till distributören, så hoppas jag få svar innan premiären på fredag. :)
En fråga, när du nu för tiden ber om creditlistor från distributörer, ber du också om norska, danska och finska listor?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 11 november 2020 kl. 08:31:14
En fråga, när du nu för tiden ber om creditlistor från distributörer, ber du också om norska, danska och finska listor?
I de fall det är samma distributör (exempelvis från Disney, Scanbox och liknande) gör jag det, men i det här fallet distribueras filmen av Noble Entertainment som mig veterligen bara distribuerar filmen i Sverige.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 november 2020 kl. 08:38:00
I de fall det är samma distributör (exempelvis från Disney och liknande) gör jag det, men i det här fallet distribueras filmen av Noble Entertainment som mig veterligen bara distribuerar filmen i Sverige.
Okej, låter rimligt. Tar du inte kontakt med dom danska/norska distributörerna då? Om filmen distribuerats i Danmark/Norge dvs. Eller får det vara?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 11 november 2020 kl. 09:06:39
Okej, låter rimligt. Tar du inte kontakt med dom danska/norska distributörerna då? Om filmen distribuerats i Danmark/Norge dvs. Eller får det vara?
Jag ska försöka göra det, men det har jag tyvärr inte hunnit med än. :(

Tyvärr är det inte alltid helt oproblematiskt att få fram vilken distributör som ger ut en film i ett visst land, och än mindre om man inte vet den norska och danska titeln. Om det inte finns några bra översiktssidor i Norge och Danmark, som jag inte lyckats hitta...?

I Danmark verkar i alla fall den här filmen heta Operation Nordpolen - Tjep på sneeventyr, och verkar märkligt nog ska distribueras av UIP (d.v.s. Universal och Paramount). I Norge ser det enligt vissa källor ut som att filmen, som där heter Operasjon Nordpolen, ska distribueras av Another World Entertainment; fast filmen står märkligt nog inte med på deras webbsida... ???

I båda fallen verkar filmen inte få biopremiär förrän på juldagen, så våra grannländer får vänta en och en halv månad längre än vi - således ger det alltså inte mycket att vända sig till respektive distributör än. :(

Jag vet dock inte vilka andra dubbade filmer som haft biopremiär i Norge eller Danmark på senare tid, som jag kan ha missat...?

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 november 2020 kl. 09:33:17

Tyvärr är det inte alltid helt oproblematiskt att få fram vilken distributör som ger ut en film i ett visst land, och än mindre om man inte vet den norska och danska titeln. Om det inte finns några bra översiktssidor i Norge och Danmark, som jag inte lyckats hitta...?
Ja, det kan vara problematiskt förstår jag.
Jag vet dock inte vilka andra dubbade filmer som haft biopremiär i Norge eller Danmark på senare tid, som jag kan ha missat...?
Jag tänker på Dragejegerne/Dragejægerne (Chasseurs de dragons), fransk film från 2008 samt Ulv i fåreklær (Волки и овцы: бееезумное превращение) från 2016 och dess uppföljare från 2018 som alla haft premiär i Norge och Danmark men inte i Sverige.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 11 november 2020 kl. 10:27:13
Jag tänker på Dragejegerne/Dragejægerne (Chasseurs de dragons), fransk film från 2008 samt Ulv i fåreklær (Волки и овцы: бееезумное превращение) från 2016 och dess uppföljare från 2018 som alla haft premiär i Norge och Danmark men inte i Sverige.
Ulv i fåreklær och Ulv i fåreklær 2 verkar distribueras i Norge av Storytelling Media - de verkar ha gett ut flera dubbade filmer på sistone, så jag ska maila till dem. :)

I Danmark verkar Ulv i fåreklæder distribueras av Angel Films, men någon tvåa hittar jag inte åt på deras webbsida. Har inte tvåan släppts i Danmark, eller har den släppts av någon annan distributör...?

Dragejegerne verkar enligt uppgift ha distribuerats i Norge av något Oro Film, men tyvärr hittar jag inte åt någon webbsida eller några kontaktuppgifter till det företaget. :(

I Danmark verkar Dragejægerne däremot ha distribuerats av Angel Films, så det kan gå om de nu har kvar så pass gamla uppgifter.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 november 2020 kl. 12:12:23
Ulv i fåreklær och Ulv i fåreklær 2 verkar distribueras i Norge av Storytelling Media - de verkar ha gett ut flera dubbade filmer på sistone, så jag ska maila till dem. :)

I Danmark verkar Ulv i fåreklæder distribueras av Angel Films, men någon tvåa hittar jag inte åt på deras webbsida. Har inte tvåan släppts i Danmark, eller har den släppts av någon annan distributör...?

Dragejegerne verkar enligt uppgift ha distribuerats i Norge av något Oro Film, men tyvärr hittar jag inte åt någon webbsida eller några kontaktuppgifter till det företaget. :(

I Danmark verkar Dragejægerne däremot ha distribuerats av Angel Films, så det kan gå om de nu har kvar så pass gamla uppgifter.
Nej, tvåan verkar inte ha distribuerats i Danmark.
Houba !

gstone

I Danmark verkar i alla fall den här filmen heta Operation Nordpolen - Tjep på sneeventyr, och verkar märkligt nog ska distribueras av UIP (d.v.s. Universal och Paramount). I Norge ser det enligt vissa källor ut som att filmen, som där heter Operasjon Nordpolen, ska distribueras av Another World Entertainment; fast filmen står märkligt nog inte med på deras webbsida... ???

I båda fallen verkar filmen inte få biopremiär förrän på juldagen, så våra grannländer får vänta en och en halv månad längre än vi - således ger det alltså inte mycket att vända sig till respektive distributör än. :(

Men du kan få Svenska credits till Operation Nordpolen  ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 november 2020 kl. 18:42:25
Men du kan få Svenska credits till Operation Nordpolen  ?
Det vet jag inte än - jag har mailat till distributören Noble Entertainment, men inte fått svar än.

gstone

Jag vill gärna ha credits till Operation Nordpolen denna veckan.

Jag tänker inte lösa tid och pengar på att se en film som fått usel kritik bara för se vem som gör vilken roll på svenska ! >:(

Om två veckor vill jag också ha credits till  Roald Dahls Häxorna  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 november 2020 kl. 14:18:29
Jag vill gärna ha credits till Operation Nordpolen denna veckan.

Jag tänker inte lösa tid och pengar på att se en film som fått usel kritik bara för se vem som gör vilken roll på svenska ! >:(
Jag lovar att publicera creditlista så fort jag får den, men tyvärr har jag ännu inte fått något svar från Noble Entertainment. :(

Jag hoppas att jag får svar imorgon, för annars blir det förstås inget den här veckan...

gstone

Jag vill ha Credits till Netflix filmen Jingle Jangle: En magisk jul !

Den släppets idag och jag blev mycket glad, när jag upptäckt att hade dubbats !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 november 2020 kl. 12:25:55
Jag vill ha Credits till Netflix filmen Jingle Jangle: En magisk jul !

Den släppets idag och jag blev mycket glad, när jag upptäckt att hade dubbats !
Jingle Jangle: En magisk jul ser ut att ha någorlunda kompletta dubbcredits på Netflix - visserligen inga "Övriga röster", men rollistan ser vid en första anblick ut att innehålla även väldigt små roller, så det är möjligt att det kan vara alla rollfigurer - eller åtminstone de flesta.

Jag skriver av dubbcreditsen och publicerar vid nästa uppdatering. :)

Steffan Rudvall

Jag önskar creditslistan till Milo Murphys lag.