Totally Spies är dubbad av dåvarande Pangstudios, d.v.s. nuvarande MorganKane.
Det där fenomenet låter dock inte som något som ett dubbningsbolag kan påverka, i synnerhet om det innefattar även bakgrundsmusik och effektljud. Dubbningsbolagen byter nämligen bara ut dialogspåret (med dialog och sång), medan M&E-spåret (med bakgrundsmusik och ljudeffekter) inte rörs alls. Därmed återstår två realistiska alternativ - antingen är det TV-kanalerna som sänder ut vänster kanal i höger och vice versa, eller så är det fel vid själva produktionen i USA (eller vilket land som nu respektive serie kommer från). I mina öron låter det tämligen osannolikt att stora produktionsbolag i USA skulle kunna göra sådana misstag, så det verkar mer sannolikt att det antingen är TV-kanalerna som skickar ut fel eller att det på något sätt blivit fel på masterbanden som skickas till kanalerna.
Om det är dubbningsbolagen som skickar ut de färdiga ljudbanden till TV-kanalerna så kan det i och för sig också vara där som det blir fel så att de lägger ut vänster ljud i höger kanal och vice versa, men handlar det om mer än bara enstaka avsnitt så tycker jag det låter osannolikt att de skulle kunna göra såna fel.
Själv har jag inte tillgång till Jetix, så jag kan tyvärr inte besvara hur det ligger till med säsong 2 och 3 av serien.