Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Björne

Startat av E, 20 maj 2019 kl. 19:01:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Björne

Jörgen Lantz (1987-2000)
9 (60%)
Pontus Gustafsson (2002-2004)
4 (26.7%)
Kurt Löf (Mysteriet på Barnkanalen)
2 (13.3%)

Antal personer som röstat: 15

E

👆🏻

Elios

Får väl säga Jörgen Lantz. Men jag gillar även Pontus Gustafsson. Vem är han den andra? Har aldrig hört talas om innan?^^  ???

Elios

Vart kan man få chansen att se han den sista som Björne på Barnkanalen?^^  ::)

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 maj 2019 kl. 20:49:53
Det står ju brevid hans namn vilken serie som han var Björne i. Men just nu finns inte serien i svt play :-\

Man kan hitta lite av det på youtube. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Will Siv

Tror ni Michael Blomqvist hade passat  ???
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet  5 november 2024 kl. 20:59:09Tror ni Michael Blomqvist hade passat  ???
Han gjorde också Nasse, så varför inte.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  5 november 2024 kl. 20:59:09Tror ni Michael Blomqvist hade passat  ???
För att Björne också är Nasse? Ingen aning

MB

Jörgen Lantz är helt klart utan den minsta fråga bäst som Björne och Kurt är den som axlat rollen bäst då hab är mest lik Jörgens Björne.

Lillefot

Kanske låter konstigt, men jag är faktiskt mer van vid Pontus i rollen än Jörgen så jag föredrar honom lite mer som Björne. Men det är säkert för att jag har många minnen av PC-spelet baserat på serien, som kom ut efter att Jörgen hade bytts ut.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet  5 november 2024 kl. 21:35:38Kanske låter konstigt, men jag är faktiskt mer van vid Pontus i rollen än Jörgen så jag föredrar honom lite mer som Björne. Men det är säkert för att jag har många minnen av PC-spelet baserat på serien, som kom ut efter att Jörgen hade bytts ut.
Ärligt talat, jag med. Kan nog vara för att jag är född i 2000 och förmodligen inte minns Jörgen så mycket. Känner också igen Pontus när jag hör honom, oftast. Och när det senare visades igen så måste det förmodligen bara vara repris.

Disneyfantasten

Personligen tycker jag bäst om Jörgen även om jag (i oxh med att jag är född 1996) är mer uppvuxen med Pontus Gustafsson i rollen, fast Kurt allt kommer ändå som god tvåa.

För mig har dock ingen alls varit dålig i denna roll.