Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Batman - The Joker

Startat av TonyTonka, 9 april 2009 kl. 22:35:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka har gjort Jokern i svenska varianter av Batman, Justice Leage, Framtidens Batman, The Batman mm
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Vem har gjort Jokern förutom Per Sandborgh?

SwedishKuriboh

Tror det var Tomas Engelbrektsson (eller vad han heter) som spelade Jokern i Justice League...

Elios

Citat från: Tonytonka skrivet 14 maj 2010 kl. 22:38:01
Vem har gjort Jokern förutom Per Sandborgh?

Hade med för mig att Adam Fietz gjorde Jokern i Scooby Doo möter Batman om mitt minne inte sviker mig. ;)

Cadpig

Gunnar Ernblad gjorde rösten till Jokern i "Den Dynamiska Scooby Doo-affären", men jag tror den dubbades om med någon kass dubb som visades på Cartoon Network för ett par år sedan.

TonyTonka

Enligt skådespelarindexet spelas Jokern av Andreas Nilsson i framtidens batman. Kan någon säga som vet 100% hurvida det stämmer eller ej?

Cadpig

Vet inte. Inte filmen i alla fall. Iofs har jag bara sett en svensk trailer för "Jokerns Återkomst", men i den är det i alla fall Sandborgh

Hans Tolvaly

Citat från: Tonytonka skrivet  2 oktober 2010 kl. 17:18:28
Enligt skådespelarindexet spelas Jokern av Andreas Nilsson i framtidens batman. Kan någon säga som vet 100% hurvida det stämmer eller ej?
Det kan jag nog bekräfta som ett fel. Andreas Nilsson spelar en joker inte Jokern. Det finns ett gäng i serien som klär ut sig som jokrar och kör motorcyklar, en av dem bär en storlikhet med Jokern, i lila kostym och grönt hår, och Andreas gör rösten till just den fejk jokern.

Cadpig

Elios

Jo även Andreas Nilsson har spelat Jokern.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"