Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Smurfarna (The Smurfs, 1981-1989)

Startat av TonyTonka, 9 april 2009 kl. 23:00:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Var har den gamlas dubbningar av Smurfarna avvänts ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

oskar

mediadubb international version kom från tv3/mtg/viasat från början.
nordisk film lyckas fri köpa dubbning från tv3/mtg/viasat.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 augusti 2020 kl. 12:56:39
Var har den gamlas dubbningar av Smurfarna avvänts ?
Både Media Dubbs och Mediadubb Internationals dubbningar av Smurfarna beställdes av och har visats på TV3.

Dock är jag lite osäker hur det fördelats med säsonger och avsnitt för respektive dubbning, d.v.s. vilka avsnitt som Media Dubb hann dubba och vilka avsnitt som dubbades senare så att det istället blev Mediadubb International (efter att MTG köpt upp företaget från Lasse Svensson).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2020 kl. 15:25:01
Både Media Dubbs och Mediadubb Internationals dubbningar av Smurfarna beställdes av och har visats på TV3.

Dock är jag lite osäker hur det fördelats med säsonger och avsnitt för respektive dubbning, d.v.s. vilka avsnitt som Media Dubb hann dubba och vilka avsnitt som dubbades senare så att det istället blev Mediadubb International (efter att MTG köpt upp företaget från Lasse Svensson).

Vilken dubbning gick på Cartoon Network ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 augusti 2020 kl. 15:34:41
Vilken dubbning gick på Cartoon Network ?
Media Dubb och Media Dubb International de
är den enda dubbningarna som finns

gstone

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 augusti 2020 kl. 19:17:24
Media Dubb International är tilläggsdubbningar kan man säga

Så inga avsnitt dubbad av båda ?

Daniel Hofverberg

Jag tror inte att det finns mer än en dubbning per avsnitt, men det har jag inte kunnat säkerställa till 100%.

Jag tycker att det har varit förvånansvärt många avsnitt på DVD-utgåvorna som dubbats av Mediadubb International, medan jag vill minnas från TV3 att det var fler avsnitt som Media Dubb hann dubba; därav att jag blir lite fundersam och inte helt kan utesluta möjligheten att avsnitt dubbats om.

Men jag har i alla fall inte hittat något som tyder på att avsnitt skulle ha dubbats om, utan att det bara var avsnitt som Media Dubb inte dubbade som tilläggsdubbades senare av Mediadubb International.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2020 kl. 15:25:01

Jag hittade precis två delavsnitt ("Smurfing Out of Time" och "Bouncing Smurf") från säsong 7 på Youtube, och båda är dubbade av Media Dubb. Det säger visserligen inte så mycket, men nu vet vi åtminstone ett par avsnitt från den säsongen har dubbats av Media Dubb. 

gstone

Hur  många jul avsnitt av Smurfarna finns det ?

Mathilda Gustafsson

Disneyfantasten

Jag håller just på att göra kollage med Per Sandborgh och då undrar jag; vem är Slarvsmurfen? Vad heter han på engelska? Har sett bilden på honom på Anders kollage men hittar den inte...

gstone

Vilka är rösterna på Smurfarna jul dvd ?