Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Själen (2020)

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2019 kl. 16:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juli 2020 kl. 22:09:51
Isåfall hoppas jag verkligen att de får premiärdatum på bio för jag tänker minsann inte streama några filmer eller serier alls då jag har noll lust att skaffa streamingstjänsten!

Dessutom så fyllde jag förra veckan ett nytt kort med biopengar efter det att jag hade köpt biljetterna till Framåt!

Jag lade 500 kr på kortet, vilket räcker till 4 stycken filmer eftersom biljetter för en film kostar 125 kr och det gånger 4 blir alltså 500!

Det är förresten giltigt i 2 år och jag har ännu inte hunnit se några filmer efter Framåt, så jag hoppas VERKLIGEN att både Själen, Raya och Den Sista Draken och alla andra kommande animerade storfilmer från Disney & Pixar får stämplade premiärdatum i Sverige!

Att de inte kan visas på bio i USA är mycket väl begripligt eftersom de har avsevärt hårdare regler där jämfört med Sverige, men Sverige borde inte vara några problem alls då de inte alls har lika hårda regler här, dessutom så kan de förhoppningsvis halvera antalet publik i salen genom att sätta randig tejp på varannan stol!

Det vore ju jättesynd om filmerna helt ställs in i Sverige enbart på grund av Corona!  :(

Dessutom så vore det ju knappast något smart drag att enbart sätta Disneys och Pixars animerade storfilmer på streaming eftersom de trots allt är dyra och påkostade storfilmer...

Mathilda Gustafsson

Är den här filmen på något sätt connectad med Insidan Ut?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 juli 2020 kl. 08:54:08
Är den här filmen på något sätt connectad med Insidan Ut?

Samma regissör
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Alexander

Disney filmer som kommer ut i November i USA brukar komma ut efter jul runt jan-feb i Sverige. Så det är inte omöjligt när det har varit så innan.

Simon Axelsson

Citat från: Alexander skrivet  4 september 2020 kl. 17:06:18
Disney filmer som kommer ut i November i USA brukar komma ut efter jul runt jan-feb i Sverige. Så det är inte omöjligt när det har varit så innan.

Nej, men i de fallen har de väl aldrig gått ut med november som svensk releasemånad innan de fastställt det som januari/februari.

Dessutom skulle ju filmen ursprungligen släppas i augusti, så dubbningen borde ju, om man går efter den där "dubbningen är klar 6 månader innan filmen släpps" grejen jag har hört om, vara klar.

Varför dröja filmen ytterligare två månader när biograferna ändå är öppna och lär förbli det?

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  4 september 2020 kl. 17:06:18

Ja, det var inte speciellt förvånande, men bättre sent än aldrig...

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 september 2020 kl. 17:16:12
Nej, men i de fallen har de väl aldrig gått ut med november som svensk releasemånad innan de fastställt det som januari/februari.

Dessutom skulle ju filmen ursprungligen släppas i augusti, så dubbningen borde ju, om man går efter den där "dubbningen är klar 6 månader innan filmen släpps" grejen jag har hört om, vara klar.

Varför dröja filmen ytterligare två månader när biograferna ändå är öppna och lär förbli det?

De kanske vill vara på den säkra sidan...

Simon Axelsson

Filmstadens preliminära releaseschema från den 20 augusti anger filmens release som den 8 december. En tisdag... Udda? Jovisst

gstone

När tror Daniel denna film kommer ut i Sverige ? ???

Oskar

Jag tycker att Disney bodde släppa på vod, dvd och Blu-ray istället för bio.

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 september 2020 kl. 22:00:39
Själen kommer troligen till Disney Plus .

https://www.slashfilm.com/black-widow-released-date-soul-disney/

Och det betyder dåligt för mig eftersom jag under våren (efter att ha köpt biljetter till Framåt) fyllde ett nytt biokort med 500 kr och hade Själen som en av de planerade filmerna att se på bio, när animerade storfilmer från Walt Disney Animation Studios och/eller Pixar Animation Studios övergår till Disney+ så tycker jag att det går för långt!  >:(

Vad ska jag nu se på bio...?  :'(

E

Citat från: gstone skrivet 15 september 2020 kl. 22:00:39
Själen kommer troligen till Disney Plus .

https://www.slashfilm.com/black-widow-released-date-soul-disney/
Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:03:39
Och det betyder dåligt för mig eftersom jag under våren (efter att ha köpt biljetter till Framåt) fyllde ett nytt biokort med 500 kr och hade Själen som en av de planerade filmerna att se på bio, när animerade storfilmer från Walt Disney Animation Studios och/eller Pixar Animation Studios övergår till Disney+ så tycker jag att det går för långt!  >:(

Vad ska jag nu se på bio...?  :'(
Lugna er lite det är inte säkert än om det blir så

Jag hoppas inte det blir direkt på tjänsten. Detta är biofilmer punkt slut