Jag har långt ifrån någon hundraprocentig koll på exakt vilka VHS-filmer som Musikservice släppt eller deras titlar. Det enda jag har full koll på är
Scooby-Doo, där Musikservice släppt följande:
Hanna-Barbera - Personliga favoriter: Scooby-DooScooby Doo som tjurfäktareScooby Doo och spökena på Maud Frickets farmScooby Doo - Den dynamiska Scooby-Doo affärenScooby Doo - Röde baronens spökeI de tre förstnämnda spelar Stig Engström Shaggy, och i de två sistnämnda är det Fredrik Dolk. Resten av ensemblen är samma på alla kassetterna. Alla utom
Hanna-Barbera - Personliga favoriter innehåller ett avsnitt av
The New Scooby-Doo Movies och ett kortfilmsavsnitt av
Scooby & Scrappy-Doo vardera.
För övriga Hanna-Barbera-produktioner, som jag inte har full koll på, rekommenderar jag att du gör en sökning på "Musikservice" i Svensk Mediedatabas. Visserligen finns det ett mindre antal VHS-kassetter från Musikservice som inte står med i Kungliga bibliotekets databas (Musikservice verkar inte ha skött om inskicken av pliktkopior som de skulle), men till 95% bör det stämma i alla fall.
Jag undrar också, Har Videobolaget gjort dubbningar för andra distrubetörer än Musicservice?
Nu vet vi ju fortfarande inte med säkerhet att det faktiskt var Videobolaget som Musikservice anlitade för sina dubbningar, men ja: Videobolaget har gjort många andra dubbningar genom åren. Bl.a. anlitade Warner Bros. ganska ofta Videobolaget i slutet av 1980-talet och första halvan av 1990-talet (däribland
Tiny Toons och troligtvis också VHS-dubben av
Brisby och NIMHs hemlighet), och därutöver dubbade de ju också bl.a.
Denver, den siste dinosaurien och
En cell-sam historia. Plus vissa TV-serier för FilmNet (vet dock inte exakt vilka).