Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mus i sitt eget hus (MouseHunt, 1997)

Startat av Elios, 17 juli 2009 kl. 02:54:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Varför står det m.fl på rollistan ?

kan dom inte bara ha med alla ?

Det är ju redan ganska många namn på listan, Hur många fler kan det röra sig om ?

Förhöppingingsvis står alla med större roller med på listan.

Ska se filmen i helgen faktiskt ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Haap

Upptäckte precis att Mus i sitt eget hus är tillgänglig i UHD (4k) med HDR på Prime med svenskt tal, synd bara att det inte finns någon fysisk utgåva att få tag på med svenskt tal.

Daniel Hofverberg

Citat från: Haap skrivet 11 juli 2026 kl. 08:04:30Upptäckte precis att Mus i sitt eget hus är tillgänglig i UHD (4k) med HDR på Prime med svenskt tal, synd bara att det inte finns någon fysisk utgåva att få tag på med svenskt tal.
Vad menar du med fysisk utgåva? Mus i sitt eget hus har ju förvisso inte släppts på Blu-Ray, men den finns ju på DVD med svenskt och norskt tal. Den svenska utgåvan är i och för sig utgången, men den brittiska utgåvan - som är identisk förutom omslaget - finns bl.a. att köpa på CDON och Ginza. :)
https://cdon.se/produkt/mus-i-sitt-eget-hus-mouse-hunt-dvd-e1df5a22866e53c8/
https://www.ginza.se/product/mus-i-sitt-eget-hus/15422/

Eftersom Prime Video kan betyda mer än en sak är det värt att förtydliga att filmen inte finns i abonnemangsutbudet, utan som digital hyr- och köpfilm. Men det är trevligt att den har svenskt och norskt tal där, då filmen på SF Anytime bara har engelskt tal. :)

moviefan

Haap

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2026 kl. 08:13:21Vad menar du med fysisk utgåva? Mus i sitt eget hus har ju förvisso inte släppts på Blu-Ray, men den finns ju på DVD med svenskt och norskt tal. Den svenska utgåvan är i och för sig utgången, men den brittiska utgåvan - som är identisk förutom omslaget - finns bl.a. att köpa på CDON och Ginza. :)
https://cdon.se/produkt/mus-i-sitt-eget-hus-mouse-hunt-dvd-e1df5a22866e53c8/
https://www.ginza.se/product/mus-i-sitt-eget-hus/15422/

Eftersom Prime Video kan betyda mer än en sak är det värt att förtydliga att filmen inte finns i abonnemangsutbudet, utan som digital hyr- och köpfilm. Men det är trevligt att den har svenskt och norskt tal där, då filmen på SF Anytime bara har engelskt tal. :)
Ja precis, finns på DVD och VHS med svenskt tal men beklagar om jag inte var tillräcklig tydlig med inlägget.
Det jag syftade på var den fysiska utgåvan med Blu-Ray - tråkigt att just den utgåvan inte finns med svenskt tal.

Inte så förtjust i hyr- och köpfilmer på diverse streamingtjänster eftersom man aldrig "äger" det man hyr/köper, MEN är glad att det i alla fall finns någonstans än ingenstans.

Daniel Hofverberg

Citat från: Haap skrivet 11 juli 2026 kl. 08:33:43Inte så förtjust i hyr- och köpfilmer på diverse streamingtjänster eftersom man aldrig "äger" det man hyr/köper, MEN är glad att det i alla fall finns någonstans än ingenstans.
Jag är heller inte helt förtjust i digitala köpfilmer, då man som sagt inte äger det man köper och det inte finns några garantier att det man köpt idag kommer finnas kvar imorgon. Så jag försöker helst att bara köpa filmer digitalt om det finns något sätt att kunna ladda hem filmerna man köpt, så att man har någon slags säkerhet att man fortfarande kan se filmen även om den försvinner från tjänsten ifråga.
(Hundraprocentigt blir det förstås inte, även om man laddar hem något kan ju hårddisken krascha eller liknande - men då har man åtminstone dubbla chanser att behålla det man lagligt köpt)

Digitala hyrfilmer däremot tycker jag fungerar riktigt bra, och där är det helt klart fördelarna som väger över nackdelarna - och jag förutsätter att alla tjänster har så pass framförhållning i sina kontrakt, så att filmer inte kommer försvinna på de 2 - 3 dygn man har på sig att se en film man hyrt. Där skulle man inte vilja gå tillbaka till gamla tidernas fysiska hyrfilmer; att behöva fara till en butik, hyra en film och sen fara tillbaka för att återlämna efter ett dygn...