Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Eureekas drömslott (Eureeka's Castle)

Startat av Elios, 30 juli 2009 kl. 05:27:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Måne skrivet  1 januari 2026 kl. 13:57:40tyvärr ser jag inga röster alls på mina :(
Men ska försöka se... vilka avsnitt det är.
Har några Dock teatrar...
Allegra's Window - Svenska - Nickeldeon
Eurekas Castle
sen hitta jag något som heter:
Oscar and Friends - Swedish (Nickeldeon)
Molly Mus - Har för mig den gått på SVT?...
Trygga Rut - minns jag haha är 2 avsnitt + 1 icke komplett :3
Ja Molly Mus sändes på SVT en gång i tiden, vet inte när & dom andra känner jag inte igen

Måne

Citat från: MOA skrivet  1 januari 2026 kl. 14:01:35Ja Molly Mus sändes på SVT en gång i tiden, vet inte när & dom andra känner jag inte igen
Jag förstår! då behöver jag nog inte spara det från Nickeldeon!
Tack moa :) 

Måne

Citat från: Måne skrivet  1 januari 2026 kl. 14:07:52Jag förstår! då behöver jag nog inte spara det från Nickeldeon!
Tack moa :)
@Daniel Hofverberg 

Hittar väll inget att riktigt gå efter.... Men om jag ska gissa så är det "The Big Mystery" av säsong 2...
Snubben kommer in och säger att han har fått en detektiv utrustning! (på svenska såklart.)

Försökte leta efter avsnitt på engelska på youtube och dailymotion och söka namn osv men hitta inget :c

Daniel Hofverberg

Citat från: Måne skrivet  1 januari 2026 kl. 13:57:40tyvärr ser jag inga röster alls på mina :(
Men ska försöka se... vilka avsnitt det är.
Har några Dock teatrar...
Allegra's Window - Svenska - Nickeldeon
Eurekas Castle
sen hitta jag något som heter:
Oscar and Friends - Swedish (Nickeldeon)
Molly Mus - Har för mig den gått på SVT?...
Trygga Rut - minns jag haha är 2 avsnitt + 1 icke komplett :3
Allegras fönster har jag också en del avsnitt inspelat av, liksom då Eureekas drömslott. Det vore önskvärt att försöka få ihop så många avsnitt som möjligt av båda de serierna. :)

De övriga serierna du nämner måste jag medge helt har gått mig förbi...

Måne

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 januari 2026 kl. 23:09:01Allegras fönster har jag också en del avsnitt inspelat av, liksom då Eureekas drömslott. Det vore önskvärt att försöka få ihop så många avsnitt som möjligt av båda de serierna. :)

De övriga serierna du nämner måste jag medge helt har gått mig förbi...
Oscar and friends:

Trygga Rut :3

Små Egna - 

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 januari 2026 kl. 03:38:37Ja, Sun Studio är helt uteslutet att döma av ensemblen. Men då Mediadubb International ofta lejde bort produktioner till Eurotroll och vice versa, så är det ju svårare att dra någon säker slutsats om vilken av dem som gjorde dubben. Men det är väl ingen på listan som känns typisk just för Eurotroll (exempelvis Hasse Jonsson eller någon annan som var anställd där), så det är väl troligt att det var Mediadubb International trots allt.
Vad är det för avsnitt du har? För på de avsnitt jag har hittat åt på mina VHS-band, så anges både röster och översättare på samma skärm utöver Mediadubb-loggan; som där förminskats och förpassats till höger sida. På de avsnitt jag har står det:

Svenska röster:
Nick Atkinson
Dick Eriksson
Gunnar Ernblad
Ole Ornered
Louise Raeder
Magnus Rongedal
Jan Simonsson
Annica Smedius

Översättning:
Perry Ingman
Lasse Karpmyr

Svensk produktion:
Mediadubb International AB

Dock med reservation för att det kan variera mellan olika avsnitt/säsonger - Nickelodeon hade ofta samma dubbcredits för alla avsnitt, så att gästskådespelare eller inhopp i vissa avsnitt aldrig crediterades.
(Dock är det ju fortfarande oerhört mycket bättre än de senaste 15 åren, då Nickelodeon inte haft några dubbcredits överhuvudtaget på någonting alls...)
Är det kanske då Nick Atkinson som spelade fladdermusen?^^