Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Phineas och Ferb

Startat av Simon, 6 augusti 2009 kl. 15:59:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: moviefan skrivet 19 april 2020 kl. 19:10:29
Det är den jag menar.

Som sagt, ja, minns jag rätt har den visats på Disney Channel och Disney XD
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Vet någon vilka som spelar insikts trion som dyker upp i tre avsnitt på svenska ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2023 kl. 00:22:25Vet någon vilka som spelar insikts trion som dyker upp i tre avsnitt på svenska ?
Vilka avsnitt handlar det om?

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2023 kl. 09:08:43Doof 101 och OUCA-Arkiven del 1 och 2.
Ah, då vet jag vilka karaktärer du åsyftar också! Jag kan ta och se om jag känner igen rösterna!

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 juli 2023 kl. 12:20:23Ah, då vet jag vilka karaktärer du åsyftar också! Jag kan ta och se om jag känner igen rösterna!

Tack.

gstone

Tydilgen spelas Baljeet av en vuxen man på engelska ! ???

BPS

Det verkar finnas information som saknas på Dubbningsshemsidans creditlista tittar man på de svenska creditsen som finns på Disney Plus verkar det till exempel vara så att Nora Nilsson bara spelar Isabella i säsong 1 eftersom att i säsong 2 är det en Elvira Deitmann som crediteras och för säsong 3 en Disa Lindgren Hamne.

Utöver det tror jag att Phineas jag faktiskt byter röst redan i slutet på säsong 2.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2023 kl. 17:08:24Tydilgen spelas Baljeet av en vuxen man på engelska ! ???
Numera är ju alla vuxna, men ja, redan från start spelades Baljeet av Maulik Pancholy (runt 33 vid seriestart), som annars kanske är bäst känd för sin roll som Jonathan i 30 Rock

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 14 april 2025 kl. 11:48:36Det verkar finnas information som saknas på Dubbningsshemsidans creditlista tittar man på de svenska creditsen som finns på Disney Plus verkar det till exempel vara så att Nora Nilsson bara spelar Isabella i säsong 1 eftersom att i säsong 2 är det en Elvira Deitmann som crediteras och för säsong 3 en Disa Lindgren Hamne.

Utöver det tror jag att Phineas jag faktiskt byter röst redan i slutet på säsong 2.
Elvira är en av kaninerna i "Nasse" (den andra är Matilda Smedius)

Sen att endast Marie Serneholt står med som Stacy och inte Mikaela Tidermark Nelson (bara som Jenny).
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 14 april 2025 kl. 13:03:08Elvira är en av kaninerna i "Nasse" (den andra är Matilda Smedius)

Sen att endast Marie Serneholt står med som Stacy och inte Mikaela Tidermark Nelson (bara som Jenny).
Samt att Jeremy bara crediteras som Niels Pettersson trots att Lucas Krüger har spelat honom i fler avsnitt.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 14 april 2025 kl. 11:48:36Det verkar finnas information som saknas på Dubbningsshemsidans creditlista tittar man på de svenska creditsen som finns på Disney Plus verkar det till exempel vara så att Nora Nilsson bara spelar Isabella i säsong 1 eftersom att i säsong 2 är det en Elvira Deitmann som crediteras och för säsong 3 en Disa Lindgren Hamne.

Min lista för Phineas & Ferb är nog sammanställd utifrån Disney Channels sändningar, och då Disney Channel inte alltid hade ett under av tydlighet när det gäller avsnittsordningar och säsonger är det alltid oklart vilka avsnitt och säsonger som jag faktiskt tittat på... Om man nu kan lita på Disney+ går det förmodligen att få listan betydligt mer korrekt och fullständig

Men sen är det heller inte helt säkert att dubbcredits på Disney+ är konsekventa med credits på Disney Channel - det upptäckte jag när jag för några dagar sedan försökte sammanställa dubbcredits till Bunk'd, och såg att både röster och regissör delvis skilde sig åt mellan Disney Channels och Disney+ credits - så inte lätt att veta vad som är rätt och fel där...

Simon Axelsson

BPS

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 juni 2025 kl. 23:47:12Enligt Andreas Nilsson själv gäller releasedatumet 6 juni för säsong 5 även i Sverige!

https://www.instagram.com/p/DKfjbWzsZbH/?igsh=MXYxaXRsYWF5MWVmYg==
Vi hoppas på det, det verkar inte finnas någon information på deras sociala medier om det dock.

Adam Larsson

Tror ni att det blir ett nytt barn som spelar Phineas eller ska de ta efter originalversionen och låta Sam Molavi komma tillbaka och prata i falsett?